HD vastschroeven aan bodem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107568

Topicstarter
Ik moet bij iemand een HD installeren, maar degene heeft geen ruimte meer in de kast. Dus ga ik hem denk ik vastschroeven op de bodem. Volgens mij moet dat wel lukken want alle HD's van tegewoordig zullen wel schroefgaten aan de onderkant hebben. Nu heb ik gezocht op dit forum. En vond ik dit Kan het kwaad dat m'n Harddisk niet vast zit? handige topic. Waar ik veel info vandaan heb ik kunnen halen. Nu ben ik alleen bang voor het voor het printplaatje van de HD. Die zit aan de onderkant. En die kant van HD ligt op de bodem. Kan het printplaatje van de HD hierdoor beschadigen? En is het verstandig om iets tussen de HD en de bodem te leggen? Dit als de PC b.v. verplaats wordt. Zoja welk materiaal raden jullie aan om er tussen te leggen. Moet wel iets zijn dat niet gaat zorgen voor statische electriciteit i.v.m. printplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou er een stukje schuimrubber tussen doen, dat neem gelijk veel van het geluid weg.

Maar ook een stukje papier zou opzich voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

rubere ringetjes tussen schroefje en hdd heb je er ruimte tussen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 138244 op 28-06-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:30:
Ik zou er een stukje schuimrubber tussen doen, dat neem gelijk veel van het geluid weg.

Maar ook een stukje papier zou opzich voldoende moeten zijn.
Mag dat in aanraking komen met de printplaat dan? Papier iig niet volgens mij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 138244 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:34:
rubere ringetjes heb je er ruimte tussen
Aan de zijkant van de onderkant van de HD bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

aan de onderkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet geleid papier niet.

Bij mij liggen mijn 2 schijven op schuimrubber, al 2 jaar ofzo en dat gaat prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 10:38
In mijn kast zit er standaard al een plaats op de bodem, heb hier ook heel lang mijn eerste hdd gehad.
Helaas is die vroegtijdig overleden door: roffelroffelroffel: HITTE

Jawel, het controllerprintje wordt het heetst van de hele hdd, en moet daarom ook goed gekoeld worden.
Niet op de bodem schroeven dus, en al helemaal geen schuimrubber tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

In mijn kast zit een speciaal rekje voor 2 harddisks, op de bodem. Zit wel een halve centimeter ruimte tussen de bodem en de printplaat, en ik heb er een fannetje naast gehangen.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OverSoft schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:41:
In mijn kast zit er standaard al een plaats op de bodem, heb hier ook heel lang mijn eerste hdd gehad.
Helaas is die vroegtijdig overleden door: roffelroffelroffel: HITTE

Jawel, het controllerprintje wordt het heetst van de hele hdd, en moet daarom ook goed gekoeld worden.
Niet op de bodem schroeven dus, en al helemaal geen schuimrubber tussen!
Er moet volgens jou lucht langs de onderkant van de HD kunnen lopen? Schuimrubber werkt isolerend dan? Weet jij een ander materiaal wat ik er tussen kan doen? Dat op de bodem schroeven zal in dit geval wel moeten. Bovendien zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. De fabrikanten zorgen immers ook voor schroefgaten aan de onderkant van de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Afstandsbusjes helpen ook wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65423

als de schijf nieuw is leg je hem gewoon op de kop als ie niet op zn kant kan...dan kun je het beste hem altijd in die stand houden wat daar went ie aan. Zo kan de warmte van de onderkant iig beter weg. Ik heb zelf eens heel simpel wat allumnium strippen in u-maat gebogen, gaatjes erin, gaatjes in de kast en klaar. Andere mensen hangen hem in een ouwe fietsband of gebruiken duckttape. Whatever suits your needs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Klippy

Still Game

Die gaten aan e onderkant zijn denk ik om ze op een rekje ofzo te schroeven of een speciaal daarvoor gemaakte rail oid.
Heb laatst in een oude kast ook een erg apart systeem gezien om een HD op te hangen in een of andere hoek war teovallig nog ruimte was en die moest ook via die gaten bevestigd worden.

