Toon posts:

Van DVD naar WMA

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ben al 15 dagen aan het zoeken op internet en het testen wat de beste instellingen zijn voor mijn dvd's over te zetten naar WMA bestanden.

Software : Canopus Procoder versie 2.0

Het is de bedoeling dat ik een dvd kan omzetten naar 1 wmv met verschillende bitrates. Zodat als ik mijn wmv bestand upload naar mijn windows media server 2003 de bezoekers een stream op maat krijgen. Een lage bitrate voor adsl en een hoge (1000+) voor kabelaars.

Wie kan mijn verder helpen en heeft misschien een prx-bestand (gebruikt canoplus voor alle instellingen vast te leggen) wat ik kan gebruiken om te testen.

Op internet heb ik voorbeelden gezien van een zeer helder beeld met geluid op een bitrate van 1545 en een scherm afmeting van 512x384. 30 minuten film was ongeveer 400MB

Als ik dat zou kunnen bereiken ben ik helemaal tevreden....

Wie het weet mag roepen :-)

Alvast bedankt voor jullie moeite om dit te lezen

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Is nu je vraag of iemand anders voor de instellingen kan doen, zodat jezelf er geen moeite in hoeft te steken ?? Kom zeg, het is echt 3 tellen werk omdat te doen in canopus. Maargoed misschien is iemand anders wel zo gek omdat te doen.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er dus al een hele tijd mee bezig, kan het niet voor elkaar krijgen in de wizard

Misschien zou je een uitzondering kunnen maken? Wil er ook nog wel een tegenprestatie tegenover zettten :-)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Nou...ik zal er strax eens ff naar kijken, eerst ff een war spelen... :)
enne tegenprestaties hoeft niet, tweakers helpen elkaar (soms... ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Als je het echt voor elkaar krijgt dat ik van een dvd speelduur 60 minuten een wma kan maken die ongeveer 600 is en erg als een dvd kwaliteit uitziet is me dat wel wat waard. Stuur ik je zo een flesje drank op :-) of een game :-)

Top !!

Succes met de game :-)

Manuel

• Caveman

Caveman

whahoehaha

hmmm, de presets van procoder heten .cpf .... en als het goed is heb je die al er staan er namelijk al een hoop in, en ook waarschijnlijk die jij nodig hebt.
Ok, zonder de wizard:
als je procoder opstart heb je aan de re zijde 3 knoppen source, target en convert
  1. source, kies je bron bestand... als dat een dvd is zul je hem moeten rippen naar de hd met bv. dvddecrypter oid. en je zult alle vob files moeten selecteren (hij kan dus geen ifo bestanden inporteren) Als je dat gedaan hebt krijg je aan de li zijde wat info, die heb je nodig bv. 25 fps is pal (en een pal moet je naar een pal wma omvormen)
  2. target, dat wordt je omgevormde filmpje....klik op add en je krijgt een hele lijst met presets
    ga naar web - windowsmedia en zie daar de mogelijkheden...ik zou bv eens beginnen met "windows media download 1 Mbps -PAL" klik aan en OK
    Aan de li kant krijg je de instellingen van de preset, dus hoe je bestand eruit gaat zien, daar zou je nog wat aan kunnen sleutelen, bv de resolutie kun je wat verhogen of verlagen, of de bitrate. Maar probeer het eerst zo eens.
  3. klik op convert....en paar uur w8ten en hij zou klaar moeten zijn
Ik kan wel een preset voor je maken maar die ziet er niet veel anders uit dan de preset die er al inzit, en ik heb geen idee hoelang nu je film duurt, wat de resolutie is, pal of ntsc ect ect, dus de uitkomst is altijd wat onzeker....dat is toch een kwestie van try en error

Zoals ik het hier nu neer gezet heb zou het toch moeten lukken denk ik, het is niet echt moeilijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu direct het bovenstaande proberen.

