Toon posts:

Zelf een beeldscherm bouwen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Up

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 13:36 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 23:25
Kun je niet gewoon de kap eraf halen en deze mooi spuiten oid? En eventueel (stukken van) de kap vervangen door andere matrialen als je dat graag zou willen?

Regengeveving zal er niet echt zijn, het is jouw scherm ;) Alleen bij crt monitoren zou ik wel oppassen als je ze open maakt vanwege de grote spanningsverschillen die zich erin bevinden.

[ Voor 84% gewijzigd door robbert op 28-06-2005 20:09 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met regelgeving?
Ze zullen echt niet thuis bij je komen controleren of je schermpje wel KEMA-keur is ofzo. ;)

Het is in ieder geval een leuk idee! :)

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
robbertkrebbers schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:07:Alleen bij crt monitoren zou ik wel oppassen als je ze open maakt vanwege de grote spanningsverschillen die zich erin bevinden.
Alleen als je ze openmaakt als ze aanstaan natuurlijk.
Waar je wel op zal moeten letten is de isolatie van je aangepaste behuizing.

Bij LCD's moet je trouwens weer opletten dat je je LCD-paneel niet beschadigt als je dit doet.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
XiN schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:34:
[...]

Alleen als je ze openmaakt als ze aanstaan natuurlijk.
Niet helemaal waar!

Nou, laat het scherm toch maar even een tijdje staan nadat je hem uit gezet hebt. Op de condensators blijft nog lang stroom staan. De aan-uit-knop een paar keer inrammen helpt er ook een beetje aan mee. Maar toch blijft het erg gevaarlijk!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx guys,

Ik heb nog een beetje verder gesurft en ook eentje gevonden die zijn tft in een houten behuizing heeft gezet.

([rml][ CM] Scherm-mod (veel foto's)[/rml])

Verwijderd

Topicstarter
Drawer schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:10:
Ze zullen echt niet thuis bij je komen controleren of je schermpje wel KEMA-keur is ofzo. ;)

Mocht ik nog eens er gigantisch rijk van willen worden ;), dan neem ik aan dat je aan regelgeving moet voldoen (bv mbt spanning/isolatie/etc.)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Drawer schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:10:

Ik ben niet op de hoogte van wat die KEMA-keur is, maar ik denk wel dat deze keuren net als TCO enzo er niet voor de fun zjin ;)
Waarschijnlijk wil de ts dus weten of er risico's zijn als je de behuizing van je monitor door iets anders vervangt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 23:25
Drawer schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:42:
[...]

Niet helemaal waar!

Nou, laat het scherm toch maar even een tijdje staan nadat je hem uit gezet hebt. Op de condensators blijft nog lang stroom staan. De aan-uit-knop een paar keer inrammen helpt er ook een beetje aan mee. Maar toch blijft het erg gevaarlijk!
Tot zo verre wat ik gehoord heb moet je een crt (projector, maar bij een monitor zal het wel het zelfde zijn) zeker 2 dagen uit lagen staan wil je er veilig mee kunnen werken.
Pagina: 1