Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waterkoeling in Lian-li pc7-SeB: Past dat?

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:27
Omdat ik over ga mag ik van mijn pa een nieuwe kast uitzoeken, dit zou eerst de Lian-li pc7-SeB worden deze dus http://www.ikbenstil.nl/p...2_37_205&products_id=1553. Nu wil ik er dus ook waterkoeling in daar bij viel mijn oog op deze radiatoor http://www.ikbenstil.nl/p...=149_157&products_id=1603
Nu heb ik de volgende vragen:
-heeft iemand ook de lian-li pc60 inclusief waterkoeling? zo ja welk radiatoor heeft u en waar heeft u hem geplaatst?
-denken jullie dat er plaats is voor een 240 mm radiator?

Ik weet echt van geen raad meer, ik ben nu al 2 maanden aan het zoeken en niks heeft bij mij ervoor gezorgt dat ik zeker wist wat ik wou. Daarom is het voor mij nu zover dat ik jullie om hulp vraag. Kom alsjeblieft niet met dingen als lees review want ik doe niks anders:S

Me bedankt degene die mij zou kunnen helpen _/-\o_

Edit: dom vergeten te zeggen specs wat watergekoelt moet worden:
-Eerst alleen cpu, intel pentium 4 2666mhz overclocked@3300
-later, 6800LE vga overclocked(niet al te ver)
-later, Sis 655FX chipset waarschijnlijk zullen de vga en chipset geen eens watergekoelt meer worden omdat ik in mijn achterhoofd plannen heb voor S939
-Eventueel Seagate baracuda 120GB hardeschijf.

[ Voor 19% gewijzigd door basprofessional op 28-06-2005 17:45 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt mij dat een single 120mm rad geen probleem zou moeten zijn, die kan je op 3 plekken kwijt als ik zo naar het piccie van de kast kijk.

Hij zou onderin kunnen, boven in, of achterin, eigenlijk overal waar 120mm gaten zitten, er zitten als ik het goed zie 2 120mm gaten in de kast, misschien moet je er iets voor modden maar het zou denk ik wel moeten passen.

Een dual 120mm rad zou denk ik alleen boven in passen, of eventueel aan de buitenkant van de kast, wil je em boven in krijgen zal je wel moeten gaan zagen.

Maar wat ook kan is 2x 120mm single, ligt er ook wel aan wat je allemaal wilt gaan waterkoelen, als je alleen je cpu en gpu pakt is 1 120mm rad voldoende, ga je ook je hdd's en chipset waterkoelen kan het opzich nog wel alleen zullen de temps een stukkie hoger zijn dan.

Edit : ik zie je edit staan, als ik jou was zou ik gewoon beginnen met een enkele 120 rad wil je later er meer blokken bij en betere temps kan je er dan altijd nog een extra 120mm bij gooien

Als je je 6800LE wilt gaan waterkoelen weet ik nog wel een mooi blokje voor je namelijk het LE blok van Alphacool, die heb ik zelf ook op mijn 6800LE en die koelt er goed :)

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 28-06-2005 17:48 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
waarom neem je geen PC70, daar is in het dak plaats voor de radiator, en volgens mij ook wel voor een 240 mm exemplaar. Bij de PC60 of afgeleiden zit de voeding en de drivebays teveel in de weg vrees ik...

• basprofessional
SymbianFan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:47:
waarom neem je geen PC70, daar is in het dak plaats voor de radiator, en volgens mij ook wel voor een 240 mm exemplaar. Bij de PC60 of afgeleiden zit de voeding en de drivebays teveel in de weg vrees ik...
Even een lijstje met kasten die ook in mijn kwalificatie stonden:
Lian-li PC71=te duur
Thermaltake Armor=lelijk
Chieftec Dragon=te zwaar ook niet echt mijn smaak
Coolermaster Stacker=te lomp

En over die 120 mm rads bij me hd's voorin dus zou nog wel kunnen maar ze moeten wel uit het zicht zijn er komt namelijk een window voor.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
ik krijg de thermaltake soprano, die vindt ik persoonlijk ook niet lelijk, en is ook lekker groot enzo. en uit te breidden met wc neem ik aan

Afbeeldingslocatie: http://www.wpc-fr.net/images/articles/soprano-nouveau-boitier-thermaltake/sopranono.jpg

• basprofessional
semicon schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:59:
ik krijg de thermaltake soprano, die vindt ik persoonlijk ook niet lelijk, en is ook lekker groot enzo. en uit te breidden met wc neem ik aan

[afbeelding]
Ik vraag hier toch echt om hulp over een lian-li pc7Se-B :O sorry kon het niet laten ik weet dat je het goed bedoelde O+

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik denk wel dat er plaats is om een 240x120 rad te hangen, en als er geen plaats is, moet je plaats maken, we zitten hier niet voor niets in cme. ;)

</onzin>

Verwijderd

JA er is plek voor:
Diepte Lian LI PC60 = 49 cm
Diepte Black Ice Pro 2 (inclusief aansluitingen) = 30 cm

