Toon posts:

Beeldscherm gaat NIET meer aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen, ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem. Sinds een week valt mijn monitor uit tijdens bezig te zijn op mn comp. Het lampje verandert dan van geel naar oranje. Ik heb de kaart achter mijn 'monitor-poort' helemaal ontdaan van al het stof en hem weer teruggestopt. Nu blijft het lampje van mn monitor altijd oranje als ik mijn computer opstart. Hij geeft de helft van de tijd ook 3 harde 'piepjes'. Ik heb al een andere monitor geprobeerd maar die had precies hetzelfde probleem (zonder de piepjes). Van een vriend die ICT studeert, heb ik gehoord dat mijn moederbord of een grafische kaart kapot kan zijn....... ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen om mijn computer wir draaiende te krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je zou kunnen beginnen om voortaan in je topic start wat meer info te geven over de hardware en software die je gebruikt.
en dan ook wat je verder nog meer hebt geprobeerd.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
eff kijken welk mobo je hebt en opzoeken wat die piepjes betekenen, kom je al heel wat verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich ook wel leuk om te weten is welk BIOS je pc heeft, kan je de drie piepjes ook goed plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
Tis idd je mobo of je videokaart.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
drie piepjes = graka kaput of niet goed aangesloten. haal hem eens uit je agp / pci / pci-e slot en stop hem er opnieuw in en kijk of het dan werkt. nog niet, is ie dood

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier volgt info over mn comp...sorry dat het zo lang duurde, maar het duurde ff voordat ik mn comp wir opgestart kreeg. Hij blijft nog steeds niet langer aan dan 1 of 2 minuten.

Moederbord
moederbordnaam: MSI KT4AV(MS-6712)(6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio)
CPU type: AMD Athlon XP, 1500 MHz (7.5x200) 1700+
moederbord chipset: VIA VT8377A Apollo KT400A
BIOS type: AMI (05/16/03)
systeemgeheugen: 512 MB (DDR SDRAM)

Besturingssysteem
Microsoft Windows XP Professional

Scherm
videokaart: NVIDIA GeForce FX 5600 (256 mb)
3D-versneller: nVIDIA GeForce FX 5600
monitor: LG StudioWorks/ HiSync 700S (131012058)

Multimedia
geluidskaart: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag
harde schijf: Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Sensoreigenschappen
sensortype: Winbond W83697HF
sensortoegang: ISA 290h

Temperaturen
moederbord: 35°C
CPU: 49°C

Koelingsventilatoren
CPU: 3994 RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stekker al meerdere keren uit de poort gehaald, maar hij blijft t niet doen |:(
Alsem1 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:21:
eff kijken welk mobo je hebt en opzoeken wat die piepjes betekenen, kom je al heel wat verder
Waar moet ik checken wat de piepjes betekenen 8)7 ?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik hem dus wel aan, maar voor maar iets van 2 minuten max. Ik ga over paar uurtjes ff langs bij de computershop waar ik hem heb gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten had ik een soortgelijk probleem en was alleen door het volgende op te lossen:"

- batterijtje dat je bios voorziet van stroom er uit halen (en de stroom van de pc zelf uiteraard ;)).
- half uurtje wachten (kan misschien minder maar je wilt zeker zijn) en dan wordt het bios gereset.

Bij opstarten zouden er nu geen problemen meer moeten zijn. Misschien dat iemand anders met wat meer technische kennis dit kan bevestigen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik had hier laatst ook nog een PC staan met kapot AGP slot. Heb je nog ergens een oude grafische kaart? Dan zou je die kunnen proberen. Mooiste is nog een kaart met PCI, dan kan je kijken of je AGP slot kaduuk is.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:21:

- batterijtje dat je bios voorziet van stroom er uit halen (en de stroom van de pc zelf uiteraard ;)).
- half uurtje wachten (kan misschien minder maar je wilt zeker zijn) en dan wordt het bios gereset.
Dit zou ik ook even proberen, maak even contact tussen de 2 contact puntjes waar normaal je batterijtje in zit. (met schroevendraaier ofzo) en wacht even...

[ Voor 55% gewijzigd door MetZyZteM op 29-06-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miss kom ik over als een uber-sukkel, maar kunnen jullie me vertellen waar het batterijtje van mn BIOS zit :? Ik heb wel wat verstand van computers, maar dus oowk wir niet zovil.... En ik denk niet dat ik nog een grafische kaart heb liggen.... ik ruk die van mn broertj wel ff uit zn comp }) :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Zoek naar een knoopcell (rond batterijtje) op je moederbord(dat bord waar allemaal kaarten @ zitten geprikt, en geheugen cpu etc.) soort horloge batterijtje maar dan net een slagje groter.
En ja, test even met die kaart van die andere pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu ff lunchen....daarna ff langs de compu-shop waar ik mn pc heb gekocht...ff aan hun vragen....daarna ga ik het proberen :) alvast bedankt voor de hulp..... j hoort t allemaal nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de batterij van de BIOS eruit gehaald. Ik heb mn comp nog niet getest met andere grafische kaart, maar ik ben wel langs de compu-shop geweest waar ik mn pc vandaan heb. Zij zeiden dat het aan mijn geheugen lag (het patroon van de piepjes gaf aan dat er iets met het geheugen was) of aan mijn moederbord. Ze zeiden ook dat het niet aan de BIOS kon liggen.... Ik heb dus in idd gval mijn geheugenkaarten er ff uitgehaald, schoongemaakt en wir teruggeplaatst. Batterijtj van de BIOS stop ik over halfuurtj trug. Ik houd jullie op de hoogte en bedankt voor jullie support _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het batterijtj van de BIOS teruggeplaatst (na een halfuur gew8 te hebben èn de contactpuntjes met schroevendraaier 'verbonden' te hebben) en mijn kaarten truggezet. Toen ik mijn computer opstarte, werd de BIOS setup geopend....na enkele seconden flikkerde mijn beeldscherm weer uit en ben ik dus trug bij af.... Ik denk dat ik hem miss toch maar morgen of overmorgen ff langs de compu-shop breng :) .....mocht iemand nog suggesties hebbe :*) post ze :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 17:50 ]

Pagina: 1