Toon posts:

[VBA] Worksheets of MySQL DB??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie schets....
Ik maak in Excel een zooitje Forms die een soort van applicatie gaat worden, gegevens invoeren, zoeken, verwijderen etc.
Op de achtergrond word alle data in databasjes geplaatst. DB voor klant gegevens, opdrachten, ontvangen rekeningen, betaalde rekeningen enz. nu is mijn vraag:

Al die gegevens, is het nu beter deze
1. in worksheets te plaatsen binnen de excel sheet
2. aparte excel sheet te maken per DB, misschien erg traag wanneer je deze eerst moet openen om er gegevens uit te halen?
3. gegevens plaatsen in een MySQL database, niet handig voor mij daar ik niet zo bekend ben met de connectie vanuit VBA naar MySQL maar volgens mij is dit niet super moeilijk?

wat is het voordeel van de gegevens in een MySQL plaatsen i.p.v. in de worksheet?

Graag jouw mening....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er rijzen bij mij meteen een paar vragen:

[list=1]
• Waarom Excel?
• Waarom MySQL?

Mijn mogelijke antwoorden daarop:
[list=1]
• Je kunt misschien wel beter VB.Net, C#, VB6 ofzo gebruiken. Zeker als je met VBA bekend bent moet VB6 geen probleem zijn om onder de knie te krijgen. Je kunt dan makkelijk wat "echte" Windows forms maken en hoef je niet aan te modderen met Excel sheets enzo.
• Hoewel MySQL prima wordt ondersteund door een ODBC driver bij mijn weten (ik doe nooit iets met MySQL) zou je in jouw geval misschien wel beter op MS Access kunnen gaan draaien, of MSDE ("gratis") (welke dan weer makkelijk kan doorgroeien naar "z'n grote broer" mocht daar ooit behoefte aan ontstaan.

Verder kun je in Excel, mocht je daar toch voor willen gaan, ook heel makkelijk een rechtstreekse koppeling maken met een database (Menu Data -> Externe gegevens importeren -> Nieuwe database query). Daar hoeft nog niet eens VBA aan te pas te komen in de simpelste gevallen (maar waarschijnlijk kom je dan idd toch niet onder wat VBA uit...)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 15-07-2005 00:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

* NMe gokt dat er in Officesuites en -software wat meer respons hierop gaat komen. :)

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.