[reclame] Irritant en in de weg

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
Er staat nu een reclame op de frontpage welke wel erg irritant is bij mouseover. Ook zit de reclame in de weg wanneer ik een menu open.

Hier wat screenies, de eerste wil ik een menu openen :
Afbeeldingslocatie: http://images.depl0y.com/menu_small.jpg

Hier doe ik perongeluk een mouseover, terwijl ik het artikel lees:
Afbeeldingslocatie: http://images.depl0y.com/indeweg_small.jpg

Je kan de pics aanklikken voor grotere versies.

[ Voor 13% gewijzigd door sorted.bits op 28-06-2005 20:19 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je Advertentiebeleid op Tweakers.net (Update 30-5-2005) had gelezen, dan wist je dat dit soort advertenties mogelijk kunnen zijn :). Ik kan niet zeggen of dit een advertentie is die we daadwerkelijk hebben draaien, daarvoor moet * Daniel aan te pas komen.

Verwijderd

Ik heb geen enkel probleem met advertenties, maar de ad die depl0y aangeeft zit doodgewoon functionaliteit van de site in de weg! (Ik kan gewoon een menuitem niet meer aanklikken)
Ik ben hier ook terechtgekomen omdat ik me enorm ergerde aan het gedrag van de advertentie, niet aan het feit dat er een advertentie is.
Het lijkt me dat zowel in de eisen die je aan adverteerders stelt als in de lokatie van de advertentie (die jezelf neem ik aan in de hand hebt) daar rekening mee moet houden. Het kan toch niet zo zijn, dat je door advertenties te plaatsen de navigatie van de site min of meer onmogelijk maakt, dan schiet je je doel wel voorbij...
For the record: Ik heb géén adblocker geinstalleerd, en heb er ook nooit een seconde over nagedacht om dat te doen, JUIST omdat ik weet dat sites als T.net er van afhankelijk zijn... deze advertentie heeft mij er voor het eerst serieus doen overwegen om dat wél te gaan doen. Alweer een punt waarin deze advertentie (of dit type advertentie) zijn doel voorbij schiet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij ligt dit aan jouw browser, want bij mij komt het menu er gewoon netjes overheen hoor?

Afbeeldingslocatie: http://erkens.info/files/menubannertnet.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Erkens op 28-06-2005 23:26 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36
Firefox hier.. Bij alle ads behalve die memo komt het menu er overheen..

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Hoe sluit je 'm eigenlijk? 'k zie geen [close] knopje of iets dergelijks?
Oh 't is echt alleen een mouseover.. :)
Ik krijg 'm niet, ik heb het geprobeerd. Is het een flashbanner?

[ Voor 48% gewijzigd door Cyphax op 28-06-2005 23:25 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Na 100 keer refreshen en nog niet dit 'fenomeen' gezien te hebben besloot ik het eens in IE te proberen, en daar kan ik het 'probleem' bevestigen. Vooralsnog lijkt deze ad specifiek getarget op IE; hij maakt ook deels gebruik van VBScript.
De mouseover behavior van deze ad laat ik me niet over uit, dat is aan het MT om te beoordelen, maar het probleem met de menu's kan ik onderschrijven. Deze ad maakt extra elementen aan en append deze aan de body; m.a.w. de ad-content is daardoor niet 'opgesloten' in de daarvoor gereserveerde div-container, dus het verbergen van die container bij het hoveren over een menu werkt daardoor simpelweg niet. Dat is een probleem wat wellicht teruggekoppelt zou kunnen worden aan webads.

Intentionally left blank

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
Cyphax schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:24:
door er met je muis vanaf te gaan, hij komt alleen maar als je er met je muis overheen gaat.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Cyphax schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:24:
Oh 't is echt alleen een mouseover.. :)
Ik krijg 'm niet, ik heb het geprobeerd. Is het een flashbanner?
Als je er met je muis vanaf gaat zou hij weer 'klein' moeten worden (in IE althans wel - ik ben 'm in Firefox dus nog niet tegengekomen).

Sommige browsers zijn zonder truuken wel in staat om content over flash-objecten te tonen, maar wellicht dat je in alternatieve browsers ook een alternatieve ad krijgt (wellicht in de vorm van een animated gif).

