Toon posts:

[XP] Svchost.exe crashed bij bootup, prefetch leeg=prob weg*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Elke keer als ik mijn systeem opstart (of het nu een warme of koude start is) krijg ik direct na het opstarten deze foutmelding. Het is telkens precies dezelfde melding. Ik heb al systeemherstel gedraaid, maar dat bood geen enkel soelaas.
De fout steekt ineens de kop op. Daarvoor is er niets geïnstalleerd of veranderd. Ik heb ook met hijackthis gekeken of er geen ongewone zaken waren, maar alles is keurig in orde.
Windows XP sp2 is voorzien van de laatste updates. Alles in mijn systeem is up to date.
Een hitteprobleem sluit ik uit. Het gebeurt ook bij een koud systeem en mijn kamer is air-conditioned. Het is hier 22 graden.

Afbeeldingslocatie: http://img235.echo.cx/img235/8434/foutje1rw.jpg

Het vermoeden ligt ineens dat het aan de prefetch ligt. Ik heb de prefetchmap leeggemaakt en het probleem blijkt ineens over. Ik haal deze topic niet weg omdat ik me afvraag welke relatie prefetch heeft met deze foutmelding? Hierbij heb ik de mogelijkheid tot prefetchen uitgeschakeld.
Het zou wel cru zijn als Windows XP door zijn eigen prefetching techniek fouten genereerd :X
Kent iemand uberthaubt deze foutmelding?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 17:17 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even het OS in je topic titel :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het wijzigen van de topictitel. Zo is het een probleem dat anderen als zij het krijgen ook kunnen oplossen. Het probleem is nog steeds weg. Ik heb de prefetching map geleegd en daarna taskmanager uitgezet.

Er zijn 2 soorten prefetchings heb ik net geleerd.
-Het verzamelen van uitvoercode en dat opslaan in een .PF bestand zodat het bestand in kwestie meteen sneller (lees slimmer) geladen kan worden. Deze fase gebruik ik nu alleen maar.
-Het uitlijnen van de prefetchingdata (door service: taskmanager) via de defragmethode. Hier ging het bij mij mis. Het blijkt toch dat het invloed heeft op je stabiliteit terwijl de prestatiewinst maar nihil is en voor korte duur (vervuiling inhoud prefetchmap). De eerste fase is al eigenlijk voldoende. Na een uitlijning staat het bestandje "layout.ini" in je prefetchmap. Dit bestandje mag rustig weg, altijd.
Het disablen van taskmanager heeft geen negatieve invloed op je systeem. Het wordt er eerder stabieler van is mijn ervaring. Als je taskmanager uitschakeld moet je wel af en toe zelf een herstelpunt aanmaken (eens per week ofzo). Dan weet je ook zeker dat die herstelpunten goed zijn omdat je ze immers zelf hebt gemaakt toen jij je systeem goed vondt.

Ik ben iemand die tegen elke prijs voorkomt dat ie Windows XP opnieuw moet installeren. Een echte tweaker lost het probleem toch zeker anders op? Mijn vader heeft het record verbroken om 6 jaar met één installatie van Windows NT 4 te doen. Gewoon noteren als je iets wijzigd en weten wat je doet.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
in hijack kon je niet vinden maar probeer eens met een virusscanner te scannen. Of gooi dat bestand (indien mogelijk) door de jotti scan.

misschien toch wel handig om even goed te laten scannen op spy/ad ware.

ps post die hijack log eens.

[ Voor 8% gewijzigd door andreict op 29-06-2005 08:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Topickick om het volgende:

Mag ik vermelden dat het inmiddels verholpen is met een hotfix van Microsoft. We hadden hier te maken met een bug in Windows XP.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Care to share welke hotfix? (KB nummertje? )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hij is hier op te halen
Pagina: 1