[Excel] Secundaire as

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:35
Ik heb een grafiek maar ik wil daar een secundaire as bij hebben. Maar als ik dat doe, zet excel de balken over elkaar heen! En dat is niet de bedoeling. Voor de duidelijkheid heb ik een afbeelding toegevoegd met de tabel, zonder secundaire as, en met secundaire as én overlap.

Wat doe ik fout?

Afbeeldingslocatie: http://www.tomsmulders.nl/coppermine/albums/userpics/10001/normal_grafiek.JPG

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Dit is maandag ook al aan bod gekomen: [rml][ Excel] dubbelassige grafiek[/rml]

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:35
Dat is in dit geval geen oplossing. De volumes en omzet horen bij elkaar en die kan ik niet uit elkaar halen. Vind het heel slecht van Office dat dit niet werkt...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

je hoeft ze dus ook niet uit elkaar te halen; je voegt een lege reeks toe in de grafiek zelf. Als je naar mijn screenprint kijkt zie je dat de brongegevens gewoon bij elkaar staan.
Niesje schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:15:
Kolommen worden gecentreerd per x-as-categorie. Afaik kun je kolommen alleen verschuiven door lege reeksen toe te voegen en dan zorgen dat ze in de juiste volgorde geplot worden. Reeksen toevoegen kun je na rechtermuisklik, brongegevens, reeks, toevoegen; een waarde ={0} volstaat.
Dit doe je voor zowel de primaire als de secundaire as. In dit geval heb je dus vier reeksen nodig:
primaire as: gegevens + lege reeks
secundaire as: lege reeks + gegevens.

[ Voor 57% gewijzigd door Lustucru op 29-06-2005 11:14 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland