Juiste videokaart voor 30" Cinema HD Display

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Beste mede-tweakers,

Op m'n werk komen we er niet helemaal uit. We zijn van plan om een Apple 30" Cinema HD Display aan te schaffen ter vervanging van een IIyama 510 CRT gekoppeld aan een G5.
We zijn een grafisch bureau en voor een mooie presentatie en lekker te werken lijkt ons dit een mooi scherm.

De specificaties van de Apple Display:

30 inch (reëel weergavegebied 29,7 inch)
Resolutie van 2560 x 1600
16,7 miljoen kleuren
DVI-beeldschermconnector
USB 2.0-hub met 2 poorten
Twee FireWire 400-poorten

Compatibel met VESA-montageoplossingen

Vereist een ATI Radeon 9650, Radeon X850 XT of NVIDIA GeForce 6800 GT DDL kaart

Nu gaat het om dat laatste regeltje. Aangezien de display een behoorlijk hoge resolutie heeft 2560x1600 heb je dus een tamelijk nieuwe videokaart nodig. Maar die Geforce 6800 GT DDL zien we niet echt zitten. 619 euro durven ze te vragen bij de Apple Store! Voor dat geld kan je zo een Geforce 7800 kopen. Daar komt bij die kaart ontzettend lang is.

We gaan liever voor een Ati kaart en dan bijvoorbeeld een Sapphire Radeon X850 XT AGP van zo'n 430

Specs:
256MB of GDDR3 memory
256-bit quad-channel GDDR3 memory interface
16 parallel pixel pipelines
6 parallel vertex processing engines
Digital DUO? technology allows for DUAL DVI connections for multiple flat panel use
Dual integrated 400MHz DAC's
2048x1536 @ 85Hz Maximum Resolution

Maar hoe zit het nu met die resolutie? Deze is maximaal bij alle Radeon X850 XT's 2048x1536 @ 85Hz, terwijl de Apple Display 2560 x 1600 aan kan (en ik vraag me af bij welke refresh rate dat is, want dit is nergens terug te vinden)

En wat houdt nu precies die dual-link-bandbreedte in die vereist voor het scherm. We sluiten er maar 1 scherm op aan :?
Dit is een quote van de specs die bij de NVIDIA GeForce 6800 GT DDL staat:
De kaart bevat 256 MB DDR3 SDRAM en twee DVI-connectors die elk dual-link-bandbreedte voor digitale signalen ondersteunen. Deze geavanceerde videokaart is vereist voor de aansturing van de nieuwe 30-inch Apple Cinema HD Display. DVI-naar-VGA-adapter meegeleverd.

Dit is de eerste kaart die via de twee DVI-poorten de dual-link-specificatie voor digitale signalen van de DVI-standaard ondersteunt. Deze functionaliteit is vereist om de nieuwe 30-inch hoge-resolutie Apple Cinema HD Display te kunnen aansturen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even een aantal topics hieronder.... Lees en weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 6800 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is een enkel 20" of 23" of anders dual 20" of 23" een goed alternatief. Scheelt namelijk veel in prijs, het heeft namelijk geen dure videokaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is een dual 23" of 20" opstelling geen oplossing! Als je je klanten wil imponeren moet je gewoon heel sjiek een 30" scherm hebben staan! Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om te proberen een ATI 9650 (met dual DVI) ergens op de kop te tikken. Je moet dan fff verschillende Apple stores langsbellen of tweedehands mac sites af speuren. Maar ik moet erbij vertellen dat de performance winst van een G5 met een echt snelle grafische kaart (ati of nvidia) toch aanzienlijk blijkt te zijn! Zeker als je op Tiger draait!

Maar even een lijstje met kaarten die zeker voor de 30" geschikt zijn:
ATI 9650
ATI X800
ATI X850
ATI mobile 9700 met 128MB (nieuwste powerbooklijn)
Nvidia 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 23:12
idd! 2x23" is voor sloebers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dus zolang het een kaart is met dual DVI zitten we goed? Waarom dual DVI, je sluit er maar 1 beeldscherm op aan :?
2x23 schiet natuurlijk niet op.

