OCZ DDR-Booster op mobo in S3-state

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Topicstarter
Ben al een tijdje op zoek naar info over het gebruik van een OCZ DDR-Booster op een mobo wat regelmatig op standby gezet wordt. Heb mijn vriend google al om raad gevraagd, maar tevergeefs. Ook de mensen bij OCZ willen niet echt antwoorden. Vandaar hier maar een topic.

Ik wil de DDR-Booster gaan gebruiken op mijn MSI K8N Neo2, daar het VDDR niet boven 2,85V komt. Het is echter zo dat ik regelmatig gebruik maak van de standby functie dit mobo waarbij de PC volledig uitschakelt en alle actieve onderdelen wegschrijft in het RAM. Het gaat dus om de S3-status van de standby functie. Bij normaal gebruik blijft er dus gewoon spanning op het geheugen staan en schakelt de PC netjes in bij het bewegen van de muis, of bij een opnamepoging van Windows MCE2005. Nu wil ik m'n geheugen vervangen door TwinMos met de bekende BH-5 chippies, maar die lusten wel wat meer spanning dan de 2,85 die standaard op het bord zit. Vandaar dus het idee om dit op te lossen met de DDR-Booster. Waarom niet voltmodden? Tja, ik ken mezelf en weet dat er waarschijnlijk op heel veel onderdelen 3,3V gaat komen, wat de levensduur ernstig verkort tot enkele seconden of minder. Vandaar dat ik graag wil weten of de DDR-Booster in S3-status nog volledig voltage afgeeft aan geheugen, om zo te voorkomen dat m'n mobo niet wakker wordt uit standby.

Werkt de Booster gewoon als de PC in standby (S3!!) staat? Wie heeft er ervaring of kan dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
ik test het morgen wel ff voor je, nu geen tijd, heb booster+old skool bh-5+neo2

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed nieuws! Ik neem aan dat je wel snapt dat ik benieuwd ben naar het resultaat met OC-ed mem, hé. :P Dus een memspeed die zonder booster niet zou werken. Mijn dank is bij voorbaat al groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb vandaag zelf maar getest met de DDR Booster. Ik post het hier maar ff voor de search:

:'( :'( :'( Dit werkt niet! :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 44203 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:09:
Heb vandaag zelf maar getest met de DDR Booster. Ik post het hier maar ff voor de search:

:'( :'( :'( Dit werkt niet! :'( :'( :'(
offtopic:
Mag ik hem kopen O-)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al een koper. Anders had ik de gok niet genomen
Pagina: 1