Toon posts:

Twee IDE schijven op extern kastje mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het eigenlijk mogelijk om twee harde schijven op de IDE-aansluiting van een extern USB- of Firewire-kastje aan te sluiten?
Bij mij zit er nu een enkele IDE-aansluiting in, maar wat als je er een kabel op zet met twee IDE-aansluitingen voor twee harde schijven: master en slave?
M.a.w.: is de IDE-aansluiting van zo'n IDE-USB-omzetterchip precies hetzelfde als een IDE-aansluiting op je moederbord? Zelfde protocol? Dus master/slave combinatie mogelijk?

Verwijderd

Ik kan geen andwoord geven op de vraag, maar ik heb misschien een oplossing voor het geval het niet blijkt te werken.
Je kan zelf een case maken waar je 2 USB2IDE converters in bouwt, en een USB hub. Dan heb je twee IDE aansluitingen via één kabel :)

Kan je kijken watvoor chips er op zitten? En dan vooral de IDE chip zoeken. Misschien staat het in de manual van die chip :)

Verwijderd

Begin eens met een schijf als slave aan te sturen. In mijn case werkt dat niet. Dus een master slave zal dus zeker niet werken/

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Dat hoeft niet waar te zijn wat je zegt, heb je wel eens een apparaat single slave aangesloten binnenin je pc?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In een PC waarbij een IDE kanaal 2 apparaten ondersteunt, maakt het idd niet uit of je de schijf als single master of single slave koppelt. Maar in een externe case met een USB » IDE converter kan je de schijf inderdaad vaak niet als een slave koppelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb nog geen enkele case gezien die een master/slave combo aan kon sturen. zelf heb ik het opgelost ddoor gebruik te maken van 2 ide -> USB convertertjes.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ze zijn er wel.. nog niet in werklijkheid gezine, maar wel in het grote extenre hd topic:

Afbeeldingslocatie: http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/cooldrives/P3318465500.jpg

http://www.cooldrives.com...inum-case-mini-1394b.html

(als de firewire -> ide de Oxford 912 Chip gebruiken dus.)

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 29-06-2005 15:28 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:37
Ik heb het eens geprobeerd met 2 oude hd's: allebei stuk. Zou het niet doen dus...

Roomba E5 te koop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sig69 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:28:
Ik heb het eens geprobeerd met 2 oude hd's: allebei stuk. Zou het niet doen dus...
Het lijkt me heel sterk dat dat aan de controller ligt, zal eerder voeding gerelateerd zijn lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Okee: een 'no go' dus.

Dat het met twee externe kastjes en een USB-hub kan, snap ik. (Duh!)
Ik vroeg me gewoon af of die IDE-aansluiting in een USB-kastje precies hetzelfde was als die op je moederbord, met slave/master aansluiting...

Die kast op het plaatje zal dan wel een speciaal ontworpen chip hebben, voor RAID.
http://www.oxsemi.co.uk/pages/webflyers/912webflyer.pdf
Pagina: 1