Toon posts:

Ervaringen(van winkels) & vragen(nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen.
Ik heb al een lijstje gemaakt en wil verbeteringen, suggesties, etc horen van jullie. Maar wat ik nog veel belangrijker vindt, is of jullie ervaringen hebben met de winkels waar ik de producten koop. En ik wil nog vragen of het beter is de producten zo goedkoop mogelijk bij verschillende winkels te kopen of zoveel mogelijk bij dezelfde winkels. In het tweede geval hoef je minder verzendkosten te betalen, maar zijn de prijzen wel weer wat hoger.

Hier is dus het lijstje. Het is trouwens geen compleet systeem omdat ik ook wat hardware vanuit me huidige pc overneem(de prijzen zijn van tweakers.net(datum: 26-28juni 2005)):

Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver) € 132,95
Ik ben al lang op zoek naar een kast maar kon geen mooie vinden. Toen ik deze vond op tweakers was ik gelijk verliefd :). Zo mooi strak en vooral erg stil! Deze kast wordt het dus onbetwist.

AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB) € 238,95
Ik ben vooral op zoek naar een betaalbare CPU die toch nog uit de voeten kan. Is dit hier de goede keuze? moet ik niet beter zo'n AMD fx kopen? Die zijn wel gelijk weer duurder en daardoor ben ik voor deze gegaan. Suggesties van andere welkom!

Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) € 31,-
Dit is de CPU koeler die ik ga nemen. De stilte ervan is de voornaamste reden waarvoor ik deze heb gekozen. Suggesties van andere welkom!

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 142
GESCHRAPT! Omdat hij te weinig IDE slots heeft.

1GB PC3200 DDR, CL3 (Corsair CMX1024-3200) € 102,-
Gewoon voordelig,goed geheugen. Suggesties van andere welkom!

Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI), Asus Extreme N6800GT € 387
Ik heb deze gekozen nadat ik een benchmark had gezien op www.tomshardware.com. Hij kwam zo goed uit de voeten en was zelfs vaak beter dan 6600gt in SLI. Suggesties van andere welkom!(maar ik denk wel dat ik bij NVIDIA blijf :))

Antec TrueControl 550, 550W (ATX 12v, Controle Panel) € 113,-
Op dit gebied weet ik het minst van af. Wat zijn nou goede voedingen? Deze leek me wel goed en je krijgt er gelijk een control panel bij :). Als je andere aanraad moet het watt wel 500+ zijn ivm mogelijk tweede PCI-e kaart in de toekomst.

Totaal prijs: € 1146,90

Hier zijn de prijzen bij de goedkoopste winkels(en de totalen erna):

Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver) € 132,95
PC Zaak€ 132,95

AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB) € 238,95
Cool-prices.nl € 238,95

Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) € 31,-
Euromaxi€ 32,50

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 142
PC Zaak€ 142,80

1GB PC3200 DDR, CL3 (Corsair CMX1024-3200) € 102,-
123geheugen.com € 102,-

Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI), Asus Extreme N6800GT € 387
PcHut.nl€ 387,-
Azerty Hardware€ 393,- (<- Ik ga denk voor die want PChut zag er niet zo betrouwbaar uit)

Antec TrueControl 550, 550W (ATX 12v, Controle Panel) € 113,-
Empc Solutions€ 113,-

Totaal PC-zaak: 275,75
123geheugen: 102
cool-prices: 283,30
empc: 113
azerty: 412,49(hier zijn ook al verzondkosten bij gerekend)
wordt: 1186.54 = 1200 euro

Zoals je ziet word thet dus rond de 1200 euro totaal.
Nu is dus mijn volgende vraag. Hebben jullie positieve of negatieve ervaringen met de volgende winkels:
- PC-Zaak
- 123geugen
- Cool-prices
- Empc Solutions
- PChut en/of Azerty

Heel erg bedankt als je op een van me vragen antwoord kan geven. Vooral de ervaringen met winkels zijn het belangrijkst, want ik denk wel dat ik voor de huidige configuratie zoals ik die gegeven heb ga.

