USB stick mount niet op Powerbook

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik wilde een USB stick gebruiken om wat data van een iemand zijn Powerbook (met OSX 10.1.5
) naar mijn PC over te kunnen zetten maar als ik de USB stick (die gewoon werkt op de PC) in de Powerbook steek dan krijg ik de volgende foutmelding :
A disk attempting to mount as Unknown has failed verification or has failed to mount
Ik heb op Got en Google zitten zoeken maar ik kan er praktisch niks (nuttigs) over vinden.
Het is misschien wel een heel erg simpel probleem maar het is voor mij persoonlijk eigenlijk de eerste keer dat een Mac niet 'gewoon werkt'. :)

Ik neem aan dat het toch mogelijk moet zijn om een USB flash stick op zowel een Mac als PC te kunnen gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door -=bas=- op 29-06-2005 04:49 ]

Senile! Senile Oekaki

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:27

Maximus

There is no substitute

hoe is de USB Stick geformat? Ik weet uit ervaring dat een stick die FAT32 geformateerd is het beste werkt.

Kun je kijken wanneer je hem in de powerbook steekt, hij verschijnt in DiskUtility [/Applications/Utilities/DiskUtility]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, klijk even of 'ie in DiskUtility/Schijfhulpprogramma verschijnt en formatteer 'm daar nog eens naar FAT32. Doet meestal de truuk wel :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• -=bas=-
Hij is gewoon op fat32 geformateerd op de PC, alleen heeft hij geen volumenaam.

Ik zal zo snel mogelijk weer even langs gaan bij m'n vriend om te kijken of het werkt.

Bedankt voor de tips alvast, ik laat wel weten of het werkte uiteraard. :)

Ik ben echt een n00b op mac gebied want altijd werkte gewoon alles. :Y)

Senile! Senile Oekaki

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Het kan natuurlijk altijd zijn dat het een of ander exotisch stickje is die zich niet aan de stickjes-standaarden houdt.

Ik ben er zelf overigens nog nooit eentje tegengekomen.

• -=bas=-
Ik kon het pas gisteren testen en de hierboven gesuggereerde oplossingen werken! :)

Op de powerbook heb ik de USB stick opnieuw geformateerd als MS-DOS compatible drive en hem een leuke naam gegeven.
Toen werkte alles gewoon zonder problemen. Ook kan ik hem nog steeds gewoon in de PC prikken en gebruiken

Misschien dat enkel een naam aan de drive geven ook voldoende was.
Standaard had hij geen enkele naam dus misschien dat OSX daar over viel en niet zo zeer dat ik hem op een PC geformateerd had. =)

Ik mijn cheap-ass mp3-speler ook gelijk maar eens geprobeerd en na een format en een naampje werkt ie ook gewoon op de mac. :)

Senile! Senile Oekaki

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Mijn stickjes zonder naam mounten op de powerbook als NoName...

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1