een goeie dag...
ik zit met een aardig raar probleem...
ik zag laatst op icomputers een leuk setje geheugen staan, G-skill 2 x 512MB PC3200 Cas: 2,3,3,6 voor maar 127 euro...
dat kan je natuurlijk niet laten liggen, al helemaal niet omdat ik maar 256MB PC2700 had
voordat ik verder ga, eerst maar even de specs
- MSI KT6v
- AMD xp 2500+
- 256MB Samsung en nou dus 2 x 512MB G-skill
- Ati AIW 9800se 128MB
- 2 x 120GB maxtor HD's (Sata)
- LG 40x brandertje
ik kreeg vanmorgen voordat ik naar school ging mijn geheugen binnen (geen zin meer in school natuurlijk, maar t moest
)... ik strax thuis gekomen, lekker mijn nieuwe geheugen uitpakken en inbouwen. eerst mocht ik heerlijk genieten van mijn uitzicht: 1024 MB @ CL 2
Eenmaal in windows wachtwoord ingeven (logisch), dat gedaan, hij instellingen laden...
toen kreeg ik een foutmelding dat windows is hersteld van een fout
noujah, zal wel ff 1 keertje zijn ivm met virtueel geheugen opnieuw instellen oid...
maar toen kreeg ik een schermpje waar in werd gezegd dat windows zichzelf ging afsluiten binnen 1 minuut... er was iets met Remote Procedure Call ofzo, kan dat? precies weet ik het niet meer.
dus ik denk *********zooi
noujah, ff resetten en dan is t weer in orde.
maar neej, als ik nou mijn wachtwoord ingeef wordt t veel spannender
dan gaat ie mijn instellingen laden, maar gelijk ook weer opslaan en kom ik weer bij het inlog scherm
dus ik vet pissig... maargoed, rustig blijven
oud geheugen er weer ingedaan... zelfde verhaal
van mijn nieuwe geheugen, 1 reepje erin... zelfde verhaal
misschien het andere reepje?... zelfde verhaal
kortom:
nou is mijn vraag aan jullie of jullie weten wat er aan de hand is, het kan toch niet zo zijn dat mijn geheugen windows heeft gemold of wel?
ik vind het aardig lijken op een virus, maar dat kan toch niet door het geheugen komen, aangezien alles gewist wordt als de stroom eraf gaat
en daar de bij kan ik mijn pc ook ni scannen op virussen want ik kom niet in windows
hey! bestaat er miss een tooltje op diskette waar je NTFS mee kan scannen?
en als laatste:
er staan nogal belangrijke bestanden op mijn C:\, dus re-install is niet echt een optie
en echt als laatste
:
ik heb al genoeg gezocht, maar kan nix vinden over mijn probleem
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
edit voor hier onder:
Bios ook al ge-reset btw
ik zit met een aardig raar probleem...
ik zag laatst op icomputers een leuk setje geheugen staan, G-skill 2 x 512MB PC3200 Cas: 2,3,3,6 voor maar 127 euro...
dat kan je natuurlijk niet laten liggen, al helemaal niet omdat ik maar 256MB PC2700 had
voordat ik verder ga, eerst maar even de specs
- MSI KT6v
- AMD xp 2500+
- 256MB Samsung en nou dus 2 x 512MB G-skill
- Ati AIW 9800se 128MB
- 2 x 120GB maxtor HD's (Sata)
- LG 40x brandertje
ik kreeg vanmorgen voordat ik naar school ging mijn geheugen binnen (geen zin meer in school natuurlijk, maar t moest
Eenmaal in windows wachtwoord ingeven (logisch), dat gedaan, hij instellingen laden...
toen kreeg ik een foutmelding dat windows is hersteld van een fout
maar toen kreeg ik een schermpje waar in werd gezegd dat windows zichzelf ging afsluiten binnen 1 minuut... er was iets met Remote Procedure Call ofzo, kan dat? precies weet ik het niet meer.
dus ik denk *********zooi
maar neej, als ik nou mijn wachtwoord ingeef wordt t veel spannender
dan gaat ie mijn instellingen laden, maar gelijk ook weer opslaan en kom ik weer bij het inlog scherm
dus ik vet pissig... maargoed, rustig blijven
oud geheugen er weer ingedaan... zelfde verhaal
van mijn nieuwe geheugen, 1 reepje erin... zelfde verhaal
misschien het andere reepje?... zelfde verhaal
kortom:
nou is mijn vraag aan jullie of jullie weten wat er aan de hand is, het kan toch niet zo zijn dat mijn geheugen windows heeft gemold of wel?
ik vind het aardig lijken op een virus, maar dat kan toch niet door het geheugen komen, aangezien alles gewist wordt als de stroom eraf gaat
en daar de bij kan ik mijn pc ook ni scannen op virussen want ik kom niet in windows
hey! bestaat er miss een tooltje op diskette waar je NTFS mee kan scannen?
en als laatste:
er staan nogal belangrijke bestanden op mijn C:\, dus re-install is niet echt een optie
en echt als laatste
ik heb al genoeg gezocht, maar kan nix vinden over mijn probleem
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
edit voor hier onder:
Bios ook al ge-reset btw