Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe foto's password beveiligen?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Hoe kan ik een serietje foto's beveiligen met een password? Desnoods op mapniveau een password.

Zelf dacht ik de foto's in een word bestandje plaatsen en die beveiligen.... Hoeft niet op whizzkid niveau beveiligd te worden. Gewoon zodat de gemiddelde gebruiker er niet bij kan komen.

XP user accounts is geen optie. Wordt door meerdere mensen gebruikt.

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 09:04
Zippen is ook een optie natuurlijk

of rarren :9

[ Voor 21% gewijzigd door Omebas op 28-06-2005 21:56 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

ZIP/RAR ze in een passwordprotected archive?
edit:

:w Omebas

[ Voor 25% gewijzigd door blizt op 28-06-2005 21:58 ]

United we stand, and divided we fall

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 09:04
Te laat :D...alleen wel ietsje vollediger :(

[ Voor 65% gewijzigd door Omebas op 28-06-2005 21:56 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad met een password protected zip- of rar file. Eventueel ook met TrueCrypt

Verwijderd

Iemand probeert zijn pr0n voor papa te verbergen ;) (no offence, ik zen er zo nog O-) )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 21:59 ]

• maXXzz
hahaha... nee geen pr0n verbergen voor papa hoor. ben 32 dus dat hoeft niet hahaha..... Typisch een gevalletje van bepaalde dingen voor mijn kinderen verbergen. En nee, geen pr0n.

zippen vind ik niet echt een optie want daar snapt mijn vrouw geen reet van en die moet er ook simpel bijkunnen. Dat in word werkt redelijk goed moet ik zeggen.

Verwijderd

:)
Maarja in word is nu ook niet het meest eenvoudige he.
Henk007 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:57:
Inderdaad met een password protected zip- of rar file. Eventueel ook met TrueCrypt
al geprobeert? lijkt mij wel iets goed.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

maXXzz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:06:
zippen vind ik niet echt een optie want daar snapt mijn vrouw geen reet van en die moet er ook simpel bijkunnen. Dat in word werkt redelijk goed moet ik zeggen.
Dan toch maar liever accounts inrichten in Windows? Die zijn er niet voor niets.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Keywords op Google: Folder Lock

Gaf onderandere:
- http://www.newsoftwares.net/folderlock/
- http://www.everstrike.com/lock_folder.htm

Suc6 ;)

• maXXzz
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:10:
:)
Maarja in word is nu ook niet het meest eenvoudige he.

[...]

al geprobeert? lijkt mij wel iets goed.
In word niet moeilijk. Gewoon een password instellen om het bestand te openen. Vrouw hoeft alleen maar bestandje aan te klikken en password in te voeren. Simpel toch? Gaat mij erom of dit wel veilig is.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
openen met OpenOffice en klaar is de rest van de familie ;) !

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
maXXzz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:16:
[...]

In word niet moeilijk. Gewoon een password instellen om het bestand te openen. Vrouw hoeft alleen maar bestandje aan te klikken en password in te voeren. Simpel toch? Gaat mij erom of dit wel veilig is.
Nee, Word password protection is niet veilig. Bovendien is het maar de vraag of je bestanden niet veranderd worden door ze in een tekst documente te plaatsen.
Je zou echt eens TrueCrypt moeten bekijken, zoals Sir_Erik ook al aangaf. Je vrouw klikt op een TrueCrypt snelkoppeling icoontje op de desktop, voert een wachtwoord in en Windows opent een nieuwe driveletter, die met elk ander programma te gebruiken is. Een klikje op 'dismount all drives' gooit automatisch de nieuwe drive er weer uit. Fysiek staan je data gewoon in een encrypted bestand ergens op je harddisk. De sterkte van de beveiliging is (mits een sterk password) beter dan 'whizzkid niveau', zelfs beter dan FBI niveau maar daar heb je verder geen last van :)
Het programma zelf is gewoon goudeerlijke gratis open source software, zonder spyware, addertjes onder het gras of kleine lettertjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 28-06-2005 22:28 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Toch nog een keer mijn vraag herhalen: waarom richt je geen Windows accounts in? Die zijn er onder meer voor dit doel.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tomatoman schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:17:
Toch nog een keer mijn vraag herhalen: waarom richt je geen Windows accounts in? Die zijn er onder meer voor dit doel.
Toch niet om 1 folder de beschermen? Daarvoor is het wel veel gedoe.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• maXXzz
Vind het eigenlijk wel een tekortkoming van XP dat je niet gewoon simpel op een map een password kunt zetten.....

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Vind het eigenlijk wel een tekortkoming van XP dat je niet gewoon simpel op een map een password kunt zetten.....
Dat kun je zo zien ja, maar in plaats daarvan heeft XP een veel geavanceerder beveiligingssysteem, gebruikersaccounts. Bij MS werkt alles volgens het "single signon" principe (je logt overal in met je windows account, dus je voert maar 1x een wachtwoord in).

Een password op een map zetten zou tegen 1 van de basisprincipes van Windows zijn, het hoort er gewoon niet in thuis. Er zijn wel prima andere produkten die het kunnen, zoals inderdaad TrueCrypt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

maXXzz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:32:
Wel OS heeft dat wel dan? Ik moet er trouwens niet aan denken dat dat in een netwerkomgeving mogelijk zou zijn, zonder een acherdeurtje om het password er weer af te halen.

En nogmaals foto's in een zip-nestand met password zetten gaat toch veel snelle dan met Word,

Verwijderd

maXXzz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:16:
[...]

Ik weet wel hoe dat werkt maar dat is zo'n scheve manier bedoelde ik. Wel effectief, daar niet van.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
maXXzz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:32:
MaNDaRK in "Hoe foto's password beveiligen??"

;)

• maXXzz
Iemand bekend met dit programma?

http://www.newsoftwares.net/folderlock/

Heb het na een tip hierboven gedownload en het werkt op m'n eigen laptop. Echter als ik het programma op mijn losse harddisk zet en dingen beveilig in de lock folder dan zijn ze enkel beveiligd voor mijn eigen laptop. Zodra ik met een andere laptop op de schijf kom kan ik alle bestanden gewoon lezen. Lekker weer.

Ik gebruik een Freecom network drive die draadloos aan mijn router hangt. Meerdere mensen gebruiken deze schijf voor backups van persoonlijke bestanden. Ik wilde dit gebruiken zodat iedereen alleen maar bij zijn eigen deel op die schijf kan komen. Meer oplossingen hiervoor?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"Natuurlijk" is het op andere machines wel leesbaar. Immers doe je geen encryptie.

Meer oplossingen: in nota bene dit topic is toch al Truecrypt genoemd :? Daar heb je je oplossing al :Y)

Check ook de vele andere topics hieromtrent in WOS, CSA en vooral Beveiliging & Virussen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1