Edit: ik zie 'm nu ook in Firefox en daar is het inderdaad een animated gif en geeft daar dus ook geen problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 28-06-2005 23:29 ]

Intentionally left blank

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
]-[Skinlab]-[ schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:26:
[...]

door er met je muis vanaf te gaan, hij komt alleen maar als je er met je muis overheen gaat.
Ja ik zag 't. Maar als het een IE-only advertentie is (ze verzinnen ook steeds wat nieuws..) geef ik het op hoor. :)
crisp schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:28:
[...]

Als je er met je muis vanaf gaat zou hij weer 'klein' moeten worden (in IE althans wel - ik ben 'm in Firefox dus nog niet tegengekomen).

Sommige browsers zijn zonder truuken wel in staat om content over flash-objecten te tonen, maar wellicht dat je in alternatieve browsers ook een alternatieve ad krijgt (wellicht in de vorm van een animated gif).

Edit: ik zie 'm nu ook in Firefox en daar is het inderdaad een animated gif en geeft daar dus ook geen problemen.
Yep, dat is dan aardig opgelost door de bannerboer zeg. Ik vind dit wel een sterk argument tegen IE... hehe ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Cyphax op 28-06-2005 23:30 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik moet een aantal mensen teleurstellen, ik gebruik FF 1.04 en heb het probleem dus ook. Wellicht gerdaagt de code zich anders in verschillende configuraties Bijvoorbeeld afhankelijk van welke plugins je hebt geinstalleerd.
Overigens vind ik het erg opvallend (en gedeeltelijk ook wel te verwachten >:) ) dat men zich op de technische aspecten concentreert in plaats van op de principiële vraag wat je nu met dergelijke ongein aanmoet...

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:51:
Ik moet een aantal mensen teleurstellen, ik gebruik FF 1.04 en heb het probleem dus ook. Wellicht gerdaagt de code zich anders in verschillende configuraties Bijvoorbeeld afhankelijk van welke plugins je hebt geinstalleerd.
[spam]Geen idee :? nergens last van, maar dat zal dan wel door mijn abo komen ;)[/spam]
Overigens vind ik het erg opvallend (en gedeeltelijk ook wel te verwachten >:) ) dat men zich op de technische aspecten concentreert in plaats van op de principiële vraag wat je nu met dergelijke ongein aanmoet...
Wat is er zo hinderlijk aan? Het advertentie beleid van T.Net is al behoorlijk terughoudend en er is zelfs een topic/sticky over het gehele advertentie beleid op T.Net. Zoals Crisp al aangeeft is de VB code het probleem. En wat je en mee aanmoet? Gewoon accepteren en er niet met je muis overheen gaan ;)

buit is binnen sukkel

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:51:
hmmm; zou kunnen, maar ik vraag me af welke plugins ik dan nodig zou hebben. Ik heb wel gewoon de flash/shockwave plugin hier in Ff.
De technische aspecten zijn o.a. mijn verantwoordelijkheid, en daar concentreer ik me dus idd op.
Het feit dat ons menu onbruikbaar wordt door deze ad vind ik dan ook een groter probleem dan de behavior van de ad zelf (die ik zelf overigens nog niet eens zo storend vind en wellicht nog minder storend zou vinden als ons menu er gewoon overheen zou kunnen)

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:41:
[...]

hmmm; zou kunnen, maar ik vraag me af welke plugins ik dan nodig zou hebben. Ik heb wel gewoon de flash/shockwave plugin hier in Ff.
)
FF heeft nog een aantal extra extensies (sorry geen plugin dus) zoals die hinderlijke Flash ads blocken (https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=433)
De technische aspecten zijn o.a. mijn verantwoordelijkheid, en daar concentreer ik me dus idd op.
Het feit dat ons menu onbruikbaar wordt door deze ad vind ik dan ook een groter probleem dan de behavior van de ad zelf (die ik zelf overigens nog niet eens zo storend vind en wellicht nog minder storend zou vinden als ons menu er gewoon overheen zou kunnen)
Begrijp ik helemaal, maar dergelijke ads worden steeds hinderlijker en vervelender. Op andere sites ben ik er al soortgelijke tegen komen die zich ook slecht laten sluiten, en irritant met je muis meebewegen en op de pagina dwars over de tekst die je wil lezen heen zweven.
Met andere woorden: het werkt op het moment dat je geinteresseerd bent in de content (dat toch meestal zo is....) zeer contraproduktief als een advertentie het rustig lezen en navigeren onmogelijk maakt en is een behoorlijke reden om ergens niet meer naartoe te gaan (of een adblocker te installeren)
Het is een nieuwe truc om aandacht te trekken net als vroeger popups, die ook al fors minder zijn geworden door alle pop up blockers, en werkt dus voornamelijk een nieuwe "wapenwedloop" in de hand. Een meer bescheiden opstelling zou m.i. nuttiger zijn.
Bovendien zijn dergelijke advertenties vaak van minder koosjere clubs (zie het jamster verhaal: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/4626517.stm)

