Toon posts:

IP adres van server achterhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier goed staat, maar hoop het wel (wist niet goed waar), anders verplaats je het maar.

Ik heb hier nu sinds gisteren een pc staan die draait als web en ftp server, hij gaat niet ingezet worden voor bestanden te delen, maar voor mij en mijn kameraad om handig websites te ontwikellen, zo kan iedereen zijn code op die server zetten en samenvoegen, zo voorkomen we heel wat rompslomp via msn ...

Nu mijn vraag:

Als server gebruik ik IIS, maar het probleem is dat ik een ADSL lijn heb en dat het IP van die lijn nogal vaak veranderd (soms meerdere malen per dag 8)7 , dit is natuurlijk zeer vervelend omdat je dan geen verbinding meer kan maken met de server, kan ik op een of andere manier iets maken zodat mijn kameraad altijd het ip-adres van de server te zien krijgt, ik heb een gekochte .be naam mss kan ik daar iets op runnen (php script o.i.d)

Een andere vraag: Ik zou als je een verbinding maakt met de server je het typische windows logon screen te zien krijgt (popupje met linksboven die sleutel), hoe kan ik dit verkrijgen via IIS?

De hele server draait op Windows Server 2003 standard editie.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hmm de hostname die je krijgt van je ISP?

ongeacht van mijn IP (dat nooit verandert) heb ik ****.xs4all.nl, dat verwijst naar het WAN-IP van mijn modem 82.92.*.*

dat zou jij wss kunnen hebben... en dan een PTR record maken in je .be domein.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 28-06-2005 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
BoudewijnLinux schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:31:
hmm de hostname die je krijgt van je ISP?

ongeacht van mijn IP (dat nooit verandert) heb ik ****.xs4all.nl, dat verwijst naar het WAN-IP van mijn modem 82.92.*.*

dat zou jij wss kunnen hebben... en dan een PTR record maken in je .be domein.
Die ****.xs4all.nl, waar kan je dat achterhalen? of is dat mijn gebruikersnaam, :s heb er nog nooit van gehoord nl.

Verwijderd

En loer anders eens bij www.dyndns.org.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:30

franssie

Save the albatross

is het ip adress van je server dat verandert intern of extern? Bij mij (demon.nl) krijg ik een vast IP adres . Maar misschien dat dat bij jou anders is?
Je hebt dynamische IP providers (die je een link kunnen geven)... ff google en zo.
Wat is je ADSL provider en wat staat er op hun site, heb je al de moeite genomen dat te lezen als je externe adres steeds wijzigt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:35:
[...]

Die ****.xs4all.nl, waar kan je dat achterhalen? of is dat mijn gebruikersnaam, :s heb er nog nooit van gehoord nl.
nou ja dat was ter illustratie. Mijn ISP is nml xs4all.

Mischien dat jij pcmodders.<ISP>.be hebt?
zoek eens op. OF bel ze ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
het is het IP van de adsl verbinding die steeds verandert en ik denk dat dit wel logisch is ook, bij telenet is dit ook, maar het gebeurt gewoon niet zo vaak ik dacht dat het bij scarlet (ja die heb ik) om de 48 of 24 uur was:s maar dat gebeurt dus vaker.

Verwijderd

Topicstarter
Op die site kan ik achterhalen welke dns server er zit achter een website maar dan kom ik nog steeds niet hier bij mij thuis uit he.

Nog eens eventjes zeggen dat de server zelf hier lokaal draait hé.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 22:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:39:
[...]

Op die site kan ik achterhalen welke dns server er zit achter een website maar dan kom ik nog steeds niet hier bij mij thuis uit he.

Nee ;) Jij hebt lokaal een servertje draaien, en je hebt de poortjes doorgeschakeld in je router/modem. Jij gaat dan naar Dyndns, maakt daar een accountje aan, en installeert de client op je server die steeds het juiste ip-adres doorgeeft aan dyndns. Je krijgt dan een yourname.dyndns.org hostname. Jou .be adres stuur je dan door naar het adres van dyndns.

• labtech
  • Laatst online: 23-04-2019
Je kunt op dyndns.org een account aanmaken, zodat je een hostname (blabla.dyndns.org) aan jouw IP kunt koppelen.
Dan download je een tooltje (zal zo even zoeken voor je) die om de zoveel tijd je IP adres doorgeeft aan dyndns.
Als je dan elders je eigen ip wil achterhalen tik je in

ping blabla.dyndns.org

en in je reply zie je dan je huidige IP adres staan. (Als Dyndns zn DNS heeft bijgewerkt IIG)

Het gaat om dit tooltje
https://www.dyndns.org/support/clients/

[ Voor 10% gewijzigd door labtech op 28-06-2005 22:49 ]

• labtech
  • Laatst online: 23-04-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:42:
[...]

Nee ;) Jij hebt lokaal een servertje draaien, en je hebt de poortjes doorgeschakeld in je router/modem. Jij gaat dan naar Dyndns, maakt daar een accountje aan, en installeert de client op je server die steeds het juiste ip-adres doorgeeft aan dyndns. Je krijgt dan een yourname.dyndns.org hostname. Jou .be adres stuur je dan door naar het adres van dyndns.
2 zielen, 1 gedachte :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:39:
[...]

yup dyndns is het antwoord ....
wel ff de moeite nemen door te lezen dude

als je gebruikt maakt van een router heb je een goede kand dat deze dyndns ondersteund en de ip's automatisch kan updaten

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 28-06-2005 23:00 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen !!, dat werkt al !!

Maar hoe kan ik nu die befaamde windows login schermpjes instellen op mijn IIS?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:59:
Bedankt mensen !!, dat werkt al !!

Maar hoe kan ik nu die befaamde windows login schermpjes instellen op mijn IIS?
Zodra ze via HTTP op je IIS server komen? Rechtermuisknop vanuit de IIS admin op een map, en dan wat spelen met de instellingen. Erg lang geleden dat ik IIS gebruikt heb, je moet volgends mij de anonieme aanmelding op een map uitzetten.

Verwijderd

accountje maken op www.no-ip.org, en in het clientje zetten dat je om de 5 minuten wil updaten...
werkt perfect :)

Verwijderd

Op www.no-ip.com is er een programma dat automatisch je internet iedere 5 minuten checkt.
En je domein naam automatisch eraan aanpast
het enige nadeel is, je moet een domein naam via hun kopen...

edit: ik moet echt eens het vorige antwoord lezen? :|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 12:07 . Reden: dom dom dom ]

Pagina: 1