[XP] Muis over 'Documenten' en 'Nieuw' zorgt voor traagheid

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb even gezocht, maar kennelijk zijn de zoektermen te algemeen om tot een goed resultaat te komen.

Wanneer ik op 'Start' druk, en naar boven navigeer richting 'Programma's' kom ik (wie niet?) eerst over 'Documenten'. Echter duurt het tijden voor die recente documenten geladen zijn schijnbaar, soms wel tot 15-20 seconden..

Idem wanneer je in Explorer rechtermuisknop doet en over 'Nieuw' gaat, duurt ook 10 sec. soms.

Klein probleempje dus, maar verrekte irritant. Wat kan ik er tegen doen ?
Ben meer een OS X man, don't sue me als ik iets simpels over het hoofd zie.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met TweakUI kun je 'Documenten' uit het Start-menu slopen :)

edit:
Gewoon down te loaden van de Microsoft-site (onderdeel van Microsoft PowerToys)

[ Voor 50% gewijzigd door Mad Marty op 29-06-2005 10:13 ]

Rail Away!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hm, die heb ik er ook al opstaan :)

Start -> Progr... ohnee Documenten........................:Z
Gaan we weer, terwijl ik dit type :/

Maar kan dit niet sneller of juist eenmalig gecached worden ? Vooral het 'Nieuw' gebeuren ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou ook even de lijst met recente documenten uit het register kunnen wissen? Een tool als Lavasoft Ad-aware herkent die lijsten :)

Windows helemaal up-to-date qua patches? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Welke zoektermen heb je gebruikt? Het is heel belangrijk die info te vermelden. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Met Groepsbeleid in XP Professional kan dat: Start, Uitvoeren, "gpedit.msc".
Dan blader je naar Gebruikersconfiguratie, Beheersjablonen, Menu Start&Taakbalk en schakel je ofwel "Geschiedenis van onlangs geopende documenten niet bijhouden" (om de lijst leeg te houden) in, of "Het menu Documenten verwijderen uit het menu Start" (om het menu te verwijderen) ofwel beide

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Naar mijn bescheiden mening lopen we in de verkeerde richting naar oplossingen te zoeken.
't Gaat niet zozeer om de hoeveelheid, maar om de snelheid waarmee het sub- en contextmenu wordt geopend en gevuld met informatie.
Ik heb er zelf ook last van en denk dat het te maken heeft met processorbelasting, geheugen en schijftoegangstijd ivm register (en misschien ook nog wel -tig andere zaken). Dus als iemand in die richting een hint kan geven?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Sorry, had idd wle wat meer kunnen vermelden.

't Gaat om een XP Prof, met alle SP's en updates. Dit is m'n werksysteem, en bevat geen overbodige apps en rotzooi. De programma's die er op staan mogen imo geen roet in het eten (kunnen) gooien.

Ik heb met TweakUI inmiddels al 'Documenten' uit het startmenu gesloopt, gebruik ik toch nooit. Maar een nieuwe map aanmaken doe ik wel altijd zoals eerder beschreven.
De opties daaronder gebruikt ook geen hond volgens mij, op een nieuw textdocument maken na.
Kan ik dat er ook niet uit slopen ?

Zoals ik meedere dingen het liefste kaal heb heb ik ook Windows graag zo kaal mogelijk. 't Moet snel en snappy zijn.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Met tweakui kan je ook regels uit het 'Nieuw' menu slopen (en ook nog toevoegen).

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:18:
Maar een nieuwe map aanmaken doe ik wel altijd zoals eerder beschreven.
De opties daaronder gebruikt ook geen hond volgens mij, op een nieuw textdocument maken na.
Kan ik dat er ook niet uit slopen ?
idd, met TweakUI kan dat, kijk eens onder "Templates"

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Thanks mates, 't is nu wel gefixt :)

Pagina: 1