• sorted.bits
Het is bij mij trouwens gewoon in Firefox 1.0.4 met geen grote of rare extensions, en dus replies als "Het ligt aan je browser" lijken me een beetje te ver gezocht.
Robin Vreuls schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:58:
Als je Advertentiebeleid op Tweakers.net (Update 30-5-2005) had gelezen, dan wist je dat dit soort advertenties mogelijk kunnen zijn :). Ik kan niet zeggen of dit een advertentie is die we daadwerkelijk hebben draaien, daarvoor moet * Daniel aan te pas komen.
Maar een banner die ZO nadrukkelijk aanwezig is, die irriteert natuurlijk. Vooral als hij overal overheen valt :?

Ik snap dat bannering moet bestaan, maar dit gaat wel heel ver inderdaad. Dit soort banners zal, neem ik aan, wel een hele berg meer betalen dan een normale banner (mag ik aannemen ?).

[ Voor 56% gewijzigd door sorted.bits op 29-06-2005 07:37 ]

Verwijderd

Trouwens wat wel zo is dat je moet inzien
dat de gemiddelde persoon van tweaker niveau prima instaat
is reclame te blokken alhoewel je hier het geliefde got en tweakers.net wel mee dood maakt

ik hoop dat die opmerking er niet uitgehaald word aangezien ik ook de keerzijde van blocken geef

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 08:47 . Reden: Domme opmerking ]

• sorted.bits
Ze hebben al een abo vorm natuurlijk. Maar om bannering op de FP te verwijderen moest je de duurste nemen, welke ik toen niet genomen heb (zit meestal op GoT).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sorted.bits schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:47:
Ze hebben al een abo vorm natuurlijk. Maar om bannering op de FP te verwijderen moest je de duurste nemen, welke ik toen niet genomen heb (zit meestal op GoT).
Daarvoor hebben we tegenwoordig het goedkopere Clear abonnement ;)

Intentionally left blank

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
sorted.bits schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:47:
Heb je ook Tweakers.net .plans -- Tweakers.net introduceert nieuw bannervrij abonnement gelezen? :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zich vind ik de uiting acceptabel, ware het niet dat hij een deel van de navigatie van de site onmogelijk maakt op deze manier. Dat gaan we dus naar Webads terugkoppelen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Daniel schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:30:
Op zich vind ik de uiting acceptabel, ware het niet dat hij een deel van de navigatie van de site onmogelijk maakt op deze manier. Dat gaan we dus naar Webads terugkoppelen.
Ik weet daar waarschijnlijk wel een oplossing voor ;)

Intentionally left blank

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:28:
Bij mij was het in FF gewoon een flash-ad, voor zover ik de dom-structuur die uit de banner-code rolde kon begrijpen is er zowel een gif als een flash-ad, waarbij er met javascript een onmouseover aan de gif gehangen is om min of meer hetzelfde effect als de flash-ad te krijgen.

• sorted.bits
crisp schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:59:
[...]

Daarvoor hebben we tegenwoordig het goedkopere Clear abonnement ;)
Mag toch aannemen dat ik ook zonder extra abo de menu's mag gebruiken ? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 29-06-2005 10:33 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als het goed is wordt deze kwestie opgelost door de banner on hold te zetten tot er een vervangende advertentie is die geen hinderlijke bij-effecten geeft.