Maar je moet toch gaten maken in de bodem neem ik aan, dus zorg dan gewoon ervoor dat je lange schroeven koopt, stukje van een metalen buisje ofzo eroverheen voor 3/4 oid en je HD heeft genoeg ruimte aan de onderkant. Zal vast wel lukken en zoveel werk is het ook niet.
Plat op de bodem lijkt me ook niet zo geweldig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
gewoon rubbere ringetjes , dan kan je met eeen fan er lucht langs blazen, dan zit de printplaat niet op de boden en heb je minder herrie

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr. Liu schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:50:
Afstandsbusjes helpen ook wel.
En dat is? Sorry ben niet zo een klusser :D. Kan ik dat bij de bouwmarkten halen? Of bedoel je die 6 hoekige schroeven waarmee je moederborden vastzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 09:35

makje

Professioneel prutser

Dat op de bodem schroeven zal in dit geval wel moeten. Bovendien zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. De fabrikanten zorgen immers ook voor schroefgaten aan de onderkant van de HD.
Je begrijpt hopelijk dat dit argument staat of valt met de bedoeling waarmee de fabrikanten die schroefgaten aan de onderkant gemaakt hebben?

Als ze die schroefgaten daar hebben gemaakt om zo de harde schijf op de bodem van een kast vast te maken dán zou de hitte aan de onderkant van de schijf geen probleem mogen zijn nee.

Zijn de schroefgaten aan de onderkant van de harde schijf voor iets anders bedoeld -ik noem maar iets: het bevestigen van een koeler- dan zou het kunnen dat de warmte aan de onderkant van een harde schijf een groot genoeg probleem is om niet te moeten worden geïsoleerd..

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of zouden er rekjes te koop zijn om 'n HD op de bodem te zetten? Hebben jullie weleens in winkels gezien dat zulke dingen LOS verkocht worden? Verder ga ik ff zoeken naar die rubberen ringetjes. Ik neem aan dat je, dat kan halen bij de bouwmarkt? En ook de tip van Klippy ga ik ff achteraan (dat van die buisjes). Als iemand nog andere suggesties heeft laat het maar horen :).

BTW: Als ik rubbertjes gebruik is een FAN die langs de onderkant blaast echt nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107568 op 28-06-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Die schroefgaten aan de onderkant zijn voor hddkoelers, die schroef je er namelijk aan de onderkant op (da's niet zonder reden).
Maar idd, busjes of nylon ringetjes zijn de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OverSoft schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:05:
Die schroefgaten aan de onderkant zijn voor hddkoelers, die schroef je er namelijk aan de onderkant op (da's niet zonder reden).
Maar idd, busjes of nylon ringetjes zijn de oplossing.
En kan ik dan gewoon de schroefgaten voor de HD cooler gebruiken? Of is het beter de schroefgaten aan de zijkant te gebruiken? Zoals ook te zien was in het plaatje van de andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
dan moet je em wel heel erg ver van de bodem afzetten he :P

het boeit niet welke gaten je gebruikt, als ie maar vast zit, en de schijf ongeveer 1cm van de bodem afzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Ik zou zelf denk ik voor een oplossing als dit gaan: Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1226-1264K.GIF

De harde schijf komt ertussen en als je dan door de blokken een schroef verticaal aan de bodem van de kast vast maakt dan zit het stevig vast, wat hoger boven de bodem voor de luchtcirculatie en is het geluid gelijk ook nog eens eenbeetje gedempt.

(Volgens mij zijn die blokken zelfs wel stevig genoeg om er 2 bovenop elkaar te plaatsen als je ze stevig vastdraait zodat er nog een 2e harde schijf bij kan :))

[ Voor 7% gewijzigd door makje op 28-06-2005 20:15 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Daar heb je nix aan, die moet je in een 5.25" bay vastschroeven.