Denk dat het dan een X800 gaat worden. Zo'n 9650 van Ati ben ik nog nergens tegengekomen.
volgens mij moet het met een X800 XL ook wel lukken toch?

X800 XL Dual DVI en res van 2048x1536

[ Voor 19% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-06-2005 15:53 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 23:12
Ik snap niet dat je perse 30" wil. 2x23" is even duur je hebt 16" meer voor het zelfde bedrag en je hebt geen "exotische" videokaart nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 29-06-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koopt een monitor voor € 2500 excl. btw, maar een videokaart die €200 dan een andere maar wel de volle pracht en praal biedt kan er niet af..?? Dat is een beetje het probleem, mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 18:56

B2

wa' seggie?

Dual-DVI heb je nodig omdat het beeld met beide uitgangen opgebouwd wordt. (Je hebt dus een kabel met 2 ingangen aan het display zitten)
Verder zul je, maar ik neem aan dat je dat weet, wel een kaart moeten hebben met een mac-ready firmware erop. Voor standaard weergave is de 9650 geschikt, alleen vind ik (en wat hier ook gezegd wordt) je koopt een scherm van 3000 euro maar wil een goedkope videokaart.

Ik zou zelf voor de x800 of x850 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
We kopen dat scherm voor de presentatie, meer niet.Dus er worden geen spellen gespeeld dus een X850 XT is echt overbodig. Apple kan willen dat ze alleen de duurste topmodellen verkopen, maar dat vind ik echt onzin.
Daar komt dat die kaart van nVidia echt super lomp is uigevoerd, veel te grote koeler en bijna 2x zo lang als een Ati kaart.

Wat betreft een goedkope kaart,ik zeg nergens dat we voor een 9650 gaan. Die opmerking van swift87 slaat werkelijk helemaal nergens op.
Waar zeg ik dat we een kaart van 200 euro kopen...nergens. Ga eens leren lezen voordat je meteen je conclusie trekt!

Die X800 XL leek me een goede kaart omdat A, er een standaard koeler op zit en niet zo'n dubbele die een extra slot in beslag neemt en B de kaart is energiezuinig en geen extra molex nodig.

Maar het zal dan de X800 XT worden ivm de firmware die nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-06-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Demon_Eyez schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:22:

Die X800 XL leek me een goede kaart omdat A, er een standaard koeler op zit en niet zo'n dubbele die een extra slot in beslag neemt en B de kaart is energiezuinig en geen extra molex nodig.

A dat is met een 6800 ook het geval zit ook een standaard koeler op en neemt ook geen 2 sloten in (niet allemaal)
B en er zit WEL een extra aansluiting op voor stroom ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
A. Maar dan moet je wel een 6800 treffen ,met 2x DVI, standaard koeler en mac-firmware. Zie hem er niet tussen staan.

B. Je hebt gelijk, geen molex gaat alleen op voor de PCI-e versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic
Voor de mensen die het nut van een 30" niet in zien:
Een 30" heeft 409600 pixels t.o.v 4608000 die je zou krijgen met een dual 23"
Een presentatie geef je NOOIT op twee monitors! En een groot scherm is veel beter dan kleine....
De meeste software (ja ja niet alle) is het meest geoptimaliseerd om met een monitor gebruikt te worden.
Als je een tablet gebruit (gebeurd vaak in de grafische industrie) is het erg iritant om met twee monitors te werken.
En als laatste, onderschat de impact die een 30" monitor op een klant maakt niet! Dual 23" staat goed maar een 30" :9~ ...

On topic
Als je de X800 mac edition gaat kopen moet je wel ff flink afdingen hij mag natuurlijk niet meer dan 450 euro (excl btw) kosten! De x850 is immers uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:01:
Off topic
Voor de mensen die het nut van een 30" niet in zien:
Een 30" heeft 409600 pixels t.o.v 4608000 die je zou krijgen met een dual 23"
Een presentatie geef je NOOIT op twee monitors! En een groot scherm is veel beter dan kleine....
De meeste software (ja ja niet alle) is het meest geoptimaliseerd om met een monitor gebruikt te worden.
Als je een tablet gebruit (gebeurd vaak in de grafische industrie) is het erg iritant om met twee monitors te werken.
En als laatste, onderschat de impact die een 30" monitor op een klant maakt niet! Dual 23" staat goed maar een 30" :9~ ...

