Roze icoontjes, roze werkbalken etc.

Pagina: 1
Acties:

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 15:02
Ik heb een oude geforce 2 TI (vt ?) (videouitgangen enzo ;) ), deze geeft op mijn amd 1800+ allemaal leuke kleurtjes af aan icoontjes, werkbalken, de screenshot die ik er DAN van maak is echter helemaal paars:
http://members.home.nl/sg...eaking/mooierozetroep.JPG

Het ligt niet aan de monitor anders had ik wel een gewone-kleur screenshot gehad, heb al 3 drivers geprobeerd:
in volgorde:
windows xp standaard driver (icoontjes bevatten donkere en lichtere lijnen, sommige paars)
de nieuwste driver van internet (icoontjes zijn paars, werkbalken etc soms ook)
oude driver van de cd (icoontjes paars, als een screenshot neem, en dan paste in paint, wordt ie totaal paars)

Ik heb al tweakui rebuild(repair?) icons geprobeerd, no luck ;)

BTW heb al 2 keer winxp pro (zowel sp1 en sp2 geprobeerd) er fris opgezet tussentijds zonder resultaat.
Weet iemand misschien waar het aan kan liggen ?

edit:
Mobo: MSI K7T266 Pro2 version 2.0
Ram: no-name ram 256 mb

[ Voor 4% gewijzigd door Shuisman op 29-06-2005 13:00 ]

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:12
Ik vind hem best wel mooi zo :)

rm -rf ~/.signature

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Dentheman

Zie signature

[s] zitten de pinnetjes allemaal wel goed :? dat is iig h et eerste wat in mij opkomt.... [/s

[ Voor 41% gewijzigd door Dentheman op 29-06-2005 13:23 ]

Zie ondertitel

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Ik heb dit ook gehad en uiteindelijk de videokaart vervangen.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Pinnetjes hebben er niets mee te maken. Je maakt een screenshot in de videokaart. Dus als de monitor kapot is ofzo merk je dat dan niet. Ik verwacht dat je videokaart gewoon kapot is. Probeer 'm eens te underclocken maar ik denk dat ie gewoon kapot is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:02
Waarschijnlijk is-ie stuk.

Roomba E5 te koop

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

sapphire

Die-hard pruts0r

tis denk 1 van de pinnetjes op de agp connector van de kaart, dat was het iig bij mijn GF2 TI toendertijd.
Probeer de AGP aansluiting en het AGP slot een schoon te maken/blazen .

Gabriël AM5

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 01:02

André

Analytics dude

Het lijkt er op dat de G van RGB niet goed is aangesloten of niet meer werkt volgens mij :)

• Shuisman
Denman89 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:56:
zitten de pinnetjes allemaal wel goed :? dat is iig h et eerste wat in mij opkomt....
lemming_nl schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:58:
Pinnetjes hebben er niets mee te maken. Je maakt een screenshot in de videokaart. Dus als de monitor kapot is ofzo merk je dat dan niet. Ik verwacht dat je videokaart gewoon kapot is. Probeer 'm eens te underclocken maar ik denk dat ie gewoon kapot is.
Juist ;) daar was ik ook al achter

• Shuisman
even voor de duidelijkheid:

Het ligt hem niet aan de monitor en ook niet aan de kaart-connectoren, de screenshot WORDT helemaal paars als ik hem paste in Paint. Maar ja moest toch een screenie maken anders is het niet zo duidelijk welke paars ik bedoel, als je het ziet op je monitor zijn alleen de iconen en de werkbalken paars. Maak je een screenie en paste je die wordt ie totaal paars :/

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 14:20
Denman89 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:56:
zitten de pinnetjes allemaal wel goed :? dat is iig h et eerste wat in mij opkomt....
Dan zou je het niet op de screenshot zien isn't? :D
SHuisman schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:03:
even voor de duidelijkheid:

Het ligt hem niet aan de monitor en ook niet aan de kaart-connectoren, de screenshot WORDT helemaal paars als ik hem paste in Paint. Maar ja moest toch een screenie maken anders is het niet zo duidelijk welke paars ik bedoel, als je het ziet op je monitor zijn alleen de iconen en de werkbalken paars. Maak je een screenie en paste je die wordt ie totaal paars :/
Ok, je was eerderderderder :P

[ Voor 53% gewijzigd door the-edge op 29-06-2005 13:05 . Reden: quote ]

• Shuisman
Ok, je was eerderderderder :P
Mjah, omdat er 2-3 mensen reageerden dat de pennetjes scheef/kapot oid waren ;)

In bios en tijdens het opstarten is het wel goed, dus ik denk dat het iets met windows drivers te maken heeft, maar ja WAT, zat eigenlijk te hopen dat iemand zo'n soortgelijk probleem had ;)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Kan het niet zo zijn dat het mobo het voltage van de kaart niet ondersteunt? (of andersom) Ik weet natuurlijk niet of hij het op een ander mobo wel goed doet... Heb je dat al getest?

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkels op 29-06-2005 13:10 ]

Permanent wintericon!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 15:55
Heb je toevallig een KVM switch aan de machine of iets anders aan je videokaart. Ik heb namelijk op het werk hetzelfde probleem gehad en dat is opgelost door een nieuwe KVM switch (Adder 16-ports switch)

Where is my ANY key

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en bij mij was de kabel van mijn monitor stuk gegaan en had diverse breuken opgelopen. Mischien kan je proberen om je vga/dvi kabel van je monitor te vervangen.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

cefas schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:13:
Heb je toevallig een KVM switch aan de machine of iets anders aan je videokaart. Ik heb namelijk op het werk hetzelfde probleem gehad en dat is opgelost door een nieuwe KVM switch (Adder 16-ports switch)
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:19:
Ik had hetzelfde probleem en bij mij was de kabel van mijn monitor stuk gegaan en had diverse breuken opgelopen. Mischien kan je proberen om je vga/dvi kabel van je monitor te vervangen.
:| |:(

Maareh, kaart al eens goed aangedrukt cq eruit gehaald en er weer ingestopt :?

[ Voor 28% gewijzigd door Defspace op 29-06-2005 13:20 ]

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
SHuisman schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:08:
[...]

Mjah, omdat er 2-3 mensen reageerden dat de pennetjes scheef/kapot oid waren ;)

In bios en tijdens het opstarten is het wel goed, dus ik denk dat het iets met windows drivers te maken heeft, maar ja WAT, zat eigenlijk te hopen dat iemand zo'n soortgelijk probleem had ;)
hehhe jah dat komt omdat je bios niet zoveel kleurtjes heeft he om weertegeven,ik had een ti4600 die deed hetzelfde als die van jou......tip:pak een dikke hamer en sla de videokaart helemaal aan gort. heheheh hebt ik ook gedaan(en oh jah probeer anders eerst ff een andere videokaart en dan pas de hamer)

• Shuisman
Even met een andere videokaart getest, de werkbalken zijn dan wel gewone kleur, sommige icoontjes zijn dan nog steeds echter paars

http://members.home.nl/sg...modtweaking/rozeicons.JPG

Deze keer als ik een screenshot paste, veranderd hij niet van kleur, dus ik denk dat het toch misschien driver gerelateerd is, aangezien de gf2 ti nogal oud is (moeders type machien) :P

edit:

geen kvm switch
er al opnieuw ingedaan, goed aangedrukt en gezocht voor stukjes print eraf, en met penseeltje stofvrij gemaakt (kaart en slot)
maurice_thalen schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:20:
[...]
tip:pak een dikke hamer en sla de videokaart helemaal aan gort. heheheh hebt ik ook gedaan(en oh jah probeer anders eerst ff een andere videokaart en dan pas de hamer)
Op zich goed plan, maar zonde als het een driverprobleempje is ofzo

[ Voor 45% gewijzigd door Shuisman op 29-06-2005 13:52 ]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
Dat je kaart oud is betekent niet per see dat hij gaar is.
En dat een andere kaart ongeveer dezelfde symptomen heeft duidt aan dat het niet aan je monitor en videokaart ligt. Kijk je AGP slot maar eens goed na.

If it aint broke, fix it till it is!

• Shuisman
Venxir schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:34:
Dat je kaart oud is betekent niet per see dat hij gaar is.
En dat een andere kaart ongeveer dezelfde symptomen heeft duidt aan dat het niet aan je monitor en videokaart ligt. Kijk je AGP slot maar eens goed na.
Ik heb de agp al met een penseel schoongemaakt, er zat ook nauwelijks stof in , wat me NU trouwens opvalt is dat het enkel de icoontjes zijn, waar windows de extensie niet van kent.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Heb je al een virusscanner ofzo gedraait? Misschien een of ander flauw virus :?

Permanent wintericon!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
om uit te sluiten of het nu een hardware of softwareprobleem is, zou je ene keer kunnen proberen van een linux live cd (zoals knoppix bijvoorbeeld)

• Shuisman
Wokkels schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:13:
Heb je al een virusscanner ofzo gedraait? Misschien een of ander flauw virus :?
Heb windows er al 2 keer opnieuw opgezet, zelfs eventjes een andere windows geleend van overbuurman (nee dit mag niet, maar het was nodig ) Telkens roze etc.

