Toon posts:

MSI KT6V werkt na plaatsing nieuw geheugen niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een goeie dag...
ik zit met een aardig raar probleem...

ik zag laatst op icomputers een leuk setje geheugen staan, G-skill 2 x 512MB PC3200 Cas: 2,3,3,6 voor maar 127 euro...
dat kan je natuurlijk niet laten liggen, al helemaal niet omdat ik maar 256MB PC2700 had 8)7
voordat ik verder ga, eerst maar even de specs ;)

- MSI KT6v
- AMD xp 2500+
- 256MB Samsung en nou dus 2 x 512MB G-skill
- Ati AIW 9800se 128MB
- 2 x 120GB maxtor HD's (Sata)
- LG 40x brandertje

ik kreeg vanmorgen voordat ik naar school ging mijn geheugen binnen (geen zin meer in school natuurlijk, maar t moest :+ )... ik strax thuis gekomen, lekker mijn nieuwe geheugen uitpakken en inbouwen. eerst mocht ik heerlijk genieten van mijn uitzicht: 1024 MB @ CL 2 :9~
Eenmaal in windows wachtwoord ingeven (logisch), dat gedaan, hij instellingen laden...
toen kreeg ik een foutmelding dat windows is hersteld van een fout :| noujah, zal wel ff 1 keertje zijn ivm met virtueel geheugen opnieuw instellen oid...
maar toen kreeg ik een schermpje waar in werd gezegd dat windows zichzelf ging afsluiten binnen 1 minuut... er was iets met Remote Procedure Call ofzo, kan dat? precies weet ik het niet meer.
dus ik denk *********zooi :( noujah, ff resetten en dan is t weer in orde.
maar neej, als ik nou mijn wachtwoord ingeef wordt t veel spannender :X
dan gaat ie mijn instellingen laden, maar gelijk ook weer opslaan en kom ik weer bij het inlog scherm |:(
dus ik vet pissig... maargoed, rustig blijven :+
oud geheugen er weer ingedaan... zelfde verhaal
van mijn nieuwe geheugen, 1 reepje erin... zelfde verhaal
misschien het andere reepje?... zelfde verhaal
kortom: :'(

nou is mijn vraag aan jullie of jullie weten wat er aan de hand is, het kan toch niet zo zijn dat mijn geheugen windows heeft gemold of wel?
ik vind het aardig lijken op een virus, maar dat kan toch niet door het geheugen komen, aangezien alles gewist wordt als de stroom eraf gaat :X
en daar de bij kan ik mijn pc ook ni scannen op virussen want ik kom niet in windows 8)7
hey! bestaat er miss een tooltje op diskette waar je NTFS mee kan scannen? :*)

en als laatste:
er staan nogal belangrijke bestanden op mijn C:\, dus re-install is niet echt een optie O-)
en echt als laatste :9 :
ik heb al genoeg gezocht, maar kan nix vinden over mijn probleem :?

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

edit voor hier onder:
Bios ook al ge-reset btw :Y)

Verwijderd

kijk hier ff

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=511

denk dat het te maken heb met bios instellingen...

Verwijderd

Topicstarter
heb bios al ge-reset... staat ook al in de TS nou :+
maar dan moet ie toch niet verder komen dan de bios? heeft weinig te maken met windows toch? dat windows zo raar doet iig :P

Verwijderd

Dit lijkt op het MS Blaster virus:

Windows Operating Systems - FAQ

Als je PC de gehele tijd herstart, en je dus niet de mogelijkheid hebt om deze fix te downloaden, kan je tijdelijk de volgende workaround gebruiken:

Ga naar Start -> Uitvoeren (Run) en type in "services.msc"
Zoek de "Remote Procedure Call (RPC)" service op, en vraag hier de Eigenschappen (properties) van op.
Op de tab "Systeemherstel" (Recovery) zie je 3 velden staan voor fout 1 t/m 3 welke op "Computer opnieuw opstarten" ("Reboot system") staat - zet deze alle 3 op "Service Opnieuw Opstarten" ("Restart service").
Installeer nu de patch (zie bovenstaand lijstje)
Herstel de service in vorige staat.
NOTE: Het is belangrijk dat je de service weer terugbrengt in originele staat - een niet werkende RPC service geeft veel 'rare' problemen als een niet werkend clipboard, en een leeg control panel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:07:
Dit lijkt op het MS Blaster virus:

Windows Operating Systems - FAQ

Als je PC de gehele tijd herstart, en je dus niet de mogelijkheid hebt om deze fix te downloaden, kan je tijdelijk de volgende workaround gebruiken:

