Toon posts:

heel raar probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een heel raar probleem met iets in mijn kast en ik heb geen idee wat het is..

hij maakt een heel vreemd geluid en het komt of uit de ventilator op mn moederbord of uit mn harde schijf... denk ik.

het gebeurt altijd, zelfs als ik in windows zit en helemaal niets doe, alleen dan duurt het langer (20 minuten voordat het begint, en 3 minuten als ik mn computer heb ge-reboot) als ik een spelletje speel duurt het ongeveer 5 minuten voordat het gebeurt...

het spijt me dat ik niet wat duidelijker kan zijn, maar ik heb werkelijk geen idee waar het aan ligt of hoe ik het vreemde geluid moet omschrijven.

(een tijdelijke oplossing voor dit probleem (werkt ongeveer 10 seconde) is een harde klap op de kast...)

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
waarschijnlijk worden jouw fannetjes automatisch door het moederbord in snelheid geregeld, en begint er een fannetje dat stuk is op een bepaalde snelheid geluid te maken...
Duurt dan een tijdje eer die component warm is, dus daarom is het pas na een tijdje
En als je gamed is je pc meer gestressed dus gaat het sneller

Wilde gok natuurlijk, maar ik zou er wel eens op kunnen zitten ;)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:26
maak die kast open en luister waar het vandaan komt... is toch niet zo ingewikkeld lijkt mij

Verwijderd

Topicstarter
mijn kast is 24/7 open en ik heb geluisterd, en ik heb nog steeds geen idee waar het vandaan komt (geluid klinkt universeel, kan net zo goed van mn voeding afkomen als van mn netwerkkaart, en daar zit 30 cm verschil tussen..)

en mouse, hoe kan ik het dan oplossen? je redenering lijkt logisch en daar had ik zelf ook aan gedacht... maar hoe los ik het dan op?

Verwijderd

als de ventilator kapot is vervang je die... lijkt me een simpele oplossing 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:03:
mijn kast is 24/7 open en ik heb geluisterd, en ik heb nog steeds geen idee waar het vandaan komt (geluid klinkt universeel, kan net zo goed van mn voeding afkomen als van mn netwerkkaart, en daar zit 30 cm verschil tussen..)

en mouse, hoe kan ik het dan oplossen? je redenering lijkt logisch en daar had ik zelf ook aan gedacht... maar hoe los ik het dan op?
Probeer zoveel mogelijk componenten op je systeem uit te schakelen of uit je systeem te halen behalve dan natuurlijk mobo, cpu en psu. Als dit voorval dan niet meer gebeurt, sluit je de componenten een voor een aan totdat je de veroorzaker van dit geheel vindt. Simpel zat, maar duurt even.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Alles wat niet nodig is uit de kast halen (fans, 2e hdd, cdrom spelers etc) en dan laten draaien
en iedere keer een onderdeel erbij zetten, totdat je weer het geluid hoort.
Het laatste dat je erinstak is de boosdoener.
En als je het er weer insteekt, eerst alles afstoffen en goed vastzetten.
Zo is je computer weer lekker proper, en je probleem is opgelost.

[ Voor 1% gewijzigd door 0X55AA op 28-06-2005 20:14 . Reden: Iemand is me voor... ]

Pagina: 1