Dell Latitude C600 valt uit na 5 sec

Pagina: 1
Acties:
  • 1.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Me moeder heeft nu sinds een paar maanden een Dell Latitude C600 dit waren de oude laptops waar mee gewerkt werd op haar werk die verkocht werden.

Toen we hem kregen bleek de CD-Rom speler al niet helemaal jofel die zorgde voor boot problemen als de apparaten werden gezocht in de bios.
Dit was op een gegeven moment verholpen. Tot op een dag me zusje op de laptop had zitten rammelen en deze niet uit had gezet daarna (AC Power) dat ding was gloed heet met gevolg dat hij ook niet meer te starten was.

Beeld was zwart lampjes van Num-lock Scroll-Lock en Caps-lock branden voor 5 sec en vervolgens valt het systeem uit. Na wat gerommel deed hij het in eens weer en heeft ze zeker 1,5 maand zonder problemen er mee kunnen werken.

Maar sinds gisteravond het zelfde probleem. De laptop wil niet meer starten. Heb hem al open gemaakt om te kijken of er evt wat los zat of dat de powerbutton bleef hangen. Dit was allemaal niet het geval en ik vraag me nu echt af wat het is en wat ik er aan kan doen :/

Heb zelfs al het geheugen om gewisseld maar ook dat mocht niet baten. In die 5 sec gebeurd er helemaal niks. Stroom gaat er op. Ledjes branden voor de rest gebeurd er niks.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

The Otherside schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:21:
Me moeder heeft nu sinds een paar maanden een Dell Latitude C600 dit waren de oude laptops waar mee gewerkt werd op haar werk die verkocht werden.

Toen we hem kregen bleek de CD-Rom speler al niet helemaal jofel die zorgde voor boot problemen als de apparaten werden gezocht in de bios.
Dit was op een gegeven moment verholpen. Tot op een dag me zusje op de laptop had zitten rammelen en deze niet uit had gezet daarna (AC Power) dat ding was gloed heet met gevolg dat hij ook niet meer te starten was.

Beeld was zwart lampjes van Num-lock Scroll-Lock en Caps-lock branden voor 5 sec en vervolgens valt het systeem uit. Na wat gerommel deed hij het in eens weer en heeft ze zeker 1,5 maand zonder problemen er mee kunnen werken.

Maar sinds gisteravond het zelfde probleem. De laptop wil niet meer starten. Heb hem al open gemaakt om te kijken of er evt wat los zat of dat de powerbutton bleef hangen. Dit was allemaal niet het geval en ik vraag me nu echt af wat het is en wat ik er aan kan doen :/

Heb zelfs al het geheugen om gewisseld maar ook dat mocht niet baten. In die 5 sec gebeurd er helemaal niks. Stroom gaat er op. Ledjes branden voor de rest gebeurd er niks.
Op de Dellsite gekeken of er nog garantie opzit? (zal wel niet).
Probleem is dat het in dit geval overal in kan zitten, je kan wel ff proberen zo kaal mogenlijk op te starten, dus accu eruit, flop/cd eruit.

Je kan misschien proberen op het werk te vragen of ze nog een andere hebben en proberen te ruilen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Weet niet hoe ik het gedaan heb maar hij komt weer voorbij de bios.

Alleen Windows booten lukt nu niet en installeren idem. allemaal bestanden die missen of niet geladen kunnen worden.

Ook met een Knoppix CD gebeurd er weinig op me scherm (zwart)

[ Voor 1% gewijzigd door The Otherside op 29-06-2005 12:18 . Reden: typo ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Klinkt als een defect powerboard, zoek google naar powerboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

MetZyZteM schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:33:
Klinkt als een defect powerboard, zoek google naar powerboard.
Al googlend kom ik op jouw reply :|.

Ik heb nog wat extra termen geprobeerd, maar het wil niet werken.
Sinds vanmorgen heb ik een vaag probleem met een Dell C400 :
  • Batterij lampje knippert, als indicatie dat ie leeg is. Op de batterij branden alle controle lampjes, als indicatie dat ie vol is. Windows houdt het op 66% vol. De batterij was voorheen niet moe oid. Als ik de adapter er uit trek valt de laptop gelijk uit.
Is dit dan ook een kapot powerboard, op google vind ik weinig nuttigs.....

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

heb je voor de grap de accu er al eens uit gehaald alvorens aan te zetten?

Mischien zit er hier iets verkeerd, lijkt toch een power probleem op de een of andere manier, en mischien komt het van uit je accu.

[ Voor 48% gewijzigd door Four op 12-07-2005 22:51 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Four schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:50:
heb je voor de grap de accu er al eens uit gehaald alvorens aan te zetten?

Mischien zit er hier iets verkeerd, lijkt toch een power probleem op de een of andere manier, en mischien komt het van uit je accu.
Wel tijdens gebruik, maar idd eens proberen (morgen, want hij is bij mijn zusje nu), kijken wat windows zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
IK heb een soort gelijk probleem gehad. Volgens Dell was het het moederbor dof het toetsenbord. IK had nog garantie dus geen probleem, bleek het toestenbord te zijn.

Ik weet niet of je ahndig bent, maar probeer het volgende eens..

Haal het toetsenbord los van het moederbord en sluit een ps2 of usb toestenbord aan. Kijk eens of het dan werkt.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ja of accu naar zn grootje, of maakt niet goed contact. Misschien is het scherm niet helemaal 100% meer of maakt deze door de openklappende beweging niet goed contact meer. etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Zonder batterij opstarten blijft het batterijlampje uit. Batterij er in, 3 seconden groen, daarna weer knipperend oranje :(.

Nou weet ik nog niet wat ik met deze test uitsluit. De batterij zelf blijven de controlelampjes van werken.

[edit]
Nog even aan het googlen geweest (dell c400 orange battery blinking) , kom ik dit draadje tegen. Nog niet helemaal doorgespit maar dit is voorlopig het meest intressante stukje :
# re: Dell Laptop Battery Blues 1/15/2005 2:04 AM Vlad
Having the same problem with Dell came to few bottom points:
1) It mostly happens when LiIon battery is discharged by working laptop to the bottom (by meter)
2) This problem is not a problem of laptop's hardware or software and as such, cannot be fixed by fixing the laptop itself
3) It is NOT the problem of LiIon cells, direct measuring of the cell voltage and load testing shows that they are quite alive.
4) It is the hardware or software problem of the battery's internal controller.

I'm trying to locate a possible cause of the problem and will share any usefull info, hopefully anybody else who finds it will do so too.

Amen! =)
Nue batterij kopen dus ben ik bang voor :(.

[ Voor 71% gewijzigd door mrknowitall op 13-07-2005 12:36 ]

Pagina: 1