Videokaart te warm door mobo

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-07 16:41
Ik heb een weekje geleden de LeadTek WinFast GF6600GT TDH 128 mb gekocht bij de paradigit. Maar deze cracht onder games/benchmarks. Ik heb al vanalles geprobeert met drivers/instellingen van bios, enz. Maar niks heeft gewerkt. Ik heb hem ook al in een andere Computer gezet, en daar werkt hij wel :S . Dus dacht ik, het is mijn moederbord. Maar aangezien ik van velen van jullie heb gehoord dat het ook verstandig is om even je Temp (van je vga) te bekijken, dus heb ik rivatuner even de temp laten op meten. Dit liep op tot 87 graden in 3Dmark05 en tot 92 in 3Dmark03!! Volgens mij is dit veel te warm. Dus lijkt het mij het beste om terug te gaan naar de winkel (stock koeler moet toch ook goed genoeg zijn). Maar ik ben bang dat als ze hem daar in 1 van hun systemen zetten, dat het wel goed werkt. (omdat het bij mijn broertje ook gewoon werkt :S ) Waar kan het dan aan liggen? Kan het zijn dat mijn mobo mijn videokaart te warm maakt??

zie hier foto van de Monitor onder 3Dmark05:

Afbeeldingslocatie: http://www.fdders.nl/fotos/temp%20monitoring.JPG

Specs
Intel P4 2.4ghz (prescott)
Asrock P4V88
512 mb ram
Win. XP
Thermaltake 480w voeding (en ik heb de molex stekker op de videokaart aangesloten ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door ReX_NL op 08-07-2005 09:20 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk eerder dat de airflow in je kast niet goed is. Zet de zijkant es open of plaats een casefan en kijk of het uitmaakt (plaatst desnoods een tafelventilator voor je open kast).

En natuurlijk moet zo'n stock koeling wel voldoen, maar als je kast echt heel warm is van binnen dan voldoet zoiets simpelweg niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 28-06-2005 18:31 ]

• ReX_NL
Palomar schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:29:
Denk eerder dat de airflow in je kast niet goed is. Zet de zijkant es open of plaats een casefan en kijk of het uitmaakt (plaatst desnoods een tafelventilator voor je open kast).
Ik heb een goede airflow, en in een tafelventilator heb ik niet :P Maar in de andere pc waar ik hem getest heb, zit helemaal geen airflow. dus............. :S

• Palomar
  • Niet online
hmja... het kan ook nog de voeding zijn. Die nieuwe kaart vraagt ws. meer van je voeding dan de kaart die er eerst in zat. Hoe je dit gaat testen moet je zelf maar even uitzoeken ;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:33:
hmja... het kan ook nog de voeding zijn. Die nieuwe kaart vraagt ws. meer van je voeding dan de kaart die er eerst in zat. Hoe je dit gaat testen moet je zelf maar even uitzoeken ;)
Dan moet er serieus iets mis zijn met die voeding aangezien het geen el-cheapo voeding is. Ik verdenk eerder de software. Probeer eens een format+ nieuwe install :) Aangezien je van videokaart wisselt, dan is een format altijd goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 28-06-2005 18:58 ]

• ReX_NL
Metal schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:57:
[...]

Dan moet er serieus iets mis zijn met die voeding aangezien het geen el-cheapo voeding is. Ik verdenk eerder de software. Probeer eens een format+ nieuwe install :) Aangezien je van videokaart wisselt, dan is een format altijd goed.
Ja, dat zijden ze bij de winkel ook al, dus heb ik dat ook meteen gedaan toen het niet werkte, maar dat had ook geen zin. En mijn voeding is het ook niet, want ik heb een Thermaltake 480w en in de andere pc zat een merk-X 300w en daar werkte die perfect. Ik heb hem nou ook nog even benede neer gezet, (op de diepvries) en nou doet hij het helemaal goed. hij word stressed onder 3Dmark03 maar 80 graden. dus dan zal ik toch maar eens hard aan mijn airflow moeten gaan werken :S toch een raar verhaal :P

• ReX_NL
Weet iemand nog een goede koeler voro mijn 6600gt'tje?? (zalman 700cu is wel goed lijkt me) maar sommige mensen zeggen weer van niet. :? Wat is nou echt de beste VGA koeler (prijs maakt niet veel uit)?? :P

Verwijderd

VF700-cu is goed als je HSI brug een apart koelblok is, zie het 6600GT topic ,daar staat alles haarfijn uitgelegt

• ReX_NL
Dat heb ik ook gezien ja, maar helaas heb ik gewoon een Rechthoekig blokje :( Weet iemand nog een andere (betere of even goede) koeler?

• Palomar
  • Niet online
die arctic dingen zijn geloof ik ook wel goed (www.arctic-cooling.com)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
Palomar schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:28:
die arctic dingen zijn geloof ik ook wel goed (www.arctic-cooling.com)
die past helaas niet op de agp-uitvoering

PSN: djmurcielago

• ReX_NL
Ik heb het inmiddels opgelost door de kaart terug te brengen :P Hij was volgens mij zo goed als defect

[ Voor 92% gewijzigd door ReX_NL op 08-07-2005 09:21 ]

• ReX_NL
Nu heb ik een 6600GT TOP gekocht, maar past die Artic N5 koeler hier wel op of ook niet ?? :P

[ Voor 91% gewijzigd door ReX_NL op 08-07-2005 09:23 ]

Pagina: 1