Als je dat toch wilt, ga dan voor deze:
http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=1

Kosten geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 20:45
makje schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:56:
[...]
Je begrijpt hopelijk dat dit argument staat of valt met de bedoeling waarmee de fabrikanten die schroefgaten aan de onderkant gemaakt hebben?

Als ze die schroefgaten daar hebben gemaakt om zo de harde schijf op de bodem van een kast vast te maken dán zou de hitte aan de onderkant van de schijf geen probleem mogen zijn nee.

Zijn de schroefgaten aan de onderkant van de harde schijf voor iets anders bedoeld -ik noem maar iets: het bevestigen van een koeler- dan zou het kunnen dat de warmte aan de onderkant van een harde schijf een groot genoeg probleem is om niet te moeten worden geïsoleerd..
Veel harddisk racks of de laatjes waar je ze in kunt doen om snel je schijven te kunnen wisselen gebruiken de schroefgaten aan de onderkant. In deze rackjes zitten ook luchtgaten aan de onderkant.

De print valt meestal binnen de randen van de harddisk en is niet flexibel. Je kunt dus zondermeer een hdd op de bodem van je kast schroeven MITS je maar goed koelt.

Wat je ook kunt doen is mecano gebruiken, ken iemand die zo een schijven array heeft gebouwd, paar fans ervoor en de mecano aan je kast vastzetten ;)

zo zit toch alles vast en kun je toch afstand nemen tot je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

OverSoft schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:17:

Kosten geen drol.
Je leest niet goed ;)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OverSoft schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:17:

Kosten geen drol.
Volgens mij kan dat wel hoor. Je kunt de blokken toch zo dicht tegen de HD zetten als je maar wil. En volgens de de tipgever kan ik ze aan de onderkant vastschroeven. Dus klinkt als een zeer goede tip. Hopelijk zijn die blokken ook te koop in de winkel maar ik vrees ervoor. Weten jullie waar ik meest kan heb? Of zou ik toch gewoon op internet aangewezen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
True :z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Anoniem: 107568 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:26:
[...]

Volgens mij kan dat wel hoor. Je kunt de blokken toch zo dicht tegen de HD zetten als je maar wil. En volgens de de tipgever kan ik ze aan de onderkant vastschroeven. Dus klinkt als een zeer goede tip. Hopelijk zijn die blokken ook te koop in de winkel maar ik vrees ervoor. Weten jullie waar ik meest kan heb? Of zou ik toch gewoon op internet aangewezen zijn?
Als je het over mij hebt als degene die zegt dat je deze blokken aan de onderkant kunt vast schroeven dan heb je het mis. Klik maar eens op het plaatje en je ziet dat de blokken wel aan de zijkant van de schijf komen. Echter ervan uit gaande dat jouw kast aan de onderkant even breed is als aan de bovenkant zou het geen probleem moeten zijn om deze blokken aan de bodem van de kast vast te maken en dan de schijf ertussen te hangen.

Het resultaat is dan dat de schijf loshangt van de bodem en dat de trillingen van de schijf gedempt worden. Het nadeel ten opzichte van een paar rubberen ringetjes aan de onderkant is dat het hele geval iets breder is: namelijk even breed als een CD-ROM speler (5.25 inch) ipv even breed als de schijf zelf (3.5 inch)

[ Voor 2% gewijzigd door makje op 28-06-2005 20:33 . Reden: paar woorden door elkaar gehaald ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Makje jij bedoelt toch gewoon dat ik via de onderkant van de kast schroeven door het rubber moet draaien om het vast te zetten? Of zou op die manier geen stevige constructie krijgen? Zo nee wat lijkt jou beste idee om die rubber blokken vast te zetten aan de bodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Jazeker kun je die rubberen latten aan de bodem van de kast vastschroeven om dan de schijf ertussen te plaatsen op de bodem van de kast (maar dus zonder dat de harde schijf zelf contact maakt met de bodem), dat wilde je immers? Ik dacht even dat je met "aan de onderkant vastschroeven" bedoelde dat je de harde schijf via de schroefgaten aan de onderkant van de harde schijf aan de rubberen latjes wilde vastmaken, maar dat had ik dus blijkbaar verkeerd begrepen.