Ga naar Start -> Uitvoeren (Run) en type in "services.msc"
Zoek de "Remote Procedure Call (RPC)" service op, en vraag hier de Eigenschappen (properties) van op.
Op de tab "Systeemherstel" (Recovery) zie je 3 velden staan voor fout 1 t/m 3 welke op "Computer opnieuw opstarten" ("Reboot system") staat - zet deze alle 3 op "Service Opnieuw Opstarten" ("Restart service").
Installeer nu de patch (zie bovenstaand lijstje)
Herstel de service in vorige staat.
NOTE: Het is belangrijk dat je de service weer terugbrengt in originele staat - een niet werkende RPC service geeft veel 'rare' problemen als een niet werkend clipboard, en een leeg control panel.
die kans heb ik dus niet :'( ik kom niet eens in windows...
als windows mijn instellingen geladen heeft, gaat ie gelijk over in het opslaan van de instellingen en weer naar t aanmeld schermpje :(

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 13:31
veilige modus al geprobeerd? F8 rammen net voordat windhoos gaat laden...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:04:
en daar de bij kan ik mijn pc ook ni scannen op virussen want ik kom niet in windows
:Y)
Sorry,niet goed gelezen.
Ik zou het anders ook niet weten,zoek hierover even in dit forum of anders met google.

Verwijderd

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:17:
veilige modus al geprobeerd? F8 rammen net voordat windhoos gaat laden...
dan krijg ik dus het zelfde :(
aanmelden, afmelden... en weer dat schermpje |:(

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Het zou iig geval helpen om onuseless comments next time te laten. Gooi 'r s een windows cd'tje in, laat je pc booten vanaf je cdrom en probeer een systeemherstel

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:52
je kan eens proberen om via F8 de vorige werkende instelingen te kiezen :)

edit:
als dit niet met F8 kan moet je windows stuck of 4 keer fout laaten opstarten :P

[ Voor 39% gewijzigd door Bschnitz op 28-06-2005 21:29 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:26:
[...]

dan krijg ik dus het zelfde :(
aanmelden, afmelden... en weer dat schermpje |:(
probeer eens een windows herstel via cd-rom...kijken wat tie doet
Trouwens wel een aardig setje geheugen heb je daar!!!....ga eens ff kijken site

Tubes....It's what make music music!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Is het niet zo dat dit met microsoft registratie van doen is, hardwarematige update en voila een uitdaging?
(lijkt mij niet met geheugen, maar iets anders kan ik mij ook niet bedenken)

Verwijderd

Topicstarter
hankleppe schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:26:
Het zou iig geval helpen om onuseless comments next time te laten. Gooi 'r s een windows cd'tje in, laat je pc booten vanaf je cdrom en probeer een systeemherstel
systeem herstel heb ik 1 keer gedaan... dan kom je in een DOS-achtig scherm... en dan? :? daar snap ik nooit iets van 8)7
Vierkant228 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:33:
Is het niet zo dat dit met microsoft registratie van doen is, hardwarematige update en voila een uitdaging?
(lijkt mij niet met geheugen, maar iets anders kan ik mij ook niet bedenken)
daar zit wel iets in, maar dan zou ik toch wel de kans moeten krijgen om windows opnieuw te activeren? want dat krijg ik dus ook niet..
silitek schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:32:
[...]
Trouwens wel een aardig setje geheugen heb je daar!!!....ga eens ff kijken site
ik kwam m ook heel toevallig tegen, vanmorgen in de trein naar school was ik aan t denken of t miss niet een foutje was... en dat t 512 bleek te zijn, maar het boot schermpje van de bios zei genoeg _/-\o_

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
daar zit wel iets in, maar dan zou ik toch wel de kans moeten krijgen om windows opnieuw te activeren? want dat krijg ik dus ook niet..

[...]

Met winXP pro niet dacht ik (weet ik niet zeker) met home kan je hem idd weer activeren of bellen.

Verwijderd

ik heb dit probleem ook met hetzelfde moederbord. Ik heb er een 256 mb ddr400 cl2,5 reepje inzitten. Ik heb er verschillende andere reepjes 256mb ddr 400 in laten zetten bij zeer behulpzaam winkel personeel. De bios is verschillende malen opnieuw ingesteld. Ook een reepje van kingston 256mb ddr 400 cl 2,5 deed het niet. Het winkelpersoneel raadde me aan windows opnieuw te installeren en dan even terug te komen.
Pagina: 1