PC wordt beetje te warm.....

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• MoFu
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Na reeds diverse problemen te hebben gehad met mijn PC lijkt het erop dat hij nu weer redelijk "stabiel" is....

Echter, zojuist BattleField 2 geinstaleerd en al bij het opstarten liep de processor temperatuur te hoog (> 72° - ca. 80°) op.......

Bij de demo versie van dit spel had ik daar geen last van......

Air flow is goed (2 fans voor 1 achter....) kast staat gewoon op bureau en niet in de zon, verder de volgende specs:

Asus A8N SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3800+
Zalman CNPS7700 Cu (draait continu 1850-1900 toeren)
Zalman ZM-NB47J Passive Northbridge Cooler

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?????

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Heb je de koeler er wel goed op zitten? En heb je er niet teveel koelrommel tussen gesmeerd? Of als het een gekocht systeem is kijk dan ff of die lui er niet per ongeluk veel te veel tussen gesmeerd hebben, ik heb mijn Athlon 64 3000+ nu op 2,5 Ghz draaien en die wordt zelfs niet zo warm.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:21

Haan

dotnetter

Als je processor zo warm wordt met een Zalman 7700 kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
1) Je hebt de koeler niet goed gemonteerd
2) De temp. sensor is brak

Ik gok op 1)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem voortaan eens de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum door, voordat je een topic start :) PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? Daarin staan alle denkbare info/uitleg/tips die hierop van toepassing kunnen zijn. En ook waar je terecht kunt, mocht je er nog niet uitkomen. Neem verder ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door, voordat je hier op GoT verder gaat posten ;)

Dit topic is gesloten.