Overigens is het nou ook weer niet zo interessant wat ik bedoelde of zou willen, jij wilt die schijf aan de bodem van je kast vastmaken en dat zal met een beetje inzet en het technisch niveau van elke gemiddelde lego/mecano-knutselaar ook wel lukken. Ik draag dit slechts als mogelijke oplossing aan ;)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 107568 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:34:
[...]

Mag dat in aanraking komen met de printplaat dan? Papier iig niet volgens mij hoor.
Die dingen worden wel vrij heet vind ik zelf. Zeker mijn Seagate. Op de een of andere manier een beetje loshouden van de grond en misschien wat luchtcirculatie creëren kan geen kwaad als je echt lange dagen moet gaan maken met die schijf.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Als het goed is, zijn de componenten op de pcb van de schijf niet zo hoog dat ze uitsteken boven (of beter gezegd onder) de randen van het metalen chassis van de schijf. Dan zou je 'm immers ook nooit in een drivebay kunnen schroeven als die een bodem aan de onderkant heeft.

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, maar het probleem was dat er in die situatie ook nog neerwaartse schroeven nodig waren om de bracket op de bodem vast te zetten, waardoor het bureaublad als een gek ging trillen.

Bovendien is er natuurlijk slechte(re) airflow in vergelijking met de situatie dat hij rondom vrije ruimte heeft, wat vooral naar is zoals gezegd omdat componenten op de pcb heet worden. Ik zou het niet doen tenzij het echt niet anders kan.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Had je al aan mecano gedacht.
Hier mee kun je de hardeschijf zeer gemakelijk onder de ander schijf hangen gebruik makend van de standard schroef gaten. En voor het gemak je hoeft niet te boren.

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
En ik heb eens iemand gezien die de schijf met enkele elastieken onder een drivebay (heet dat zo) hing. Op zich een leuke oplossing, of is dit niet aan te raden?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:15
stukje plastic ertussen lijkt me perfect, echter moet je gewoon proberen dat je hdd/case niet gaat trillen, en zo een pokkegeluid maakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
makje schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:17:
Jazeker kun je die rubberen latten aan de bodem van de kast vastschroeven om dan de schijf ertussen te plaatsen op de bodem van de kast (maar dus zonder dat de harde schijf zelf contact maakt met de bodem), dat wilde je immers? Ik dacht even dat je met "aan de onderkant vastschroeven" bedoelde dat je de harde schijf via de schroefgaten aan de onderkant van de harde schijf aan de rubberen latjes wilde vastmaken, maar dat had ik dus blijkbaar verkeerd begrepen.

Overigens is het nou ook weer niet zo interessant wat ik bedoelde of zou willen, jij wilt die schijf aan de bodem van je kast vastmaken en dat zal met een beetje inzet en het technisch niveau van elke gemiddelde lego/mecano-knutselaar ook wel lukken. Ik draag dit slechts als mogelijke oplossing aan ;)
Ik wilde de schijf idd op de bodem hebben. Maar volgens sommige van jullie kan ik de schijf beter ongeveer 1 cm boven de bodem installeren. Dit omdat de controller te warm wordt. Dus vandaar dat ik nu een oplossing zoek die daaraan bijdraagt. En die blokjes zou idd een mooie oplossing zijn. Misschien beetje domme vraag.... maar kan ik schroeven zo in het rubber schroeven? Ik bedoel de schroefjes zitten dan puur in het rubber zonder schroefdraad. Komt dat de stevigheid wel ten goede? En gaat dat zomaar, of moet ik eerst gaatjes maken in dat rubber. Of kom ik daar met de schroevendraaier wel doorheen?

