Toon posts:

Computer boot/post niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb laatst van een vriend wat onderdelen tweedehands overgekocht voor een basic computertje.

Specs:
XP2400+
ECS K7S5A Moederbord
512mb ram (2X 256mb)
40GB Maxtor HD.
Geforce 4 MX440.

Na alles aan te hebben gesloten in een Aopen QF50C kast (met een voeding met 20 pins aansluiting, de voeding die er origineel in zat met de 24 pins voeding is in de winkel omgeruild)

Na alles goed aan te hebben gesloten probeerde ik te booten, de fans begonnen te draaien, van zowel de processor als de videokaart. Voor de rest gebeurt er niets, niet een beep, niks.

Ik heb geprobeerd te booten met alleen de processor (+koeler) op het moederbord, en verder niets maar ook dan komt er geen piepje of ander teken van leven.

Valt er nu nog iets te proberen, of moet ik de bende direct maar door laten meten bij de plaatselijke PC shop?

Als er al iets stuk is, wat hoogstwaarschijnlijk wel het geval is, wat denken jullie dan dat er kapot is. De processor?

Alvast bedankt, vriendelijke groet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon even je cpu en mobo los van elkaar testen, dan weet je gelijk of 1 van de 2 defect is.
Heeft deze combo wel eerder gewerkt? anders zou je nog eens moeten kijken of de cpu en mobo wel met elkaar overweg kunnen.
en zowel cpu als mobo hebben evenveel kans om defect te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:25:
Gewoon even je cpu en mobo los van elkaar testen, dan weet je gelijk of 1 van de 2 defect is.
Heeft deze combo wel eerder gewerkt? anders zou je nog eens moeten kijken of de cpu en mobo wel met elkaar overweg kunnen.
en zowel cpu als mobo hebben evenveel kans om defect te zijn.
Het heeft ongeveer een jaar perfect gedraaid bij mijn vriend, ik heb alles zo van hem overgekocht. De processor zat nog op het moederbord toen ik het kocht, en heeft de socket nooit verlaten.

Bedankt voor je reactie.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 17:16
Toen je hem in je kast hebt gebouwd, heb je toen wel die afstandsbusjes gebruikt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zat de koeler er wel op of heb je dat zelf gedaan?
Als je het zelf gedaan hebt, kijk dan eens of de core nog wel heel is.

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 13:13
Wat ook het probleem kan zijn is of je wel het geheugen in goede MB bank heb gezet meestal kan ie daardoor ook niet werken probleem ook een keer gehad

Verwijderd

Even je bios hardware matig resetten (jumper verplaatsen)

Verwijderd

Heeft de set recentelijk nog correct gedraait? Ik heb zelf ook een ECS K7S5A op de kast liggen omdat deze niet meer in 1x post. Dit komt waarschijnlijk bij mij door brakke condensatoren. Het bord levert niet meer voldoende stroom aan de cpu waardoor deze niet correct kan starten.
Ik kon hem zelf nog wel aan de praat krijgen door hem aan te zetten en na een paar min te rebooten maar dit was niet echt een handige oplossing.
Succes er mee

Verwijderd

Topicstarter
@ ID-College:

Ja ik heb de afstandsbusjes gebruikt.:+

@ Terw_Dan:

De koeler zat er al op toen ik het kocht, echter later bij de assemblage bleek dat hij niet goed vast zat dus heb ik hem er op nieuw goed opgezet.

@ Flexmaster:

Ik heb de twee geheugen sticks beide gebruikt, in de de verschillende banken. Stick A in bank 1, Stick A in bank 2, Stick B in bank 1, en ook in bank 2. Ook heb ik ze beide gelijk geprobeerd, eerst stick A in bank 1, en Stick B in bank 2, en later omgewisseld.
Excuses als dat onlogisch over kwam.

1 stick is echter doublesided geheugen, de ander singlesided. Ik weet niet of dit ook uitmaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:43:
Even je bios hardware matig resetten (jumper verplaatsen)
Sorry dat ik het niet heb vermeld, maar dit heb ik ook al geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:46:
Heeft de set recentelijk nog correct gedraait? Ik heb zelf ook een ECS K7S5A op de kast liggen omdat deze niet meer in 1x post. Dit komt waarschijnlijk bij mij door brakke condensatoren. Het bord levert niet meer voldoende stroom aan de cpu waardoor deze niet correct kan starten.
Ik kon hem zelf nog wel aan de praat krijgen door hem aan te zetten en na een paar min te rebooten maar dit was niet echt een handige oplossing.
Succes er mee
Niet dat ik weet, hij heeft de set een maand of twee geleden vervangen voor een A64 3200+ en sindsdien heeft het in de kast gelegen volgens mij.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Controleer dan eens of je core nog in orde is, niet dat er een stukje afgebrokkeld is.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Ik denk dat je het moederbord gewoon beschadigd hebt bij het overzetten ;)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Heb je de mulex plug voor de CPU-voeding er wel in gedaan? Ik weet niet of die aanwezig is bij je nieuwe voeding, maar deze moet er per se in. Anders kun je het stekkertje wel los kopen en de 12V aftappelen van de 12V van je harddiskvoeding.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mastermind schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:09:
Heb je de mulex plug voor de CPU-voeding er wel in gedaan? Ik weet niet of die aanwezig is bij je nieuwe voeding, maar deze moet er per se in. Anders kun je het stekkertje wel los kopen en de 12V aftappelen van de 12V van je harddiskvoeding.
de K7S5A heeft dat niet, die haalt alles uit de ATX connector.
Pagina: 1