MS Office X trial verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
Ik heb de Office trial verwijderd die bij mijn powerbook geleverd was, (heb Office X geïnstalleerd) maar nu geeft het problemen bij het openen van office documenten. OSX denkt dat office trial nog steeds geïnstalleerd is. Office trial heb ik verwijderd door de map naar de prullenmand te slepen.

Hoe kan ik dit oplossen?

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 14:36
ik weet niet echt iets van Apple dus deze post kan evengoed nutteloos zijn maar euhm...
terug uit de vuilnisbak halen en een uninstall doen?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
via het get info schermpje (ctrl-klikken op je bestand) kun je os x vertellen welke app er standaard moet worden gestart voor dat bestandstype. Daar even je nieuwe office kiezen.

• TukkerTweaker
NoReason schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:50:
ik weet niet echt iets van Apple dus deze post kan evengoed nutteloos zijn maar euhm...
terug uit de vuilnisbak halen en een uninstall doen?
Ik wil hem graag verwijderd houden, heb nu een andere office.
frim schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:53:
via het get info schermpje (ctrl-klikken op je bestand) kun je os x vertellen welke app er standaard moet worden gestart voor dat bestandstype. Daar even je nieuwe office kiezen.
Oke, dat werkt. Blijft echter wel staan dat osx denkt dat office trial geïnstalleerd is

[ Voor 38% gewijzigd door TukkerTweaker op 28-06-2005 20:01 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36

breinonline

Are you afraid to be known?

In de online readme vind ik o.a. het volgende:
Before you install the full version of Microsoft Office 2004, you must remove the following versions of the Office Test Drive.

Remove the Office 2004 Test Drive

* Run the Remove Office application by double-clicking Remove Office in the Microsoft Office 2004 folder.
Het ziet ernaar uit dat er behalve dat mapje nog wat library's ofzo geinstalleerd zijn en je dus niet via slepen de boel kan verwijderen. Een oplossing is misschien de testversie downloaden en herinstalleren en vervolgens netjes te verwijderen via het Remove Office programma.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Zodra je de office 2004 testdrive één keer hebt opgestart (hoeft maar 1 van de onderdelen te zijn), dan moet je het bovengenoemde uninstall tooltje draaien.
Als het nog niet gedraaid is volstaat de boel naar de prullenbak verhuizen volgens mij.

Heb je hem nog nooit gedraaid, en je probeert het uninstall tooltje, dan komt hij namelijk fijn met de melding dat je office helemaal niet geinstalleerd hebt.

Oh, en wellicht een handige tip voor mensen die de volledige versie van Office 2004 geinstalleerd hebben, en hem willen verwijderen: Gebruik dat tooltje!!
Ik was zo slim om op m'n vorige iBook (die terug moest naar Apple, en waar ik niet al m'n licenties op wilde laten staan, dus zo ver mogelijk leeg moest), de office map naar m'n prullenbak te verhuizen... waarna ik met geen mogelijkheid de prullenbak meer leegkreeg, omdat er teveel bestanden instonden ofzo. Bij het legen ging de cpu naar 100%.. en dat bleef zo, zonder dat er bestanden verdwenen. Het tooltje gebruikt meer de rm -rf /Office methode volgens mij ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Remz-Jay op 29-06-2005 00:07 ]

• TukkerTweaker
Dat tooltje werkt inderdaard. Pas na een reboot echter!
Typisch microsoft....

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
TukkerTweaker schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:46:
Dat tooltje werkt inderdaard. Pas na een reboot echter!
Typisch microsoft....
Of Apple... :)

• TukkerTweaker
Ik heb nog geen apple software gevonden die ik na een deinstall moest rebooten om pas echt gedinstalled te zijn.
Pagina: 1