On topic
Als je de X800 mac edition gaat kopen moet je wel ff flink afdingen hij mag natuurlijk niet meer dan 450 euro (excl btw) kosten! De x850 is immers uit!
Zet er dan even bij dat het je eigen mening is. Ik werk in de grafische branche en heb nog liever 2x 17" dan 1x 30". Presentaties geef je niet op een monitor als je beetje prob bent en als je een wacom gebruikt kun je alles prima instellen. Het is heerlijk om gewoon al je pallet-meuk van alle grafische pakketten op een tweede monitor te hebben en de eerste voor je visual/illustratie of flash movie etc.

Dit alles natuurlijk imo na 10 jaar fulltime ervaring (met twee monitors).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 22:54
OzBoz schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:18:
[...]

Zet er dan even bij dat het je eigen mening is. Ik werk in de grafische branche en heb nog liever 2x 17" dan 1x 30". Presentaties geef je niet op een monitor als je beetje prob bent en als je een wacom gebruikt kun je alles prima instellen. Het is heerlijk om gewoon al je pallet-meuk van alle grafische pakketten op een tweede monitor te hebben en de eerste voor je visual/illustratie of flash movie etc.

tja het is natuurlijk heel persoonlijk wat je lekkerder vind werken. ik heb zelf jaren dualscreen gewerkt(eerst 2x 15" tft, momenteen 17" imac+20" widescreen dell) en het werkt heerlijk. maar ik zou het zo inruilen voor een powermac met een 30" scherm. enorm veel ruimte en ook geen last van randjes tussen de schermen, hoe klein ook het is toch niet zo mooi als een enkel scherm.

bovendien heb je vaak verschillen tussen de 2 schermen qua kleuren etc. zelfs na kalibreren kunnen er verschillen zitten tussen dezelfde schermen.

maargoed zoals ik het al zei: dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:22:
We kopen dat scherm voor de presentatie, meer niet.Dus er worden geen spellen gespeeld dus een X850 XT is echt overbodig. Apple kan willen dat ze alleen de duurste topmodellen verkopen, maar dat vind ik echt onzin.
Daar komt dat die kaart van nVidia echt super lomp is uigevoerd, veel te grote koeler en bijna 2x zo lang als een Ati kaart.

Wat betreft een goedkope kaart,ik zeg nergens dat we voor een 9650 gaan. Die opmerking van swift87 slaat werkelijk helemaal nergens op.
Waar zeg ik dat we een kaart van 200 euro kopen...nergens. Ga eens leren lezen voordat je meteen je conclusie trekt!

Wat ik van jou verhaal begrepen heb is dat alleen die NVIDIA videokaart geschikt is om die hoge resolutie te draaien, en aangezien die ongeveer 200 euro duurder is als het alternatief van ATi welke niet de volledige resolutie ondersteunt doelde ik op het verschil van die 2 kaarten en niet een kaart van 200 euro.

Leer zelf lezen voordat je conclusies trekt.

Is er btw geen matrox alternatief..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:05:
[...]

Wat ik van jou verhaal begrepen heb is dat alleen die NVIDIA videokaart geschikt is om die hoge resolutie te draaien, en aangezien die ongeveer 200 euro duurder is als het alternatief van ATi welke niet de volledige resolutie ondersteunt doelde ik op het verschil van die 2 kaarten en niet een kaart van 200 euro.

Leer zelf lezen voordat je conclusies trekt.

Is er btw geen matrox alternatief..??
Nogmaals, jou opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rij ziten slaat nergens op heeft niets met mijn vraag te maken die ik mijn startpost stel en helpt me ook niet met mijn vraag.

Matrox? Wie weet, als die ook kaarten hebben voor de Mac zijn ze wel interressant.
*edit* Geen kaarten beschikbaar voor de Mac volgens hun eigen forum

Het gaat toch een X800 XT Mac Edition worden, in het buitenland te koop voor zo'n 490 dollar incl. shipping, komt neer op zo'n 430 euro.
In Nederland hoef je het niet proberen die kaart te vinden voor minder dan 600 euro en nieuw

[ Voor 19% gewijzigd door Demon_Eyez op 30-06-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

OzBoz schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:18:
[...]

