Toon posts:

Philips 48 speed trage data ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony CRX140E gekocht en deze zit samen met een Philips 48 speed cdrom speler in mijn systeem.
Een kopie maken op 8 speed lukt niet. Ik krijg buffer underruns.
Ik heb het idee dat de Philips erg traag is met de doorgifte van data, terwijl je dit niet zou verwachten van een 48 speed.
Klopt dit en zo ja welke cdrom speler moet ik dan wel hebben ?

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 22:11
Dat je buffer underruns krijgt is heel normaal met CD branden. Een paar tips voor als je op hoge snelheden gaat branden (vooral 8 speed dus!!!):
1. Start de PC ff opnieuw op voordat je gaat branden.

2. Ga geen andere dingen doen terwijl je aan het branden bent. Alleen branden, en voor de rest van je PC afblijven.

3. Van de HD branden! Niet van CD naar CD, dat kost veel geheugen enzo, eerst ff een iso-image maken van de CD, dan rebooten en dan je CD branden van de file vanaf je HD.

Ik denk dat vooral punt 3 het probleem is bij jou. Veel mensen willen van CD naar CD, en vaak lukt dat ook wel, maar toch brand ik altijd vanaf de HD om er zeker van te zijn dat er geen buffer underruns meer optreden, want dat is vet kut. Zorg er dus voor dat je altijd genoeg ruimte vrijhebt.

Verwijderd

Nou ik vind dat dat niet klopt, ik heb een ACER 8432 writer en die schrijft gemakkelijk onthefly op 8speed, ik heb nog geen een buffer underrun gehad. Nu moet ik wel erbij zeggen, dat ding heeft ook een buffer van 8meg ipv 4meg zoals op de Sony en Plextor

Ik vind mijn writer echt perfect, en doe zelfs winamp en internetten en ICQ en AllAdvantage en al die shit

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Als je van een heel slecht leesbare cd leest gaat het ook langzamer, daar kan het ook aan liggen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Die Acer is wel het summum, maar het licht ook aan je PC enzo, met Nero kun je makkelijk via images branden. Nero rulz

Verwijderd

Overigens, als je met NERO (dit wordt software forum) je cd-lezer insteld bij CD-kopie (zonder on the fly) moet je hem NOOIT op zijn snelst (48x) instellen maar op 1/3 daarvan of bij sneller dan 48 gewoon op 16x. Anders houdt de Cd-rom het image schrijven niet bij (zit vrijwel nooit op 48x) en gaat hij automatisch terug naar 1x, wat wel HEEL langzaam is, en dan is CD-kopieeren met 8 speed dus niet leuk meer want het lezen duurt ineens een uur :(

Verwijderd

Topicstarter
Tja, allemaal aardig bedoeld, maar dit is niet het antwoord op mijn vraag.
Het antwoord op mijn vraag heb ik gevonden op www.cdrinfo.com .

conclusie test Philips 48

Positive (+) :

Multi Read
CAV/CLV
Digital output
Ultra DMA 33
Supports all CD Formats
Low CPU usage

Negative (-) :
Not great seek times
Noise !!!
Not great speed in DATA & DAE

Should you buy Philips 48x CD Rom ? Check the good's and bad's and decide..As for me will stick to my Teac & Plextor combo.. ;)
Pagina: 1