Toon posts:

[LinkSys WAG54G V2] Hotmail niet te benaderen (MSN wél)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er geen ene kont meer van. Ik ben al een aantal uurtjes aan het 'internet struinen'
om de oplossing te vinden voor mijn probleem.

Ik heb een LinkSys WAG54G V2 ADSL gateway. Dit is versie 2 dus ik heb geen connectiviteits
problemen. Voordat mensen daarmee beginnen te strooien.
Eigenlijk werkt het ding perfect. Wireless verbinding loopt ook erg goed.
Dus internet werkt perfect voor 99,9%

MAAR! Hotmail.com (email checken) gaat dus niet... hij blijft hangen... en ik weet NIET waarom.
Na verloop krijg je gewoon een timeout (page-error)

- Firewall staat uit (zowel op router als pc's)
- Router firmware is 1.00.19 (nieuwste)
- UPnP staat aan.
- MTU al op 1300 gezet (ook op 1492, 1462, 1400, 1362)

- XP SP2
- Één PC wired, één pc wireless. Beide dezelfde problemen.
- MSN werkt wél......

Ik kan me niet herinneren dat ik specifiek voor hotmail.com een aantal poorten moet openzetten, daar komt bij dat de wired PC opgenomen is in de DMZ. Dat zou dus sws geen probleem moeten zijn.

Iemand?

Verwijderd

Check je hosts file aangezien er virussen in opmloop zijn die het hotmail.com naar 127.0.0.1 sturen.

Verwijderd

Topicstarter
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
Lijkt me in orde?

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

DMZ is een verkeerd gebruikt iets in dit soort SOHO meuk van LinkSys. Het is wel leuk maar je zou nooit door een pc in een dmz te plaatsen ineens alles kunnen. DMZ is slechts een security zone waar je bepaalde policys kan koppellen om zodoende het DMZ, wat vaak sessie's van buiten naar binnen toelaat, te scheiden van het LAN (Trust) netwerk.
Hotmail.com loopt gewoon over poort 80 (http) en dat is een sessie van binnen naar buiten en dat wordt bijna altijd toegestaan door de Routertjes. Zeker poort 80 :D
Wat je zou moeten doen is in je router je logging moeten nakijken of er illigal functions worden gedropped naar hotmail toe. Maar dan moet je dit issue ook met andere sites tegenkomen. Kijk in ieder geval je logging goed na!

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
vliegjong schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:39:
DMZ is een verkeerd gebruikt iets in dit soort SOHO meuk van LinkSys. Het is wel leuk maar je zou nooit door een pc in een dmz te plaatsen ineens alles kunnen. DMZ is slechts een security zone waar je bepaalde policys kan koppellen om zodoende het DMZ, wat vaak sessie's van buiten naar binnen toelaat, te scheiden van het LAN (Trust) netwerk.
Hotmail.com loopt gewoon over poort 80 (http) en dat is een sessie van binnen naar buiten en dat wordt bijna altijd toegestaan door de Routertjes. Zeker poort 80 :D
Wat je zou moeten doen is in je router je logging moeten nakijken of er illigal functions worden gedropped naar hotmail toe. Maar dan moet je dit issue ook met andere sites tegenkomen. Kijk in ieder geval je logging goed na!
Ga ik zeker doen! Maar het geldt in dit geval voor beide PC's .... dus niet alleen de PC in de DMZ.
Ik dacht dat het nuttig zou zijn als causale informatie. Ik ga de loggings even doorspitten.

Het zou kunnen dat het ook bij andere sites ook het geval is. Hier ben ik er echter net pas 1 van tegengekomen. Wellicht een verband....

Nog andere suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 14:21 ]

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Het is puur poort 80 verkeer dus check je logging voor blocked functions.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:21
Probleem had ik ook.. ik gerbuik nu firmware 1.01.01 (weet niet of er iets mee te maken heeft.) Maar daar heb ik onder security -> firewall uitgezet. Portblocking blijft wel werken, maar op 1 of andere manier haalt hij daar hotmail onderuit. Nu werkt het weer.. Ik heb online een portscan gedraaid en alleen de geforwarde ports naar mijn server staan open...

Suc6
Pagina: 1