Die mecano kan ik misschien ook wel proberen. Ik wil iig niks hebben hangen. Want dat is niet goed voor schijf. HD moet gewoon goed vastgemaakt worden aan de bodem.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 107568 op 29-06-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133283

Zoiets moet je hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.grootaers.nl/images/montage/BUS3FM.JPG
Het draaduiteinde schroef je gewoon op de onderkant van de hdd (de hdd koeler gaten),
je boort gaatjes op de juiste plaats in je case en daar draai je weer een boutje door.
Zo staat je hdd 2 à 3 cm van de bodem en zal passief koelen voldoende zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Hoe hoger die pootjes, hoe meer 'ruimte' je HD heeft om door de trillingen van de motor in idle mode en door het seeken van de kop in onbalans te raken, of beter gezegd kleine beetje te bewegen. Trilling dus. En als die dingen verder wel van metaal zijn en op de bodem zijn vastgezet, dan kunnen trillingen best goed overgedragen worden op hte chassis lijkt me.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Die van mij hangt in elastieken, best relaxt stil zeg :), je kunt je hd altijd wel los ergens neerleggen, zolang het maar onder een rechte hoek is, en ervoor zorgt dat er geen kortsluiting kan komen, dus bijv een stukje foam onderleggen. (Dempt meteen veel geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HD mag absoluut niet los komen te liggen. Dus niet op de bodem los neerleggen of laten hangen. Dat las ik in topics over dit onderwerp hier op het forum. O.a. topic wat ik hier postte. Die buisjes lijkt me ook wel een goed idee. Die zullen ze wel bij de bouwmarkten hebben denk ik. Vanmiddag trouwens nog geweest. Daar hadden ze ook een goed idee. 4 losse haakjes (geloof stoelhaakjes). En die dan vastschroeven op HD met HD schroeven en ringetjes zodat het op die haakjes vast blijft zitten. En dan die haakjes vervolgens weer met metaaltappers vastmaken aan de bodem. Dan hoef ik teminste niet te boren, is ook wel makkelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Laatst online: 09-06 22:21
ik heb/had hetzelfde probleem
als oplossing heb ik gewoon zo'n 3,5" rack uit een oude kast gevraagd in m'n computerwinkel (was geen probleem), die ik op z'n kop bevestigd op de bodem van m'n kast en daar de HD in gehangen :)

werkt perfect en muurvast
ik heb wel rubbers tussen het rekje en de bodemplaat gestoken, kwestie van het geluid te verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Zelf doe ik het altijd op deze manier, bevestigen aan de onderste driverack:
Afbeeldingslocatie: http://www.moddingzone.com/articles/hd-rack/hd-rack_tn011.jpg
Alleen dan een stevigere/kortere beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Anoniem: 49530 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:50:
Zelf doe ik het altijd op deze manier, bevestigen aan de onderste driverack:
[afbeelding]
Alleen dan een stevigere/kortere beugel.
Zo heb ik ook al een aantal constructies gemaakt, je kan het zo stevig maken als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57451

heracles schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:29:
Die van mij hangt in elastieken, best relaxt stil zeg :), je kunt je hd altijd wel los ergens neerleggen, zolang het maar onder een rechte hoek is, en ervoor zorgt dat er geen kortsluiting kan komen, dus bijv een stukje foam onderleggen. (Dempt meteen veel geluid)
Elastiek is wel een leuk idee, maar er zit alleen één gigantisch probleem aan... als elastiek warm wordt, en dat wordt het, gaat het uitdrogen en wordt het bros. Het valt dan zo uit elkaar, niet echt handig als daar een werkende harddisk in hangt.

Een lokale computershop hier gebruikte elastiekjes om de kabels bij elkaar te binden, na een tijdje hongen die kabels weer helemaal uit elkaar, omdat de elastiekjes uitdroogden en kapot gingen.

Je kan natuurlijk wel tie-raps gebruiken...

En weer even ontopic: Is een externe behuizing geen idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57451 op 30-06-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee de computer bezit USB 1.1. En aangezien er ook programma's op die HD moet komen (dus niet alleen documenten), lijkt me dat niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47

pietje63

RTFM

De laatste harde schijf bij ons op de kroeg heb ik vastgezet met ducktape, werkt tot nu toe prima (ondanks dat deze computer regelmatig wordt versjouwd).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1