TAA schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:00:
Ah... dan ben ik echt benieuwd wat jij onder een goed digitaal minilab verstaat! De muts die 2 dagen per week parttime achter het ding staat, de ouwe verlepte chemie en het veel te warm bewaarde papier tellen niet mee natuurlijk.
Tegenwoordig
moet chemie tijdig bijgevuld worden, anders stoppen de printers. Er kan haast geen oude chemie in die dingen zitten.
Er zijn absoluut winkels die verkeerd om gaan met hun papier.
De muts heeft steeds minder invloed op de kwaliteit, omdat de printers dat zelf regelen.
De muts is wel het grootste probleem als foto's niet goed uit de printer rollen. De uiteindelijke kwaliteitscontrole zal de muts toch goed moeten uitvoeren.
In de tijd dat ik in verschillende winkels stond, merkte ik dat teveel mutsen de doodsteek waren voor een fotowinkel/minilab. Ze geven verkeerde adviezen, voeren slecht of geen onderhoud uit en hebben geen idee waar ze over praten.
Ik heb in een winkel gewerkt waar de moeilijke klanten verzocht werden om op donderdag avond terug te komen, zodat ik ze kon helpen. In een andere winkel was de situatie juist omgekeerd waardoor de kwaliteit veel beter was. En dan heb ik het voornamelijk over de kwaliteit van het minilab, maar ook de manier waarop problemen van de centrale opgelost werden.
Advies: Zoek een minilab waarvan jij het idee hebt dat er vakbekwame mensen staan.
Ik ben erg enthousiast over de
dLab1/2/3. De HEMA heeft er een paar staan. De filialen zijn volgens mij te herkennen aan de
foto-kiosk 1-uur.