Je punt is duidelijk, twee schermen werkt ideaal, maar 2x 17" prefereren boven een 30" noem ik eerder vastgeroest in tien jaar gewenning dan inzien wat de meerwaarde is van een 30" rammer.

Demon_Eyez: En jij moet misschien zelf eerst beter lezen voordat je een conclusie trekt, Swift heeft het over 200 euro meer, niet over een kaaart van 200 euro. En ik vind mij daar wel in. Waarom wel een scherm van 3000 euro halen en gaan piepen over een paar honderd euro voor een videokaart. Natuurlijk begrijp ik wel dat je voor je bedrijf voor een goedkopere oplossing zoekt als dat erin zit, maar je hoeft niet uit je slof te schieten ;) Zou trouwens zelf ook 's overwegen naar een andere presentatieoplossing te kijken, als je het scherm alleen daarvoor gebruikt denk ik dat je de plank een klein beetje misslaat. Zijn andere oplossingen die daar beter voor geschikt zijn voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:45

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nu lees ik dit topic en zie ik een aantal mensen zeggen dat je voor Dual Link DVI twee DVI connectoren nodig zou hebben. Maar dat is helemaal niet zo, een Dual Link DVI aansluiting is een enkenlvoudige DVI aansluiting met een andere manier van aansluiten. Hoe precies weet ik niet, maar volgens mij waren er meer pinnetjes aangesloten. Anders zou die PowerBook met de sterkste Radeon ook twee mini-dvi poorten moeten hebben en zou de opmerking op de Apple website: Sterker nog, ze kunnen op de Power Mac G5 zelfs twee 30-inch beeldschermen tegelijk aansturen" beteken dat die videokaart op de PowerMac G5 vier dvi aansluitingen heeft...

Edit: Zie ook http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html, waarbij gezegd wordt dat een Dual Link DVI twee transmitters heeft en de single link, hoe kan het ook anders, maar één :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hertog op 02-07-2005 14:27 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
We hebben inmiddels al een keuze gemaakt, iedereen bedankt voor de snelle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Wat is nu de keuze dan? Ik denk dat iedereen daar nu wel benieuwd naar is.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 16:56

Len

Leeg

en of het werkt ;) :p

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Pindkaas schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:47:
Wat is nu de keuze dan? Ik denk dat iedereen daar nu wel benieuwd naar is.
Ow sorry, ff vergeten te vermelden 8)7 Dacht dat dat al duidelelijk was :)
Het word de Ati X800 XT Mac Edition. Maar we kopen hem dus niet in Nederland, maar waarschijnlijk bij Other World Computing of Provantage.

[offtopic]
Om nog even terug te komen op de hele geld kwestie.Ik wil namelijk even uit de wereld helpen dat we hier echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten zoals sommige (blijven)beweren. Ik heb echt een ontzettend relaxte baas die inziet dat je met de technologie mee moet gaan en dat het belangrijk is te blijven investeren in nieuwe meuk. Elk jaar worden al onze applicatie's geupgrade (Quark, Adobe Creative Suite e.d.) en steevast om de 3 jaar worden ook de Macs geupgrade naar het nieuwste model.
Daarvoor is elke keer een bepaald budget beschikbaar. Door nu wat geld op die videokaart te besparen, kan er een Wacom A4 tekentablet ipv van een Wacom A5 worden aangeschaft voor onze stagiair die onlangs heeft aangegeven last van RSI in z'n pols te hebben.
We zijn een klein bedrijf van 7 man, en zullen een kleiner budget hebben als andere grotere studio's, en daarvoor moet er toch wel een beetje gelet worden op de kosten.
[offtopic]

