Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Voeding mod?

Pagina: 1
Acties:

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:04
oi..
Is het verstandig om boven/onderin een voeding een 120x120mm blowhole te maken, die erin bouwen en de 80x80mm fan eruit halen / op 5v zetten? Qua temparaturen enzo.. 80x80mm op 5v heeft niet zo goed gewerkt.. :9

edit: het is voornamelijk zodat de voeding stil is, als mijn pc 's nachts aanstaat is dat namelijk het enige waar ik last van heb :9

[ Voor 24% gewijzigd door Shizzar op 28-06-2005 22:42 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als het past, why not, maar de meeste voedingen zijn er niet op gebouwd, anders hadden ze uit de fabriek wel een 120mm fan (iets andere inrichting).

Maar als je het voor elkaar krrijgt is het een top oplossing natuurlijk!
Doet de voeding het nog wel goed, omdat je zegt dat het niet zo goed uitpakte

Verwijderd

Wat je ook kan doen is kap eraf halen, deel dat nog verticaal staat en in de airflow hangt ombuigen en dan tegen de bovenkant van de kast monteren. Dan is je voeding dus helemaal open en is 1 fan aan de achterkant nog genoeg (ik neem aan dat je nu een fan in je voeding hebt en daaronder nog een rear-fan). Ik heb dit ook gedaan en het scheelt enorm veel geluid en je hebt een veel betere airflow. Enige nadeel is volgensmij alleen de straling van de voeding of zoiets, maar heb nergens problemen mee :)

• Shizzar
Race Eend schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:43:
Als het past, why not, maar de meeste voedingen zijn er niet op gebouwd, anders hadden ze uit de fabriek wel een 120mm fan (iets andere inrichting).

Maar als je het voor elkaar krrijgt is het een top oplossing natuurlijk!
Doet de voeding het nog wel goed, omdat je zegt dat het niet zo goed uitpakte
Eh, heb nieuwe voeding ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:44:
Wat je ook kan doen is kap eraf halen, deel dat nog verticaal staat en in de airflow hangt ombuigen en dan tegen de bovenkant van de kast monteren. Dan is je voeding dus helemaal open en is 1 fan aan de achterkant nog genoeg (ik neem aan dat je nu een fan in je voeding hebt en daaronder nog een rear-fan). Ik heb dit ook gedaan en het scheelt enorm veel geluid en je hebt een veel betere airflow. Enige nadeel is volgensmij alleen de straling van de voeding of zoiets, maar heb nergens problemen mee :)
hmm, heb 2 rear fans ja.. maar eh.. lijkt het niet verstandig om zeg maar tussen de voeding en bovenkant kast een 120x120 te plaatsen?skip that one, past niet :Y)
heb trouwens nog 2 front en 1 zijpanel fan.. allemaal 80x80 overigens

Verwijderd

Ik heb al een 120x120 in mn voeding zitten :).
IS een stil schatje :> :o :9 :D

• Shizzar
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:48:
Ik heb al een 120x120 in mn voeding zitten :).
IS een stil schatje :> :o :9 :D
Ja, daarom was ik het ook van plan, omdat 120x120mm fans zo lekker stil zijn :) ( en dan gewoon @night alle andere fans @ 5v.. mss nieuwe CPU fan omdat dat een niet zo stille 60x60 is.. :+

Maja, back ontopic.. misschien is het beter als ik een 120x120 zegmaar onder me PSU bouw? ( met natuurlijk een blowhole in die kap.. :Y Dan blaast ie dus recht op me rear fans.. :)

Of wat ook nog kan, in de voeding, aan de bovenkant, die 120x120mm fan, en dan alsnog blowhole met mooi versierde fangrill bovenop me kast.. voor de lucht

[ Voor 18% gewijzigd door Shizzar op 28-06-2005 22:58 ]

Verwijderd

En als je die 80*80 vervangt door een stillere, en dan aan de andere kant van de voeding ook een stille 80*80 zet? Eventueel op 7volt laten draaien.

• Shizzar
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:02:
En als je die 80*80 vervangt door een stillere, en dan aan de andere kant van de voeding ook een stille 80*80 zet? Eventueel op 7volt laten draaien.
Hmm.. dat kan natuurlijk ook :) en is ws nog makkelijker ook heh. :) thx for the input ;)

Update: 80x80 fan ge-add, op 7 volt gezet met mini modje, en die andere 80x80 ook op 7v gezet met molexmodje :) hopen dat me voeding het aankan :P

[ Voor 18% gewijzigd door Shizzar op 29-06-2005 18:00 ]

Pagina: 1