Goed het volgende probleem,
Wij hebben twee routers SDSL>(Cisco 828) en een ADSL (> Zyxel 650R)
over de ADSL draaide vroeger een mailserver een ftp server en een vpn server
Nu willen wij deze services gaan splitten over de SDSL en ADSL in de vorm van
SDSL = vpn, ftp en ADSL = internet, mail
Allemaal leuk en aardig en heb op beide routers ook de desbetreffende poorten opengezet
21, 1723 op de SDSL > richting onze windows 2003 server (192.168.1.30) en 80, 25 op de ADSL richting onze server(192.168.1.30)
Nu komt het probleem dat het hele gebeuren afhangt van de gateway van de server.
staat deze op adsl (192.168.1.2) dan werkt alleen www en mail , staat deze op SDSL (192.168.1.1) dan werkt alleen ftp en vpn.
hoe zorg ik ervoor dat alles werkt...??
(2 gateways invullen op de server werkt helaas ook niet)
(als je een antwoord geeft van add route xx/xx , zet er dan aub bij hoe en wat aangezien mijn kennis daarin nog nie helemaal toppie is.. ;-)
Thanx alvast.
Wij hebben twee routers SDSL>(Cisco 828) en een ADSL (> Zyxel 650R)
over de ADSL draaide vroeger een mailserver een ftp server en een vpn server
Nu willen wij deze services gaan splitten over de SDSL en ADSL in de vorm van
SDSL = vpn, ftp en ADSL = internet, mail
Allemaal leuk en aardig en heb op beide routers ook de desbetreffende poorten opengezet
21, 1723 op de SDSL > richting onze windows 2003 server (192.168.1.30) en 80, 25 op de ADSL richting onze server(192.168.1.30)
Nu komt het probleem dat het hele gebeuren afhangt van de gateway van de server.
staat deze op adsl (192.168.1.2) dan werkt alleen www en mail , staat deze op SDSL (192.168.1.1) dan werkt alleen ftp en vpn.
hoe zorg ik ervoor dat alles werkt...??
(2 gateways invullen op de server werkt helaas ook niet)
(als je een antwoord geeft van add route xx/xx , zet er dan aub bij hoe en wat aangezien mijn kennis daarin nog nie helemaal toppie is.. ;-)
Thanx alvast.