Toon posts:

PC loopt helemaal vast en de rede is ver te zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen, ik heb geen idee waar ik dit -over veel verschillende zaken- gaande topic moet plaatsen dus dan maar hier.. ik zit met een groot probleem want mijn pc loopt vrij recent constant vast, ik heb de search functie algebruikt enzo maar niks te vinden over mijn probleem.

Als ik even game dan loop mijn pc helemaal vast, hoef niet eens gamen te zijn soms ook gewoon met windows, als ik geluid op heb flipt het geluid hem letterlijk, het blijft dan hangen... ik kan verder HELEMAAL niks meer alles is bevroren, het enige wat werkt is een reboot maja ~10min erna hangt hij toch weer..

Het ligt NIET aan windows / mainboard / drivers dat heb ik zelf al gecheckt

Ik vrees ook dat het niet aan de warmte ligt want mijn pc is net een opstijgend vliegtuig...

Alle tips zijn welkom! alvast bedankt !

*Specs*
Storage: Western Digital 140GB 7200rpm
CPU: AMD Athlon XP 1800+
Memory: 2x 256MB DRR
Graphic Card: Asus GeForce 5700LE
Soundcard: Creative Audigy 2 ZS
Motherboard: MSI KT3 Ultra Aru

PS: kan het iets met een 'over-airflow' of een verkeerde airflow te maken hebben? lijkt me sterk maar toch!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 17:33 ]

Verwijderd

Ik vrees ook dat het niet aan de warmte ligt want mijn pc is net een opstijgend vliegtuig...
misschien gewoon ff meten? dan weet je het zeker he. meten=weten :P

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Lees alsjeblieft de Algemene FAQ en de O&H FAQ eerst door!

Ook al denk je zelf dat het daar niet in ligt, zeker weten kan je nooit. Met z'n 50.000'en denken we beter dan in ons eentje. Dus; add die specs! OS, Mhz, hardware, etc...

Edit: welkom op GoT!

[ Voor 40% gewijzigd door Peedy op 28-06-2005 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temps (PC staat op de zolder ..)
HD 30
CPU 50 no stress
MB: 36

Verwijderd

loopt die ook vast als de cpu niet stressed is? of alleen dan... 50° idle is een niet al te lage temperatuur...

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
uit ervaring denk ik dat je cpu door gebrand is: fan eraf halen en als je bruine vlek ziet issie door gefikt

http://specs.tweak.to/12504

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 11:56
Overgeklokt?
En wat voor voeding heb je, merk + wattage :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:56:
Het ligt NIET aan windows / mainboard / drivers dat heb ik zelf al gecheckt
Wat heb je gecheckt dan?

[ Voor 73% gewijzigd door ID-College op 28-06-2005 17:11 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
autodidact schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:08:
uit ervaring denk ik dat je cpu door gebrand is: fan eraf halen en als je bruine vlek ziet issie door gefikt
Als de CPU is doorgefikt doet je PC helemaal niet meer, en dat weet ik uit ervaring :P

Verwijderd

Topicstarter
hm nee die 50grade maakt nie uit, tis sowieso een XP 1800... en hij staat ook nog op een zolder van 30graden ... vorig jaar het zelfde liedje (de warmte dan) alleen geen problemen

350 watt van enermax ask t goed heb ...

win reinstall, andere windows erop enzo .. allemaal niks ermee te maken, loopt zelfs vast in de setup soms .. mainboard drivers zijn het ook niet (via chipset) daar heb ik ook alles al mee getest..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 17:15 ]

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
PilatuS schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:10:
[...]

Als de CPU is doorgefikt doet je PC helemaal niet meer, en dat weet ik uit ervaring :P
bij mij wel toen hoor, k had geen koelpasta en verkeerde fan erop gezet: 1 millimetertje lucht ertussen (lucht isoleert) dus doorgefikt. was nog een duron 600 mhz, misschien dat die de eerste paar minuten nog cool genoeg was om te werken misschien. maar na een paar minuten crashede de boel toch at random.

terug naar de winkel en gratis nieuwe gekregen want hij had me de fan van een intel pentium flip verkocht. wist ik veul... (mag ik nou zeggen welke winkel dat was of is dat reclame? volgens mij verkopen ze niet eens online ofso)

http://specs.tweak.to/12504

Verwijderd

Topicstarter
Delete

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 19:54 . Reden: nvm ]

Pagina: 1