Zodra we die kaart hebben zal ik de bevindingen posten, maar dat zal pas over een maand zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
offtopic:
Klinkt als een bedrijf met prettige werkomstandigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
puchelaar schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:52:
offtopic:
Klinkt als een bedrijf met prettige werkomstandigheden :)
offtopic:
Dat is het zeker :), mijn baas handelt vanuit de ideologie dat een prettige werksfeer en werkomgeving de creativiteit stimuleert, zeker met een klein team zoals wij. Daar komt bij dat het een ontzettend sociale man is.
Ga ook met veel plezier naar m'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Hertog schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:23:
Nu lees ik dit topic en zie ik een aantal mensen zeggen dat je voor Dual Link DVI twee DVI connectoren nodig zou hebben. Maar dat is helemaal niet zo, een Dual Link DVI aansluiting is een enkenlvoudige DVI aansluiting met een andere manier van aansluiten. Hoe precies weet ik niet, maar volgens mij waren er meer pinnetjes aangesloten. Anders zou die PowerBook met de sterkste Radeon ook twee mini-dvi poorten moeten hebben en zou de opmerking op de Apple website: Sterker nog, ze kunnen op de Power Mac G5 zelfs twee 30-inch beeldschermen tegelijk aansturen" beteken dat die videokaart op de PowerMac G5 vier dvi aansluitingen heeft...

Edit: Zie ook http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html, waarbij gezegd wordt dat een Dual Link DVI twee transmitters heeft en de single link, hoe kan het ook anders, maar één :)
je was me dus al voor. Een dual-link DVI is iets totaal anders dan Dual-DVI (nogal verwarrend inderdaad):

Afbeeldingslocatie: http://www.datapro.net/images/dvi-ds.jpg
DVI-D single-link kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.datapro.net/images/dvi-dd.jpg
DVI-D dual-link kabel

Behalve speciale Mac-kaarten zijn er ook nog de Dell 6800GTO of de Matrox Parhelia DL256 PCI videokaart (maar das allemaal op pc-gebied ;))

edit: lama hangen, zie dat ik al weer eens te laat was en dat we ook gezellig dezelfde bron hadden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 04-07-2005 11:51 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 16:56

Len

Leeg

SleutelMan schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:50:
[...]

je was me dus al voor. Een dual-link DVI is iets totaal anders dan Dual-DVI (nogal verwarrend inderdaad):

[afbeelding]
DVI-D single-link kabel

[afbeelding]
DVI-D dual-link kabel

Behalve speciale Mac-kaarten zijn er ook nog de Dell 6800GTO of de Matrox Parhelia DL256 PCI videokaart (maar das allemaal op pc-gebied ;))

edit: lama hangen, zie dat ik al weer eens te laat was en dat we ook gezellig dezelfde bron hadden ;)
Je bent misschien wel te laat, maar je hebt wel mooie plaatjes in je post! :7

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is mischien een domme vraag maar kan er geen pc versie ingehangen worden van deze videokaarten of hebben macs andere aansluitingen?
sorry voor deze vraag ben niet egt thuis in de mac wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:17:
is mischien een domme vraag maar kan er geen pc versie ingehangen worden van deze videokaarten of hebben macs andere aansluitingen?
sorry voor deze vraag ben niet egt thuis in de mac wereld
B2 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:02:
Dual-DVI heb je nodig omdat het beeld met beide uitgangen opgebouwd wordt. (Je hebt dus een kabel met 2 ingangen aan het display zitten)
Verder zul je, maar ik neem aan dat je dat weet, wel een kaart moeten hebben met een mac-ready firmware erop. Voor standaard weergave is de 9650 geschikt, alleen vind ik (en wat hier ook gezegd wordt) je koopt een scherm van 3000 euro maar wil een goedkope videokaart.

Ik zou zelf voor de x800 of x850 gaan.
:>

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik kom er nu pas op,maar als jullie dat scherm alleen wilden gebruiken voor presentatie's, waarom dan niet ergens een leuk tv-tft-scherm op de kop tikken. Ik bedoel, als we dan toch op de centen aan het letten zijn. Die zijn goedkoper, soms groter en vereisen niet een dure kaart.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Er zal ook wel wat op ge-dtpt worden en qua looks en design past het helmaal bij de inrichting van het pand. Maar nogmaals, het feit dat die Ati kaart betere prestaties levert, 1 slot koeler heeft en zuiniger en minder warm spelen ook mee.

Pagina: 1