Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sommige pagina's kunnen niet worden weergeven.

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 11:43
Ik heb hier de laptop staan van een Oom en Tante van mij. Na het probleem opgelost te hebben met allerlei extensies die niet werkte werd ik laatst opgebeld dat zo o.a niet konden inloggen op hotmail en MSN ook inloggen op Gmail is niet mogelijk

Ik dat bakkie weer mee naar huis genomen. Onder de virus scanner en de Spyware scanners gelegd helaas zonder resultaat. Toen las ik dat ik is moest kijken onder :

code:
1
 C:\WINDOWS\System32\drivers\etc\HOSTS

Omdat sommige virussen daar wel is troep in willen stoppen zodat je geen anti-virus site's af kan gaan.
Helaas was dit zo normaal als wat en stonden er geen verwijzingen in naar MSN of Hotmail gmail of welke pagina dan ook.

Pingen met deze websites lukt wel. Ben de beveilligings instellingen langs gelopen. Alles weer terug gezet naar default. Firewall staat uit. Maar nog steeds zonder suc6.

in CMD ook als ipconfig /flushdns gedaan. Maar ook dat was zonder resultaat.

Iemand die dit probleem mischien herkend?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je HitMan Pro al geprobeerd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 17:12

Emiel1984

Made in NL

Zijn de pagina's niet geblokt door internet explorer ?

Probeer is;

Eigenschappen voor internet>Beveiliging>WEbsites met beperkte toegang>>websites. (winXP)

Maybe staan ze daar wel bij.

Probeer anders of firefox/mozilla of een ander internet programma wel werkt.

Succes

[ Voor 46% gewijzigd door Emiel1984 op 28-06-2005 22:57 ]

[LTS][MTS][HTS]

• The Otherside
pven schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:52:
Heb je HitMan Pro al geprobeerd?
Jep
emiel1984 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:52:
Zijn de pagina's niet geblokt door internet explorer ?

Probeer is;

Eigenschappen voor internet>Beveiliging>WEbsites met beperkte toegang>>websites. (winXP)

Maybe staan ze daar wel bij.

Probeer anders of firefox/mozilla of een ander internet programma wel werkt.

Succes
Deel 1 van je tip stonden geen websites.

Deel 2 ik mocht niet eens naar een pagina :S
Toegang tot pagina geweigerd...
Alle users op de computer zijn local administrator.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke browser en welk OS? Best relevant, al gok ik XP en IE :P

Check even of datum&tijd goed staan (ivm inloggen met cookie dat verloopt). Ook: leeg je temporary internet files.

Je kunt geen Firefox downloaden? Ff kan je eventueel ook van CD installeren na het ergens anders te hebben gedownload. Maar goed, dat is geen oplossing.

Geef even tussen [ code ] tags je hijackthis log (ik neem aan dat je die zelf al hebt onderzocht, maar zo kunnen we meedenken).

offtopic:
Nee, ":S" werkt hier niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
The Otherside schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:47:
code:
1

Omdat sommige virussen daar wel is troep in willen stoppen zodat je geen anti-virus site's af kan gaan.
Helaas was dit zo normaal als wat en stonden er geen verwijzingen in naar MSN of Hotmail gmail of welke pagina dan ook.
Ik weet niet wat er dan wel in stond, maar de enige lookup die erin hoort te staan is
127.0.0.1 localhost

En voor de rest alleen wat text vooraf gegaan met een hekje (#, comments)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
code:
1

Dit is een zeer vaak gebruikte map door hackers... die zetten hier hun IRC bots/FTP servers in. Het kan best eens zo zijn dat deze hackers iets hebben geinstalleerd waardoor alles in de war is geschopt. Of misschien dat je sommige pagina's niet kan bereiken omdat de pc druk doende is als file-server te werken en jouw aanvraag voor de pagina er niet tussendoor kan?
Mijn advies: clean install.. dan ben je ook van alle eventuele register entries en/of stiekem geinstalleerde services af.
offtopic:
Nee, ":S" werkt hier niet ;)
offtopic:
Dodelijk irritant....voor de actieve MSN'ers onder ons :P