In de presettings van de wizard van canopus procoder kan ik niet een multistream vinden van 1mbps

De dvds zijn PAL lengte ongeveer 60 minuten, en resolutie is 720x480, fps 29.7

Ik zal je morgen verslag doen van het resultaat :-)

Fijn dat er iemand even tijd voor me vrijmaakt !

Verwijderd

Topicstarter
Okay, hij is gestart en heeft 5.5 uur nodig, realtijd 0.19%

Is dat normaal dat het zolang duurt :-)

Prettige avond nog !!!

Manuel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu twee streams getest, 1 helemaal standaar 1mbitps en een met 1.5mbps op pal.

Kan even geen verschil zien :-) Ze zien er beide super uit... 1mbps is 550 Mb voor 66 minuten en de stream op 1.5mbps is 700 mb

Wat is het beste voor streaming video? een constante bitrate of een variabele?

Als ik het beeld scherper wil krijgen moet ik dan de bitrate hoger zetten of de afmetingen?

Ben nu in 1 dag al verder dan in de afgelopen weken, TOP !!

Manuel

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, ik heb bij het maken van de vob file alleen de "main movie files" geselecteerd en als ik daarvan een VOB maak en daar weer een WMA van dan heb ik geen geluid...

Als ik de VOB inlaad als source zie ik ook geen specificaties staan van de audio en dat moet volgens mij wel :-) Wat doe ik verkeerd ??? Begin me aardug dom te voelen

Manuel

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Wat is het beste voor streaming video? een constante bitrate of een variabele?

Als ik het beeld scherper wil krijgen moet ik dan de bitrate hoger zetten of de afmetingen?
Ehhm, ik denk dat het voor streaming media niet zoveel uit maakt of het vbr of cbr is, alleen om de te maken duurt vbr over het algemeen een stuk langer.

Hoe hoger de bitrate hoe beter de kwaliteit...de resolutie doet er niet zoveel toe, mja je moet hem natuurlijk niet te klein maken. Met de resolutie heb je voornamelijk de bestands grote in de hand, vuistregel is daarbij een 1x zo grote resolutie is een 4x zo groot bestand (met dezelfde bitrate natuurlijk). Iig moet je de resolutie NIET groter maken dan je bronbestand, want dat heeft geen zin.

Ok, over het geluid, ik heb geen idee waarom je geen geluid zou hebben, het zou idd wel moeten......het zou kunnen zijn dat het ac3 geluid is (dolby), in dat geval moet je ff een ac3filter installen http://ac3filter.sourceforge.net/

(enne ik zou niet teveel topics over hetzelfde openen, dat vinden de modjes niet leuk.... >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door Caveman op 29-06-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
We gaan weer aan de slag hier :-)

Kom er vanmiddag op terug !!

TOP !!

Manuel

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal Top !!

Beeld en geluid perfect van de nieuwe (goed opgenomen) dvd's nu aan het testen hoe ik de golden oldies een beetje goed kan omzetten. Beeld is nig een beetje wazig

Is voor 63 minuten dvd op 1750mbps 900MB acceptabel? Of kan ik nog met een instelling 200 mb er afhalen denk je?

Gaaf, dat het eindelijk eens werkt :-)

Bedankt !

• Caveman

Caveman

whahoehaha

een dvd is meestal 720x576 (PAL) of 720x480 (NTSC) je zou wat aan je resolutie kunnen sleutelen, dus wat naar beneden brengen, dat scheelt meestal gelijk in de bestands grote. Ik zou dan denken iets van 640x400 of 512x384, ik heb maar ff zo wat getallen uit mijn hoofd neer gezet, je moet er wel altijd voor zorgen dat de beeld verhouding hetzelfde blijft. Dus als je 720 deelt door 576 dan moet 640 gedeelt door .... hetzelfde getal opleveren

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag ff verder sleutelen :-)

Wil je nu alvast bedanken voor de uitstekende hulp.

Wil je wel het resultaat laten zien als het online staat

Groet,

Manuel
Pagina: 1