Verwijderd

Op zich boeien banners mij niet zo heel erg.
alleen die floating flash ads heb ik zo een gigantische hekel aan,vooral als je ze niet weg kan klikken

Die krengen blijven nl gewoon midden in je scherm hangen,
en dan heb je dus een mooie balk in het midden van je scherm
Daarom wordt er streng opgetreden tegen mensen die bannerblockers gebruiken.
Hoe wouden jullie gaan controleren op bannerblockers er zijn bepaalde opensource programma's
die gewoon de data die binnenkomt alle banners eruit slopen en vervangen met iets anders.

Het beste wat jullie kunnen doen is zulk soort blockers omzeilen door aparte namen te gebruiken
voor de reclames dus geen woorden als ads en dergelijke
want die pikken de woordenfilters van dit soort blockers er zo uit of juist de hele site
in een /ads/ map zetten zodat je de blocker wel uit moet zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 11:54 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:34
Een groot aantal blockers is gewoon te traceren hoor ;) *iets met Apache Access-logs*

Snel werk van de crew, mijn complimenten! Dat mag ook wel eens gezegd worden, dacht ik zo :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• sorted.bits
Daniel schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:24:
Als het goed is wordt deze kwestie opgelost door de banner on hold te zetten tot er een vervangende advertentie is die geen hinderlijke bij-effecten geeft.
Ok, fijn. Ben hem nadien nog 1 keer tegengekomen, lastig ;) Wel fijn dat ie niet permanent bovenin stond.

• sorted.bits
TRON schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:17:
Een groot aantal blockers is gewoon te traceren hoor ;) *iets met Apache Access-logs*

Snel werk van de crew, mijn complimenten! Dat mag ook wel eens gezegd worden, dacht ik zo :)
Wat curare_nl bedoeld zijn apps die als een soort van proxy tussen je browser en je verbinding zitten. dus de ads worden wel gewoon gedownload, maar dan door de 'proxy' eruitgehaald. Voor de webserver is dit niet traceerbaar.

Edit : Edit knoppen zijn voor mietjes!... ow, wacht!

[ Voor 7% gewijzigd door sorted.bits op 29-06-2005 12:24 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sorted.bits schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:23:
[...]
Wat curare_nl bedoeld zijn apps die als een soort van proxy tussen je browser en je verbinding zitten. dus de ads worden wel gewoon gedownload, maar dan door de 'proxy' eruitgehaald. Voor de webserver is dit niet traceerbaar.
Zelfs dan zijn er nog wel mogelijkheden om het te detecteren, maar je verzand dan al snel in een kat-muis spelletje. Ik denk dat je beter bewustzijn kan creëeren bij je bezoekers dat het blokkeren van banners Tnet berooft van inkomsten. Zonder inkomsten kan een site als Tnet niet bestaan, dus de gevolgen op de langere termijn kan je zelf wel bedenken...

Tnet probeert dmv een gematigd advertentiebeleid irritaties zoveel mogelijk te voorkomen, en biedt daarnaast tegen een zacht prijsje abonnementen waarmee je banners legaal uit kan schakelen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Maar waarom niet het alternatief wat ik noemde.
Je laat http://tweakers.net/index.htm gewoon doorlinken naar
http://tweakers.net/ads/index.htm
Bijna elke proxy als junkbuster en privoxy gaan hier op flippen
en dan moet je dus of elke keer op een 404 achtig scherm zeggen dat je wel naar de site
toe wil gaan
of de proxy tijdelijk uitzitten.
De filters van dit soort proxy's z'n nogal ingewikkeld en irritant om goed ingesteld te krijgen
dus de meeste mensen zullen dan gewoon telkens de proxy uitzetten

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:59:
Maar waarom niet het alternatief wat ik noemde.
Je laat http://tweakers.net/index.htm gewoon doorlinken naar
http://tweakers.net/ads/index.htm
Bijna elke proxy als junkbuster en privoxy gaan hier op flippen
en dan moet je dus of elke keer op een 404 achtig scherm zeggen dat je wel naar de site
toe wil gaan
of de proxy tijdelijk uitzitten.
De filters van dit soort proxy's z'n nogal ingewikkeld en irritant om goed ingesteld te krijgen
dus de meeste mensen zullen dan gewoon telkens de proxy uitzetten
In feite hebben we dat al met Vraag en Aanbod: http://www.tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/62 ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1