Toon posts:

externe bracket ism sata schijf???

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een externe bracket voor mijn sata harde schijf. Deze heb ik nodig omdat mijn thuiscomputer geen sata ondersteund dus enkel ide. De bedoeling is dus om een sata hd in een externe bracket te steken en deze via usb 2 of firewire te verbinden met de computer.

Na redelijk wat zoekwerk dacht ik het uiteindelijk gevonden te hebben, de icy box (http://www.geizhals.net/a88764.html).
Nu ben ik vandaag mijn bestelling gaan afhalen en blijkt dit helemaal niet te zijn wat ik wil, je kan hier een ide schijf insteken en dan als uitgang heeft de bracket sata die je kan aansluiten op je moederbord. Nu heeft men mij verteld dat ik ook met convertors kan werken maar dit vind ik maar niets omdat het dan waarschijnlijk toch niet gaat passen in de bracket.

Kan iemand mij helpen bij mijn zoektocht naar zo een bracket?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Je hebt een SATA externe harddisk behuizing nodig. (USB / Firewire)

Deze zijn bij de normale computerwinkel zo te krijgen.

Wat ook nog kan is een pci kaartje kopen waar je sata schijven op kunt aansluiten, dan houdt je alles binnen je pc en nog een stuk sneller ook.

Verwijderd

Ik heb de Procase 2316SU2 met een Maxtor S-ATA harde schijf en het werkt perfect (USB2.0-verbinding)!

O.a. te koop bij Informatique.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:01:
Ik heb de Procase 2316SU2 met een Maxtor S-ATA harde schijf en het werkt perfect (USB2.0-verbinding)!

O.a. te koop bij Informatique.
even een variatie op de graag van de TS:
heb je ook brackets waar je zowel IDE als SATA schijven kan inbouwen en die zowel een USB2 als een Firewire output geven?

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:59:
Je hebt een SATA externe harddisk behuizing nodig. (USB / Firewire)

Deze zijn bij de normale computerwinkel zo te krijgen.

Wat ook nog kan is een pci kaartje kopen waar je sata schijven op kunt aansluiten, dan houdt je alles binnen je pc en nog een stuk sneller ook.
weet je toevallig een webshop ofzo waar ik ze kan bestellen want ik lijk ze zo dadelijk niet te vinden...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is dit topic misschien niet interessant?

[rml][ Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen[/rml]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:23:
[...]

weet je toevallig een webshop ofzo waar ik ze kan bestellen want ik lijk ze zo dadelijk niet te vinden...
M.i. zijn externe S-ATA-behuizingen met USB-/firewire-aansluiting nog schaars. Toen ik de Procase vond, heb ik hem meteen aangeschaft.

Verwijderd

Topicstarter
kheb ondertussen naar procase gemaild voor een paar verkoopadressen hopelijk krijg ik snel een reactie kan k em dadelijk bestellen >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Externe behuizingen zijn ook gewoon in de pricewatch vinden :) www.tweakers.net/pricewatch

De volgende keer iets beter rondkijken ;) Zoekertje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.