Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 21:57

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hi,

ik vrees dat ik opzoek ben naar het onmogelijke, maar probeer het toch maar even: ik ben opzoek naar een portable harddisk/imagetank/oid die voldoet aan het volgende eisen:

- gebruik AA batterijen
- ondersteuning USB-on-the-go
- lezen en schrijven CF en SD kaartjes (maar dat kan evt ook via een externe lezer op de USB)
- minimaal 4GB ruimte
- (prijs rond de 100-150 euro)

doel van dit machientje is om 1. foto's op te slaan uit digitale camera (SD) en later over de zetten naar pc; 2. een muziekcollectie mee te nemen, en via directe verbinding mijn iRiver af en toe van iets nieuws te voorzien; 3. documenten/dagboek te backuppen vanuit een Psion 5MX (CF kaartje), en 4. gebruik als externe harddisk voor opslag email (Portable Thunderbird), en een aantal handige programmatjes (Irfanview, ed)

heb zelf al behoorlijk wat lopen zoeken, maar kom niet echt apparaatjes tegen die aan mijn eisen voldoen; vooral de stroomvoorziening op AA lijkt een probleem te zijn.

de pd7x leek me wel een leuke optie (erg zwaar alleen), maar volgens de fabrikant wordt die drive inmiddels niet meer geleverd. andere drives gaan al snel naar de externe battery packs toe, en dat is iets wat ik absuluut wil proberen te vermijden.

heeft er iemand wellicht een idee welke fabrikanten dergelijke machientjes in elkaar zetten?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Apacer heeft volgens mij zo'n dingetje, moet je zelf nog een harde schijf inbouwen. En ik meen me te herinneren dat die op AA's liep.

Edit: Nee, sorry : Li-ion batterij

[ Voor 34% gewijzigd door Zpottr op 29-06-2005 00:45 ]

Zoef

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
de PD7X is vervangen door de PD70X, inmiddels leverbaar (ik heb de mijne via DGS services inmiddels een week of 2 in huis). Hij is nog eens 2x zo snel als de PD7X. Maar aan de meeste eisen van je voldoet hij niet. Wel AA's, leest CF en SD, maar schrijft niet, geen USB OTG voorzover ik weet. Prijs 145 euro excl. harddisk.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Alleen voor usb dingen kan dit heel interessant zijn:
http://www.apacer.com/apa...tml/share_steno_cd211.asp

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Dit kan met de Iriver H320. Dat is een 20gb MP3 speler met kleurenscherm, waar usb host op zit (je kan cardreaders aansluiten dus).
Zit een accu in, maar ze worden ook verkocht waar een speciale 'accu pack' bij zit, dat is een ding die klik je er achter op, en daar zitten 4xAA in, om zo dus extra power te hebben op reis.
Dat ding kost rond de 300 euro.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 21:57

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
om even het verhaal af te sluiten: heb uiteindelijk mijn usb-on-the-go wens laten vervallen en een Transcend Storejet 20Gb aangeschaft, een erg mooie en kleine 1.8" portable harddrive. zal dus een tussenstap moeten ondernemen in internetcafes oid, maar dat gaat helemaal goed komen.. :*)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Pagina: 1