[ Voor 14% gewijzigd door Peedy op 30-06-2005 22:59 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je zou heel misschien last kunnen hebben van deze trojan. Het is een vergezocht iets, maar mits je hosts-file clean is en je geen AVendor-sites kunt bezoeken zou het wel een gedeelte van de oplossing kunnen zijn. :)

@pEeDy16: C:\Windows\System32\Drivers\etc\Hosts is een bestand, geen directory. Sommige malware varianten plaatsen hier een lijst met AVendors-adressen die naar 127.0.0.1 verwijzen, zodat mensen niet kunnen updaten. :)

[ Voor 30% gewijzigd door pasta op 01-07-2005 02:22 ]

Signature

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

o.a niet konden inloggen op hotmail en MSN ook inloggen op Gmail is niet mogelijk

Ze kunnen dus WEL de pagina bezoeken, maar niet inloggen? Oftewel, nadat ze hun gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld hebben, op Log In gedrukt hebben, gebeurd er niks?

In dat geval klinkt het als een probleem met het openen van beveiligde paginas (https:// ...).

Deel 2 ik mocht niet eens naar een pagina :S

Uhm... kom je in eerste instantie nou wel of niet op Hotmail/Gmail/MSN?

Toegang tot pagina geweigerd...

Ah. Je krijgt dus geen melding dat de pagina niet gevonden is, maar dat de toegang geweigerd wordt.

Je zou eens kunnen kijken of de "Content Advisor" aanstaat: Internet Options -> Content. (Geen idee hoe dat in een nederlandstalige Windows heet)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
pasta schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 02:20:
@pEeDy16: C:\Windows\System32\Drivers\etc\Hosts is een bestand, geen directory. Sommige malware varianten plaatsen hier een lijst met AVendors-adressen die naar 127.0.0.1 verwijzen, zodat mensen niet kunnen updaten. :)
Darn..dát was dus het idee achter die map in /etc/ maken :+

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06

World Citizen

FreeReef.nl

Nah ik heb dus hetzelfde probleem Bij hotmail, @HOME webmail, de bank.

ITS DRIVING ME CRAZY

maar goed. Het is dus echt een probleem ik zag net wel dat ik bij e-messenger kon inloggen maar daar ben ik dan ook nog nooit geweest met deze pc.

Ik gebruik Win XP met IE 6.02 zonder firewall ed. Ik heb hitman geprobeerd en alle andere tools die ik had maar niets hielp.

Verder geen een enkel symtoon, ook niet dat ik als fileserver oid word gebruikt.

Als iemand iets weet???

FreeReef.nl

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# XXX.XX.XX.XX rhino.acme.com # source server
# XXX.XX.XX.XX x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost

# .---------------------------------------.
# | Opnieuw ingesteld door Hitman Pro |
# `---------------------------------------'
dit is mijn C:\Windows\System32\Drivers\etc\Hosts bestand.
Zegt mij niet veel maar volgens mij betekend # dat die regel niet gelezen word ofwel blijft alleen de 127.0.0.1 localhost regel over, waar pasta al over schreef. Mischien weghalen???

FreeReef.nl

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

mijn vader probeerde net een auto te winnen op het i-net en daarvoor moest hij een code invullen, na dit te hebben gedaan en op enter te drukken kan hij dus de volgende pagina niet vinden. Het lijkt dus wel dat als je een soort van beveiligde pagina opgaat dat ie dat niet wil :s

komt goed, komt allemaal goed!

FreeReef.nl

Verwijderd

@The Otherside & nketelaar, je firewall uitzetten terwijl je niet weet of je pc alle securityupdates on board heeft, is een zeer slecht idee. (nketelaar, ik zou maar meteen herinstalleren als ik jou was)

The Otherside:kijk eens of er niet meerdere verbindingen geconfigureerd zijn (lan/dial-up/adsl) en pas dit zonodig aan.

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Probeer ook eens (tijdelijk) de Microsoft pop-up blocker uit te schakelen:
Internet Opties -> Privacy -> vinkje weghalen bij pop-up blocker.

