Toon posts:

[XP] Probleem toepassing initialiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met al behoorlijke frustraties achter de rug hoop ik dat een post op dit forum mij gaat helpen :)

Een behoorlijk aantal programma's op mijn pc lopen niet naar behoren. Telkens als ik de programma's opstart krijg ik de volgende foutmelding: 'kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000005)'

Dit gebeurt met de volgende programma's
Explorer
Outlook express
Norton antivirus
spysweeper

Voornamelijk internet programma's. Ik heb gegoogled, op de windows support site gekeken maar niets gevonden. Ik heb een ander antivirus programma geporbeerd (mcafee 8.0) maar deze kon ik niet initialiseren (geen toegang tot geheugen). Ook kan ik niet via IE checken op spyware of virussen. Apart genoeg kan ik wel browsen met mozilla, maar daar kun je geen checks mee uitvoeren.

Ofwel: ik heb geen enkel idee wat ik nog kan doen. Kan iemand mij hulp bieden?

Met een groet,

Henk Jonker

Ik werk met Windows XP, met SP1.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Probeer eens in veilige modus op te starten en dan je pc te scannen?

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar ook daar start Norton niet op. Heb ook in de veilige modus geprobeerd om mcafee te installeren, maar ook dat mislukte.

De foutmeldingen krijg ik trouwens ook in de veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scan gedaan met het programma PC mightymax en daaruit bleek dat er ongeveer 80 register entries missen...

Misschien maakt dit het wat duidelijker?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je een backup van die registerkeys terugzet? Of anders misschien even het ServicePack opnieuw installeren?

Zou je als je zelf de laatste poster bent je laatste bericht willen wijzigen in plaats van een nieuwe te posten? Dit kan je doen met het knopje rechtsbovenaan je bericht :) Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog even :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters