Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gezocht PC-kast die tegen een stootje kan

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 22:28
Mijn broer wil zijn pc verbouwen zodat hij hem makkelijk kan meenemen, hij moet dus gemaakt zijn om tegen een stootje te kunnen en met bescherming tegen stof/water, eventueel met handvatten oid

weet iemand of dit bestaat? Ik kon weinig vinden bij de bekende pc-winkels

[ Voor 19% gewijzigd door plakbandrol op 29-06-2005 02:17 ]

Verwijderd

plakbandrol schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:15:
Mijn broer wil zijn pc verbouwen zodat hij hem makkelijk kan meenemen
Is het dan niet simpeler om een laptop aan te schaffen? :?

• plakbandrol
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:20:
Is het dan niet simpeler om een laptop aan te schaffen? :?
Die heeft ie al

maar das allemaal wat duurder en moeilijker qua hardware (bv de duurdere schijven)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

En dan specifiek een Siemens Field PG?
stootrubbers, aluminiumummumum.

of een Power PG (de grote broer van :+ )
Afbeeldingslocatie: http://www.siemens.com/Daten/siecom/HQ/A_D/Internet/A_C_Unitwide/WORKAREA/pp_aud3/templatedata/Deutsch/file/binary/adas200311712_72dpi_1127344.jpg
http://www.siemens.com/mi...311712_300dpi_1127345.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Ik weet dat SWEEX een kast in t asortiment heeft met bovenop een handvat... maar die kast ziet r nog wel plastic-achtig uit... dus weet niet of t wat is... kan het typenummer zo snel niet vinden dus zou je zelf ff moeten kijken op de site van sweex ofzo..

is t nu te laat voor :P

Verwijderd

De echte Tweakert kan niet zonder de Gamma. Ga eens op stap, koop een paar stevige planken, stootrubbers, handvatten, wieltjes, staalplaten, weet ik het. Er zijn vast Tweakers te vinden die je willen helpen, mocht je er een project van willen maken.

Succes!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:36:
Ik weet dat SWEEX een kast in t asortiment heeft met bovenop een handvat... maar die kast ziet r nog wel plastic-achtig uit... dus weet niet of t wat is... kan het typenummer zo snel niet vinden dus zou je zelf ff moeten kijken op de site van sweex ofzo..

is t nu te laat voor :P
Sweex en tegen een stootje kunnen in 1 zin klopt niet :P
Je zou een normale stevige kast nemen zoals antec, coolermaster etc en er een handvat opmaken. :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

1 woord.. FLIGHTCASE :P

die kasten zijn gemaakt om overal naar toe te slepen. je praat dan wel over 19" materiaal.. 1 nadeel je moet dan nog wel 19" kasten kopen of een eigen frame maken die daar in past ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• plakbandrol
ReseTTim schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:48:
1 woord.. FLIGHTCASE :P

die kasten zijn gemaakt om overal naar toe te slepen. je praat dan wel over 19" materiaal.. 1 nadeel je moet dan nog wel 19" kasten kopen of een eigen frame maken die daar in past ;)
Heb weinig verstand van server hardware.. gaan daar andere mobo's e.d in?

maar je kunt natuurlijk ook zo'n lege koffer kopen en dan een case zoeken die er zo goed mogelijk inpast, de voering een beetje aanpassen en aansluitingen/snoeren aan de bovenkant maken

[ Voor 22% gewijzigd door plakbandrol op 29-06-2005 02:53 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

plakbandrol schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:51:
[...]

Heb weinig verstand van server hardware.. gaan daar andere mobo's e.d in?

maar je kunt natuurlijk ook zo'n lege koffer kopen en dan een case zoeken die er zo goed mogelijk inpast, de voering een beetje aanpassen en aansluitingen/snoeren aan de bovenkant maken
Alles is ATX tegenwoordig.
Als je het helemaal stevig wilt kun je op een legerdump natuurlijk ook een ammobox kopen en daar een pc in bouwen, kun je het zo gek maken als je zelf wilt ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ik weet niet waar ie het voor nodig heeft maar dit lijkt me wel wat :

http://www.sterkekoffers.nl/hprc-koffers.html

Stoot en waterproof. Gewoon zelf netjes de hardware inbouwen en je komt al heel ver. Foam platen zijn ook apart te bestellen hier dus je kan het helemaal naar smaak inrichten. Voor het koelen kun je ook makkelijk en oplossing bedenken en rekening mee houden in je inrichtingsstructuur. Simpel een mooi gat erin maken met een afsluitbare koel opening. Heb zelf zoiets ooit eens gemaakt en de lucht uitlaat zo gemaakt met een pvc schroefdop erop. Werkte goed, kwam geen water in en de hardware werd zo pirma gekoelt tijdens gebruik :)

En nee, helaas geen foto's ervan, mag niet worden vrijgegeven van de destijdse opdrachtgever.

Succes

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik zeg ook flightcase.
Da's dus dik (18 mm) multiplex goed gelijmd. Buitenkant goede veerkrachtige verf. Stalen randen erop gepopnagelt. Tenslotte bolle stalen hoeken op de hoeken popnagelen.

Goed voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.spider-engineering.co.uk/acatalog/comp.jpg
Kan je met drie man op staan... Overleeft een lanparty makkelijk.

[ Voor 2% gewijzigd door MeMoRy op 02-07-2005 19:24 . Reden: 1.8 8)7 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Of als het goedkoper moet, haal een aantal stukken stivig staal, betongaas, dat soort dingen en las het aan de (binnenkant, als dat past) van de behuizing vast met veel diagonalen (=stevig) en dan een of 2 stevige handvaten erop, en nog vergeten de hdd met iets schokbestendigs vast te maken zodat die ook tegen een stootje kan.

Zo kan je zelfs een sweex nog stevig genoeg krijgen dat je erop kan staan ;)

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een stevige kast zoeken is volgens mij niet echt nodig. Een goedkope kast gaat ook niet kapot na een stootje. Het probleem zit 'm eerder in de hardware. Ook al is je kast supersterk dat je 'm van een flat kan gooien dan overleeft je hardware (met name hd) het niet dus heb je er niet zoveel aan. Een goedkope kast waarbij het niet uitmaakt of ie wat schade oploopt lijkt mij het beste. Dan koop je bij gamma gewoon wat handvatten en schroef je die erop vast.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik pats niet vaak met mn eigen spullen...maar:

Flightcase Mod

[CM] Flightcase Mod

• plakbandrol
Gnuitenjong schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:52:

Flightcase Mod
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Verwijderd

Gnuitenjong schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:52:

Flightcase Mod
Leuke mod ,alleen is het voor de ts misschien beter om in plaats van mdf ,multiplex te gebruiken ,en een hpl toplaag over het multiplex te lijmen. Zo worden ook echte flightcases vaak gemaakt ,en het is ook oerstevig. Je laat dan de hpl plaat onder de hoekprofielen vallen en popt alles netjes. Verflagen zijn er namelijk onder zware omstandigheden zo af ;)

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Flightcase is een goed idee... Sowieso, et forum heet Casemodding & Elektronica... Niks kopen, maken !!! B)

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:54:
[...]

Leuke mod ,alleen is het voor de ts misschien beter om in plaats van mdf ,multiplex te gebruiken ,en een hpl toplaag over het multiplex te lijmen. Zo worden ook echte flightcases vaak gemaakt ,en het is ook oerstevig. Je laat dan de hpl plaat onder de hoekprofielen vallen en popt alles netjes. Verflagen zijn er namelijk onder zware omstandigheden zo af ;)
Hehe, voor een echte flightcase wel ja, maar voor mij was het puur het uiterlijk, en mdf is dan een stuk goedkoper en makkelijker te bewerken ( denk ik)

[CM] Flightcase Mod

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

een flightcase overleeft een val van 2m, een PC die erin zit niet.

hang je PC daarbinnen dus ook goed op ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MeMoRy schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:43:
Ik zeg ook flightcase.
Da's dus dik (1,8 mm) multiplex goed gelijmd. Buitenkant goede veerkrachtige verf. Stalen randen erop gepopnagelt. Tenslotte bolle stalen hoeken op de hoeken popnagelen.

Goed voorbeeld:
[afbeelding]
Kan je met drie man op staan... Overleeft een lanparty makkelijk.
Bedoel je misschien 1,8 Cm in plaats van 1,8 mm :? Met z'n drieen op 1,8 mm gaan staan *KRAK* O-)

Verwijderd

je zal m waarschijnlijk al gezien hebben maar kijk eens naar de flightcase mod.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1026268/0

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:39:
De echte Tweakert kan niet zonder de Gamma. Ga eens op stap, koop een paar stevige planken, stootrubbers, handvatten, wieltjes, staalplaten, weet ik het. Er zijn vast Tweakers te vinden die je willen helpen, mocht je er een project van willen maken.

Succes!
offtopic:
Een echte tweakert werkt bij de Gamma

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je moet het volgens mij je echt zelf gaan doen. Ik heb op In-Win kasten gestaan en die kunnen wel tegen een stootje daarin tegen Enlight weer niet. Ik heb ook een keer op een Sweexkast gaan staan. Ik wist niet hoe snel je er door kon gaan. 1 stap en er zat een hele knik in de bovenkant en de hele zijplaten doorgescheurd(tja zelfs dat met 10 kg). Ik heb ook een keer een CRT monitor boven op een Sweex kast gezet en binnen 3 dagen zat de voeding tegen de processor koeler. Met een In-Win kon ik met gemak met 100kg erop gaan staan zonder gevaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

op een Chieftec kun je ook met gemak gaan staan :)

Gabriël AM5

Verwijderd

MadMarky schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:57:
[...]

Alles is ATX tegenwoordig.
Als je het helemaal stevig wilt kun je op een legerdump natuurlijk ook een ammobox kopen en daar een pc in bouwen, kun je het zo gek maken als je zelf wilt ;)
9 van de 10 fatsoenlijke servers zijn e-atx maargoed :)

Waar je wel gelijk in hebt is dat je in alle caes van bv chenbro gewoon atx mobo's kan knallen :)

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 21:52
sapphire schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:20:
op een Chieftec kun je ook met gemak gaan staan :)
Op het stalen gedeelte ja, maar op het plastic aan de voorkant toch echt niet. De verf op mijn chieftec dragon is trouwens niet echt geweldig en ik denk dat die er zonder al te veel moeite bij een botsing er af springt. (Chieftec probleem?)

[Updated spec's]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21
Gaming247 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:15:
[...]

Op het stalen gedeelte ja, maar op het plastic aan de voorkant toch echt niet. De verf op mijn chieftec dragon is trouwens niet echt geweldig en ik denk dat die er zonder al te veel moeite bij een botsing er af springt. (Chieftec probleem?)
komt omdat er geen laklaag overheen zit, dus als je ergens langsschuurt is meteen je verf ervan af
* MewBie heeft het ook, bij het zijpaneel bijvoorbeeld

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
blanke lak erover spuiten!!!

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1