Dan heb je 19 cm over voor de voeding en dat gaat dus makkelijk lukken (mits je geen cd/dvd drives in de bovenste 2 slots slingert)

PS. Ik ben bezig met het modden van de 6077, en heb de voeding onderin de kast gemod (onder de vga). En heb er een Black Ice Pro 3 bovenin gelegd.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 19:22 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb je topic maar even een zinnige titel gegeven. Je startpost etc is best redelijk, maar je titel dekt de lading niet: als ik als user in de listing kijk en ik zie 'Ik weet het niet meer!' als titel sta moet ik erinkijken om te weten waar het over gaat, zelfs als het me compleet niet interesseert. Met de titel die het topic nu heeft kijken alleen mensen die daadwerkelijk meer hierover weten, en dat lijkt me alleen maar positief. Ergo conclusio: ik hoop ik evt. volgende topics van je een beter titelgebruik te zien :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• basprofessional
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:20:
JA er is plek voor:
Diepte Lian LI PC60 = 49 cm
Diepte Black Ice Pro 2 (inclusief aansluitingen) = 30 cm

Dan heb je 19 cm over voor de voeding en dat gaat dus makkelijk lukken (mits je geen cd/dvd drives in de bovenste 2 slots slingert)

PS. Ik ben bezig met het modden van de 6077, en heb de voeding onderin de kast gemod (onder de vga). En heb er een Black Ice Pro 3 bovenin gelegd.
Zo je kunnen kijken hoevel ruimte er tussen de psu en de radiator zit? ik zit nu twijfelen hoe ik het ga doen met de slangen. En weet iemand misschien ook een andere winkel dan oc-shop waar tygon slangen te koop zijn?

Verwijderd

basproffesional schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:40:

Nu heb ik de volgende vragen:
-heeft iemand ook de lian-li pc60 inclusief waterkoeling? zo ja welk radiatoor heeft u en waar heeft u hem geplaatst?
-denken jullie dat er plaats is voor een 240 mm radiator?
Ik heb sinds vandaag in m'n PC60 waterkoeling met een 240mm rad. Het past precies maar dan zit hij wel vooraan(dus je bent 2 drive bays kwijt). Het rad wat ik gebruikt hebt is de 240 van Aquacomputer :) En ik heb bovenop m'n case een afdekplaat :)

• basprofessional
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:06:
[...]

Ik heb sinds vandaag in m'n PC60 waterkoeling met een 240mm rad. Het past precies maar dan zit hij wel vooraan(dus je bent 2 drive bays kwijt). Het rad wat ik gebruikt hebt is de 240 van Aquacomputer :) En ik heb bovenop m'n case een afdekplaat :)
En waar heb jij je pomp zitten?

Verwijderd

basproffesional schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:19:
[...]

En waar heb jij je pomp zitten?
Ik heb de pomp gewoon op de bodem van de kast(is een Eheim 600 compact inclusief reservoir).

Verwijderd

Zo je kunnen kijken hoevel ruimte er tussen de psu en de radiator zit?
Uhm dat weet ik niet, mijn PSU zit onderin de kast. Ik zal binnenkort wel wat fotootjes posten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 22:35 ]

• basprofessional
Ik weet nou niet of het allemaal gaat passen :'( ik wil mijn pomp weggewerkt hebben. Radiatoor in de bovenkant heb ff gekeken de kast die ik nu heb is net zo groot als de lian-li en een 240 mm gaat denk nie passen want de voeding zit in de weg. Zit nu toch zwaar te twijfelen aan een andere kast |:(

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
Ik heb in mijn PC60 ook waterkoeling..

met een single rad 120mm die voorin zit. Koelt een athlon 3400+ met een 6800 GT

wil wel maar het is wel krap... wil je een dual rad gebruiken zou ik aanraden om een grotere kast te nemen misschien werken met 2 rads dat is natuurlijk ook een optie

• basprofessional
Dezjay schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:58:
Ik heb in mijn PC60 ook waterkoeling..

met een single rad 120mm die voorin zit. Koelt een athlon 3400+ met een 6800 GT

wil wel maar het is wel krap... wil je een dual rad gebruiken zou ik aanraden om een grotere kast te nemen misschien werken met 2 rads dat is natuurlijk ook een optie
Heb jij ook je pomp weggewerkt? zo ja waar? en weet iemand misschien waar versteeg zijn radiatoor heeft hangen. Aangezien hij ook een pc60 heeft.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
mijn pomp zit wel weg gewerkt.

ik heb de pomp (eheim 1046) voor mijn rad staan die aan de voorkant is bevestigd (daar waarbij de pc60 de 2x80 zit)ik heb de drive bays en dat stuk af gedekt met plexi..

als je dat niet doet en je hebt een window dan wordt het lastig om de pomp ergens te plaatsen zodat je hem kan weg werken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

moet makkelijk passen.. misschien hier en daar wat krap maar beetje goed uitmeten en alles past..

btw die eheim 1046 kan je idd monteren in 5¼ bays. die nemen ong 2 stuks in beslag.

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/eheim_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/eheim_02.jpg

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1