Hey,
Ik heb een probleempje.
Ik heb een Cambridge A1 versterker, deze werkt heel goed....op 1 ding na.
Als ik zachtjes muziek luister (echt zachtjes) dan komt er geen geluid uit mijn rechterspeaker. Dit is NIET source afhankelijk. En het 'harder/zachter' regel ik hier met de potmeter op de versterker. Als ik de volume knop half open gooi, en via SoundStorm het volume regel, dan is het geluid wel goed (Links/Rechts werken allebei).
Maar omdat ik via SoundStorm niet mijn tuner kan besturen
en op mijn tuner geen volumeknop heb, kan ik eigenlijk alleen maar muziek luisteren met het geluid op een dusdanig niveau dat mijn kamergenoten ook mee kunnen luisteren, en dat is (vooral s'avonds) niet de bedoeling.
Toen ik dit probleem ontdekte was mijn eerste gedachte --> ruststroom.
Maar omdat ik *ooit* in een ander topic had gelezen dat *iemand* Barry waarschuwde omdat hij aan de ruststroom metertjes had gezeten, dacht ik...Laat ik het maar even vragen...wellicht dat er een andere oplossing is, of dat iedereen misschien denkt dat het de ruststroom is.
Als het de ruststroom is, hoeveel moet het potmetertje dan verdraaid worden? Dit moet natuurlijk gemeten worden, maar HOE en WAAR op mijn printplaat moet ik dat dan meten?
Picje van de amp
http://img214.exs.cx/my.p...214&image=dscn20263gu.jpg
verdere pics zijn te vinden in het Schroef je apperatuur open topic.
Alvast bedankt voor de reply's
Ik heb een probleempje.
Ik heb een Cambridge A1 versterker, deze werkt heel goed....op 1 ding na.
Als ik zachtjes muziek luister (echt zachtjes) dan komt er geen geluid uit mijn rechterspeaker. Dit is NIET source afhankelijk. En het 'harder/zachter' regel ik hier met de potmeter op de versterker. Als ik de volume knop half open gooi, en via SoundStorm het volume regel, dan is het geluid wel goed (Links/Rechts werken allebei).
Maar omdat ik via SoundStorm niet mijn tuner kan besturen
Toen ik dit probleem ontdekte was mijn eerste gedachte --> ruststroom.
Maar omdat ik *ooit* in een ander topic had gelezen dat *iemand* Barry waarschuwde omdat hij aan de ruststroom metertjes had gezeten, dacht ik...Laat ik het maar even vragen...wellicht dat er een andere oplossing is, of dat iedereen misschien denkt dat het de ruststroom is.
Als het de ruststroom is, hoeveel moet het potmetertje dan verdraaid worden? Dit moet natuurlijk gemeten worden, maar HOE en WAAR op mijn printplaat moet ik dat dan meten?
Picje van de amp
http://img214.exs.cx/my.p...214&image=dscn20263gu.jpg
verdere pics zijn te vinden in het Schroef je apperatuur open topic.
Alvast bedankt voor de reply's