Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Ik heb het dus over m'n LAN-verbinding
[ Voor 21% gewijzigd door Herby op 29-06-2005 12:06 ]
Dat moet t m doen.
of bedoel je dat een drive-mapping gedisconnect moet worden?
in het laatste geval:
net use z: /delete
als er dan bestanden/mappen openstaan moet je wel een keer op Y(es) drukken.
<EDIT>
Sorry, F5 is wel handig.
</EDIT>
[ Voor 9% gewijzigd door assembler op 29-06-2005 12:14 ]
ff voor je gekeken:
netsh interface delete interface <naam van vpn interface>
of
netsh interface set interface <naam van vpn interface> DISCONNECTED
of
netsh interface set interface <naam van vpn interface> DISABLED
Heb dit niet kunnen testen omdat dit niet werkt op LAN adapters, maar ik neem aan dus wel op vpn.
[ Voor 140% gewijzigd door Orion84 op 29-06-2005 12:27 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik krijg oook een fout: Kan de hostgegeven van [TCxxxx] niet openen sommige opdrachten zijn niet beschikbaar. Ik heb hostname al toegevoegd maar dat mocht niet baten.
[ Voor 30% gewijzigd door Herby op 29-06-2005 14:44 ]
Op verzoek XP -> XPe in de titel
'rasdial %verbindingnaam% /disconnect' zou moeten werken. Maar ik weet niet zeker of dat ook in jouw OS zit
Offtopic:
Netwerkverbinding != netwerkshareHerbyNL schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:13:
Ja beetje suf dubbele windows termologie...
[ Voor 60% gewijzigd door F_J_K op 29-06-2005 14:00 . Reden: in jouw OS? ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
In mijn OS zit wel rasdial maar ik krijg het daar niet mee voor elkaar. Ik ben er nu dan ook niet meer zeker van hoe de verbinding dus heet.F_J_K schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:58:
offtopic:
Op verzoek XP -> XPe in de titel
'rasdial %verbindingnaam% /disconnect' zou moeten werken. Maar ik weet niet zeker of dat ook in jouw OS zit
Offtopic:
[...]
Netwerkverbinding != netwerkshare
En over die termologie ik heb nederlandse windows
Op de Thin Client zijn 2 netwerkverbindingen ; Lan-Verbinding en VPN. Ik wil dus VPN disconnecten maar als ik dat via Rasdial doe krijg ik de melding : geen verbindingen ,opdracht voltooid. Terwijl ik wel verbindingen heb.
Dus hoe moet ik de verbindingen nu benoemen in mijn opdrachten ?
[ Voor 5% gewijzigd door Herby op 29-06-2005 14:17 ]
zou moeten werken verbinding naam gewoon je verbindings naam
Dat doet ie dus niet en daar snap ik dus niets van. Bijbehorende foutmelding : No connectionsSaURoN schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:53:
rasdial.exe "verbinding naam" /Disconnect
zou moeten werken verbinding naam gewoon je verbindings naambv vpn als hij zo heet..
[ Voor 9% gewijzigd door Herby op 29-06-2005 15:10 ]
Maar staan er spaties in je verbindingsnaam (met rasdial "verbinding" /disconnect)? Want hier werkt het wel als ik de naam tussen quotes zet.
[ Voor 3% gewijzigd door sander79 op 29-06-2005 15:54 ]
Ik typ in de cmd: rasdial "VPN" /disconnect en krijg weer geen connecties... Ik snap er dus geen hol van.sander79 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:54:
Ik had net iets te snel gelezen, dus meteen de conclusie getrokken dat je een netwerkshare wou disconnecten![]()
Maar staan er spaties in je verbindingsnaam (met rasdial "verbinding" /disconnect)? Want hier werkt het wel als ik de naam tussen quotes zet.
Even ter duidelijkheid dit is wat ik probeer (maar dan van de command line)
[ Voor 6% gewijzigd door Herby op 29-06-2005 16:30 ]
das ook geen vpn verbinding as far as I can see, is dat gewoon een lan verbinding..........geen wonder dat dat niet werktHerbyNL schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:06:
[...]
Dat doet ie dus niet en daar snap ik dus niets van. Bijbehorende foutmelding : No connections
[ Voor 30% gewijzigd door SaURoN op 29-06-2005 16:42 ]
Dank je de duvel dat het wel een VPN is. Ok misschien kom ik niet meer weg met een request voor een tool. Er wordt dus verbinding gemaakt door Cisco VPN client die dan mijn VPN verbinding opstart en ik moet dan verbinding maken met mijn RDP client.SaURoN schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:41:
[...]
das ook geen vpn verbinding as far as I can see, is dat gewoon een lan verbinding..........geen wonder dat dat niet werkt
Maar kijk dus eerst even naar die client.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Als de VPN client via een service werkt dan kan je de service uitschakelen via sc.exe (commandline service manager). En anders zoals Orion84 al aangeeft de executable die draait afschieten met kill.exe (nt resource kit, mischien ook in ZAK. en sysinternals.com heeft er een die ook op een remote computer programma's/processen kan killen).
SA > WOS
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
De Client heeft geen paramaters helaas daar had ik als 1e naar gekeken. Er zijn wel een aantal parameters ,maar hier kon ik geen documentatie over vinden. Daarom heb ik ze toen allemaal (5) maar uitgeprobeerd. Werkte dus niet.F_J_K schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:41:
Ah het punt is dat het niet via de Windows VPN tool gaat. Deze wordt inderdaad niet door Windows als inbelverbinding gezien en dus kan het niet via rasdial verbreken. Als de Cisco client geen command line parameters kent (geen idee, ik gebruik 'm niet) en ook niet via WSH (dat je via csript.exe kan aanroepen) is uit te schakelen, kom je er aan toe om de "netwerkkaart" uit te schakelen.
Maar kijk dus eerst even naar die client.
Als ik de client afschiet blijft de verbinding bestaan en krijg je dubbele verbindingen zodra je je weer aanmeld en is het niet mogelijk om de ICA te starten. Geen optie dus (mijn 1e probeersel)Orion84 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:05:
Wat gebeurt er als je botweg die cisco client tool afschiet? Dat kan namelijk wel via de commandline als et goed is.
Ik begon met een simpele request voor een tool vandaar SASpider.007 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:44:
Dit lijkt me toch echt meer iets voor WOS?Waar zou XPe verder voor moeten staan?
SA > WOS