Safari RSS heeft soms problemen op banksite

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Bij mij werkt het allemaal prima, maar ik spreek verschillende klanten die problemen hebben met een bepaalde banksite met de nieuwste versie van Safari. Bij het gros van de bezoekers van die site werkt het wel prima met deze versie, maar er zijn een aantal gebruikers bij wie er networkerrors komen, bepaalde knoppen drie keer aangeklikt moeten worden voordat het opeens wel verder gaat, plaatjes niet geladen worden, etc.

De volgende dingen heb ik kunnen achterhalen:

- MacOS 10.4 kan zowel met een upgrade als een clean install problemen geven
- com.apple.safari.plist verwijderen helpt niet
- cache en cookies verwijderen helpt niet
- instellingen op standaard zetten helpt niet

Herinstallatie heb ik me nog niet aan durven wagen met deze ietwat n00berige gebruikers. Ik kom wel meer meldingen over deze problemen tegen, maar geen oplossingen op het internet. Maar het lijkt ook bij niet zo veel mensen voor te komen.

Heb ik nog opties?

iOS developer

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kun je misschien vermelden om welke bank het gaat?

PSN: djmurcielago

• BikkelZ
Van Lanschot Bankiers.

iOS developer

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Zelf ondervind ik ook vaak 'gezeik' met de nieuwere Safari en https; network connection troubles zijn niet bepaald van de lucht.

Camino doet het daarintegen wel erg goed; en 0.9 bevat zoveel overeenkomsten qua usability dat het wel een tip waard is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• BikkelZ
Er wordt ook Java gebruikt binnen die website, en dat werkt weer niet lekker met die plug-in. Ik geloof dat Camino ook nog steeds die plug-in moet gebruiken en niet native Java draait zoals Safari dat doet.

iOS developer