Met een nieuwe driver van de msi site krijg ik nu dit: (bmp zodat er qualiteit over blijft) (geen roze !)

http://members.home.nl/sghuisman/casemodtweaking/blur.bmp
Zo zie ik het normaal niet, maar als ik een screenshot neem en dan paste in paint, DAN gebeurt dit, echter zijn sommige icoontjes etc ook op de zelfde manier geblurred :P

Misschien heeft iemand DIT eerder gehad ?
The_Stickie schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:21:
om uit te sluiten of het nu een hardware of softwareprobleem is, zou je ene keer kunnen proberen van een linux live cd (zoals knoppix bijvoorbeeld)
Knoppix heb ik niet geprobeerd, auditor wel (neefje van knoppix) hiermee geen problemen geen vage kleurtjes etc. Dus het zit hem in de drivers zou je zeggen.

edit:

Inmiddels al 6-7 soorten drivers geprobeerd, bij de een worden icons roze, de andere icons en werkbalken, en ander worden iconen zoals in Firefox in MSIE (refresh home etc.) geblurred zoals in die screenie.

[ Voor 47% gewijzigd door Shuisman op 29-06-2005 14:26 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En als je nu eens test met een pci kaarT?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb ej al eens een andere voeding geprobeerd?
Op de tiepbak van men moeder werd deze gaar en kon niet meer genoeg vermogen leveren voor de videokaart. Gevolg bij mij was grijze of paarse kleuren in windows...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Shuisman
HerbyNL schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:31:
En als je nu eens test met een pci kaarT?
Nee dat nog niet, die heb ik namelijk niet...en om er 1 te kopen, kan ik beter een oude geforce 2 van internet halen, voor een typmachien is immers niet meer nodig

Voeding nog nooit problemen mee gehad, de 12 volt is 12.42 en de 5 volt is 5.06, dus vrij netjes. Een andere voeding had geen zin trouwens :'(

Kreeg daarnet een error terwijl hij op nog aanstond:
code:
1
2
3
4
The <DisplayDriverName> display driver has stopped working normally. 
Save your work and reboot the system to restore full display functionality.
The next time you reboot the machine a dialog will be displayed giving 
you a chance to report this failure to Microsoft.

En hij was gefreezed dus screenie heb ik niet, hij was wel geswitched naar 256 kleuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Shuisman op 29-06-2005 14:51 ]

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
SHuisman schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:50:

The <DisplayDriverName> display driver has stopped working normally.
Save your work and reboot the system to restore full display functionality.
The next time you reboot the machine a dialog will be displayed giving
you a chance to report this failure to Microsoft.
[/code]

En hij was gefreezed dus screenie heb ik niet, hij was wel geswitched naar 256 kleuren.
die fout ken ik gebruik je toevallig de nieuwste driver van nvidia ???? moet je anders ff een ouwere versie installeren als je die hebt dan werkt ie misschien weer prima

Edit:ah sorry zie in je startpost dat je dit al geprobeert hebt |:( maar goe dheb je de oude driver voor of na de nieuwe driver geprobeert te installeren??Anders moet je ff systeem herstel uitzetten anders zet ie hem steeds terug naar de nieuwere driver

[ Voor 21% gewijzigd door maurice_thalen op 29-06-2005 18:45 ]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
André schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:01:
Het lijkt er op dat de G van RGB niet goed is aangesloten of niet meer werkt volgens mij :)
Wou net zeggen, er zit geen groen in het scherm, alleen rood en blauw tinten (gecombineerd).

Verwijderd

Misschien ga ik echt iets heeeeel doms zeggen: Maare.... is je geheugen nog wel lekker? Ik bedoel... maybe door het aansturen en halen van informatie bij je "brakke" geheugen iets verkeerds gaat? Gare voeding spanning over je moederbord? Slechte ground contact? Heb je misschien sterke Ferq. kabels langs je computer / monitor kabel lopen?

