Modem naar de schijt ?

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik heb een serieus internet probleem :
Met deze pc : AMDk6-2 500 64Meg RAM TNT2, een NIC en een MODEM (56K Baush Vega)

geraak ik bijna nooit geconnect op het internet. Allerlei foutenmeldingen gaande van "The computer you are dailing did not respond" tot andere dwaze foutmeldingen.

Mijn idee is dat het ligt aan de ISPs. Ik heb namelijk van die gratis ISPs : YUCOM,VT4net,PlanetInternet.(Vroeger met mn oude 28.8k modem had ik daar geen problemen mee). Het vreemde is echter dat het alle ISPs tegelijk zijn die niet blijken te werken. Af en toe echter heb ik geen problemen :'(

(ik wordt ook soms gekicked van het internet)
Kan iemand me helpen ? Heeft iemand een idee wat het probleem is ?

Alvast bedankt
Een hopeloze surfer.

Verwijderd

Moden naar de schijt?

Zucht...moet je hem maar niet in de plee gooien. >:)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
het kan idd zijn dat uw modem enigzins defect is geraakt. (8>

Verwijderd

Steek voor de gein eens je modem met een zo kort mogelijk snoer in de wandcontactdoos van KPN (dus waar je telefoonlijn het huis binnen komt).

Als je een huiscentrale hebt, die dus ff overslaan.
Bij mij deed het wonderen.

Ook ik werd continu gekicked door alle mogelijke providers en als ik al verbinding kreeg was het met een enorme zuigsnelheid.

Gelukkig heb ik sinds kort kabel :9

Verwijderd

indien fout 629 > try a tcp/ip reinstall

Verwijderd

Ik heb nog een modem voor je te koop hoor, je vraagt er maar om!!

Verwijderd

Even foutcorrectie van de modem uitzetten, en dan de string at+ms=v34 invullen. Mocht dat niet lukken, kijk dan eens of hij met een terminalvenster aan wel connect :)

• Dieter
Ok, dat heeft blijbaar gewerkt ... maar hoe connect ik nu aan MAXIMALE snelheid want nu ben ik slechts connected aan 33.600 en ik heb een 56K modem ... bedankt

Verwijderd

In de externe toegang de maximale snelheid van de modem ff omlaag gooien...:)

• Dieter
Bedankt.

Zou u het erg vinden van even uit te leggen WAT dit nu exact doet en waarom ik problemen heb als ik het niet doe ? Bedankt dan weet ik weer wat meer ... *D
Pagina: 1