[Mdeamon] bevestigingen worden geweigerd

Pagina: 1
Acties:

• maxjemans
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10-2021
dag luitjes,

ik heb hier een oude mail server met mdeamon erop.

we willen graag bevestigingen dat we iets hebben gelezen kunnen versturen maar nog veel belangrijker we willen ze ontvangen om te kijken of wanneer mensen onze mails lezen.
het enige wat we nu krijgen is een foutmelding dat de server dat e-mail berichtje niet accepteert als we zelf een bevestiging weg willen sturen.
van de bevestigingen die we binnenkomen merken we nooit iets maar dat willen we dus wel.

is er n expert hier die mischiem weet hoe ik dit kan fixen ?

alvast mucho gracias.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

maxjemans schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:13:
... een foutmelding dat de server dat e-mail berichtje niet accepteert...
Heb je al op google gezocht naar "een foutmelding"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53
Gebruik je Outlook? Deze stuurt de bevestigingen namelijk met een null-sender. Je kan MDaemon instellen om mail met een null-sender te weigeren hoewel dit af te raden is. Controleer de instellingen van MDaemon daarom of dit uitstaat.

• maxjemans
Brahiewahiewa schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:57:
[...]
Heb je al op google gezocht naar "een foutmelding"?
ik heb al op vanalles gegoogled maar een foutmelding is echt toch nog net iets te breed.
ben ook heel dichtbij gekomen maar geen echt nuttige info gevonden.

• maxjemans
Wannapuf schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:01:
Gebruik je Outlook? Deze stuurt de bevestigingen namelijk met een null-sender. Je kan MDaemon instellen om mail met een null-sender te weigeren hoewel dit af te raden is. Controleer de instellingen van MDaemon daarom of dit uitstaat.
dat zou het wel eens zomaar kunnen zijn.
ga ik morgenvroeg even uitzoeken. alvast bednakt en je hoort dan hoe dat af is gelopen.

groetjes

• maxjemans
helaas staat deze optie al aan dus hebben jullie meesterbreinen mischiem nog meer ideeën?
mijn trucendoos is al helemaal op. (ben ook echt geen deamon kenner)

alvast bedankt voor uw/jullie moeite :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Als de optie "mail met null-sender weigeren" aan staat, kan ik me wel voorstellen dat hij de mails weigert ja... of bedoel je dat hij uit staat? :?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53
Ik kan de optie in de GUI vaag genoeg nergens meer vinden, maar check anders ff in de mdaemon.ini file voor het volgende:

RefuseNULLReturnPath=No

Als deze op Yes staat moet je die ff op No zetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mdaemon is een mailserverprogramma, en hoewel we in Officesuites en -software veel doen met mail en kantoorapplicaties, bespreken we mailservers nog steeds in Software Algemeen. Vandaar dat ik je topic daar even naar toe verplaats :)

Zou je ook als je meer dan een persoon wilt quoten, of als je meer info wil toevoegen, de editknop willen gebruiken? Nieuwe berichten halen het topic onnodig omhoog in de tracker, en nemen veel extra ruimte in.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1