• Shuisman
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:32:
Misschien ga ik echt iets heeeeel doms zeggen: Maare.... is je geheugen nog wel lekker? Ik bedoel... maybe door het aansturen en halen van informatie bij je "brakke" geheugen iets verkeerds gaat? Gare voeding spanning over je moederbord? Slechte ground contact? Heb je misschien sterke Ferq. kabels langs je computer / monitor kabel lopen?
misschien niet zo dom ;) memtest86 ff erop gedaan, 1x passes 4x errors , zal strax eens met een ander reepje pc draaien, en zien als het beter is :)
update:
paar rondjes laten gaan telkens bij testje 5 geeft ie errors, dit een stress test ofzo, zag ik op de site van memtest, wat houdt dit in, door warmte gaat ie vaag doen ? Telkens precies bij hetzelfde adres ! Dus hetzelfde stukje geheugen dat failed

[ Voor 24% gewijzigd door Shuisman op 30-06-2005 17:18 ]

Verwijderd

Is niet echt door de warmte dat hij gek doet of foute adress melding geeft meer door beschadiging intern. Het is eerder bij naamloos geheugen op een bepaalde leeftijd. Dit geldt ook wel als je bv veel mee hebt overgeclockt of vaak in je handen hebt gehad in verband met statische electriciteit met combo evt van slechte ground met brakke voedingen. Geheugen is nog steeds DE onderdeel in een PC wat erg fragile is voor rare EMR gebeurtenissen in je pc behuizing :)

• Shuisman
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:22:
Is niet echt door de warmte dat hij gek doet of foute adress melding geeft meer door beschadiging intern. Het is eerder bij naamloos geheugen op een bepaalde leeftijd. Dit geldt ook wel als je bv veel mee hebt overgeclockt of vaak in je handen hebt gehad in verband met statische electriciteit met combo evt van slechte ground met brakke voedingen. Geheugen is nog steeds DE onderdeel in een PC wat erg fragile is voor rare EMR gebeurtenissen in je pc behuizing :)
in de faq en via de search vondt ik dat ik de caching zo veel mogelijk uit moest doen in de bios, gedaan, doe nu nog een aantal rondje :)

Verwijderd

mhzzz kan een oplossing zijn.
Kan je niet een andere latje geheugen fixxen en daarmee testen?

• Shuisman
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:46:
mhzzz kan een oplossing zijn.
Kan je niet een andere latje geheugen fixxen en daarmee testen?
Ander geheugen gepakt, deze eerst getest in die pc, 4 passes 0 errors, oke alles goed:

Echter na een 5de reinstall nog steeds leuke roze kleurtjes ;)

Verwijderd

SHuisman schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:38:
[...]

Ander geheugen gepakt, deze eerst getest in die pc, 4 passes 0 errors, oke alles goed:

Echter na een 5de reinstall nog steeds leuke roze kleurtjes ;)
Vaag vaag vaag.... jezus... dan blijven de opties AGP port niet goed meer (dus check de soldeer contecties aan de achtkant van de mobo. Gare drivers. Videokaart die gewoon dwars is. Slechte voeding ("heel heel heel misschien") of corrupte windows cs :+ maar die zijn altijd al corrupt geweest :P ... Tja verder zal ik echt niet meer weten :(

• Shuisman
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:40:
[...]

Vaag vaag vaag.... jezus... dan blijven de opties AGP port niet goed meer (dus check de soldeer contecties aan de achtkant van de mobo. Gare drivers. Videokaart die gewoon dwars is. Slechte voeding ("heel heel heel misschien") of corrupte windows cs :+ maar die zijn altijd al corrupt geweest :P ... Tja verder zal ik echt niet meer weten :(
Zal zo met ander geheugen + videokaart proberen, als dat niet wil rip ik alles uit de kast, en uit die van me broer, (geen zin om me eigen te mollen :P ) en dan doe ik zijn onderdelen in mijn moeders mobo. Dus alle hardware anders behalve mobo. En dan maar hopen O-)

windows is corrupt en dwars, dus daarom heb ik voor de zekerheid 2 keer geinstalleerd, met verschillende cd's :P

[ Voor 11% gewijzigd door Shuisman op 01-07-2005 12:42 ]

• Shuisman
Heb nu met andere videokaart + ander geheugen geprobeerd, windows er opnieuw op. Geen kleurtjes of blurry shit :P, echter kreeg ik meteen wel een logbook error(1ste boot van een frisse windows), met zo'n send report / don't send report dinges. Nou ja, ik mag hopen dat dit toeval is geweest. Zal zo voor de zekerheid windows er nog een keer op doen, memtest en prime ff, en zien als ie daar meteen op crashed of iets dergelijks

Moeders videokaart in andere pc gezet, deze maakt dan ook vage kleurtjes, ik vermoedt toch dat het de videokaart is, en dat het geheugen (toch met enkele fouten tijdens testje 5 van memtest86), nog goed is ?

Andere videokaart gekocht (35 eurie :P ) alles doet het goed, dus zal wel aan videokaart gelegen hebben. Op dit topic kan van mij een slotje :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Shuisman op 01-07-2005 17:25 ]

Pagina: 1