• The Otherside
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:25:
@The Otherside je firewall uitzetten terwijl je niet weet of je pc alle securityupdates on board heeft, is een zeer slecht idee. (nketelaar, ik zou maar meteen herinstalleren als ik jou was)

The Otherside:kijk eens of er niet meerdere verbindingen geconfigureerd zijn (lan/dial-up/adsl) en pas dit zonodig aan.
Ik werk zelf achter een router dus bij mij kan het weinig kwaad + alles is up to date.

Tweede tip zal ik ff chekken zodra ik thuis ben.

Verder. Bij FireFox kreeg ik de melding dat ik de pagina niet mocht bezoeken (alle pagina's). (geen rechten toe)
Ik kom niet op de pagina's van hotmail en gmail waar de je moet inloggen.

Zoals ik al eerder zei. Geen virus of spyware gevonden en mijn HOST file is clean.

[ Voor 21% gewijzigd door The Otherside op 05-07-2005 11:06 ]

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Kan Hotmail ook niet bereiken (inlogscherm timed out) sinds enkele dagen vanaf demon.nl.
Heb geen mogelijkheid om met andere provider te testen.

Heb andere PC gepakt uit de opslag waar hij ruim 2 maanden heeft gestaan (UIT). Zelfde probleem. Deze PC heeft laatste MS patches niet.

VREEMD!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Ik heb gister een andere PC geprobeerd die welliswaar ook W2k en IE6 draait maar die een aantal
security patches van MS mist. Die had hetzelfde probleem. Dus lag het niet daaraan.

Maar beide PCs zitten achter dezelfde router. Ik heb al eerder gemerkt dat mijn router af en toe een corrupte routing tabel heeft. Mogelijk ten gevolge van een hack poging... Ik heb de router gereset en nu gaat het weer goed.

Dus hotmail is in de lucht, was in de lucht en mijn probleem werd veroorzaakt door een corrupte routing tabel in mijn router. 8)7

Dank voor uw aandacht.

RD

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
start > uitvoeren > regsvr32 softpub.dll ? Of even de SSL en TLS vikjes uit te zetten en vervolgens na restart van IE weer aan? Anders misschien wat rigoreuzer maar met de Windows cd IE opnieuw installeren? start > uitvoeren>
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
? :P
edit:
lees over het feit dat het opgelost is heen :+

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 07-07-2005 11:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik kan me veel oorzaken inbeelden, maar hoe een defecte route tabel dit nou kan veroorzaken :?
Er is waarschijnlijk sowieso maar 1 (default) route dus van een tabel kan je eigenlijk niet echt spreken

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• The Otherside
het werkt weer!

Ondanks dat Norton Firewall uitstaat had het toch nog een vinger in de pap wat beveiligde websites betreft.

Norton Firewall er uit gegooid en alles werkt weer.

Iedereen bedankt.

Verwijderd

Ik kreeg via mail dit antwoord:

verwijder dan het bestand "hosts" in de directory "c:\windows\system32\drivers\etc";

waarschijnlijk is het probleem nu opgelost;

Kan je dit zomaar zonder problemen verwijderen?

graag jullie mening...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Jij hebt naar ik aanneem hetzelfde probleem? Als de inhoud van hosts niets anders is dan hetgeen hierboven is gepost, heeft het verwijderen totaal geen zin. Als er wel wat in staat wil je de relevante regels weghalen. Ik ben bang dat ze je met een onzinantwoord hebben afgedaan :P

Overigens weet je dat al sinds 2004. Ik neem aan dat je sindsdien alle tijd hebt gehad om te lezen hoe het hostsfile werkt?

En dus komen we terug op alle andere tips in o.a. dit topic. Wat is jouw precieze situatie? Wat heb je gedaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

toen geen duidelijk antwoord. wist overigens niet meer dat ik dat destijds had gepost dus: sorry...

Ik krijg dus nu ook weer al geen duidelijk antwoord.
Ik zoek zelf wel verder

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik geef een duidelijk antwoord op je vraag: hosts file verwijderen is onzin. Maak het leeg, pas het aan, oid. Of zoek verder (met de bekende technieken om te zoeken naar malware) :)

Pagina: 1