Groeten,

-Blub0r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Voor die ervaringen met winkels kun je het beste even rondneuzen in de shopsurvey :)
http://www.tweakers.net/shopsurvey

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
kopen die hap
geheugen zou ik trouwens 2x 512mb doen, dan loopt het dual channel, verder gewoon doen

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:16:
kopen die hap
geheugen zou ik trouwens 2x 512mb doen, dan loopt het dual channel, verder gewoon doen
oh oke. En welk geheugen raad je me dan aan? En wat zijn de voordelen van dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

dual channel is twee maal zo snel (in theorie, praktijk komt dicht in de buurt).

[ Voor 27% gewijzigd door job op 28-06-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:17
Je kunt ook kijken of je de boel bij 1 of 2 winkels koopt: scheelt je wellicht ook wat aanverzendkosten, en het is minder huilen als er wat stuk is...

Corsair is een goed "standaard" merk-A geheugen: Kingston is een goed alternatief :?

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Zorg dat je een AMD64 met Venice core hebt. Betere geheugencontroller enzo.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kiezen voor een SLI moederbord en niet voor een videokaart in sli opstelling ontgaat me:

-Voor sli moet je 2 precies IDENTIEKE GPU's hebben, de kans dat je over 3 maanden makkelijke een identieke GPU vind kan wel eens een rotklus blijken. Over een Jaar is dit wellicht onmogelijk (en is het wellicht goedkoper een nieuwe generatie videokaart te kopen.).

Dus mocht je nog als 2e keus een NIET SLI moederbord gezien met meer features voor minder geld dan zou ik die zeker in gedachten houden.

Ook goed overwergen of je wel bij zoveel zkaen wilt kopen. Er hoeft er maar 1 te verzaken en je zit veel te lang te wachten. zekere als je verzendksoten meerekend.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:17:
Kiezen voor een SLI moederbord en niet voor een videokaart in sli opstelling ontgaat me:

-Voor sli moet je 2 precies IDENTIEKE GPU's hebben, de kans dat je over 3 maanden makkelijke een identieke GPU vind kan wel eens een rotklus blijken. Over een Jaar is dit wellicht onmogelijk (en is het wellicht goedkoper een nieuwe generatie videokaart te kopen.).

Dus mocht je nog als 2e keus een NIET SLI moederbord gezien met meer features voor minder geld dan zou ik die zeker in gedachten houden.

Ook goed overwergen of je wel bij zoveel zkaen wilt kopen. Er hoeft er maar 1 te verzaken en je zit veel te lang te wachten. zekere als je verzendksoten meerekend.
Noem is voorbeelden dan? Wat zijn die meer features en voor hoeveel minder geld is dat dan?

Edit: ik zit nu ook even te rekenen hoeveel het kost als ik spullen zoveel mogelijk bij dezelfde winkels koop.
Koop ik de volgende dingen bij azerty met desbetreffende prijs en de andere dingen met desbetreffende prijs en desbetreffende winkels kom ik uit op een prijs van 1196euro:

AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 251,01
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) € 34,-
Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver) € 133,99
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI), Asus Extreme N6800GT € 393,-
+ €8,50 verzendkosten
totaal: € 820,50

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) bij Rax Nederland: € 141,- (+6 euro verzendkosten)= €147 totaal

1GB PC3200 DDR, CL3 (Corsair CMX1024-3200) bij 123geheugen.com voor €102,- + €6 euro verzendkosten = €108,- totaal

Antec TrueControl 550, 550W (ATX 12v, Controle Panel) bij Empc Solutions voor €113,- + € 7,50 verzendkosten = € 120,50 totaal.

Zo koop ik dus in totaal bij 4 verschillende winkels. Hebben jullie ervaringen met die winkels? Vooral Azerty omdat ik daar het meeste koop. Ik ga nu ook even de shopsurvey bekijken.

edit2: En wat is goed geheugen voor dualchannel dan?

edit3: kut kut kut kut kut! ik zie nu dat me moederbord maar 1 IDE aansluiting heeft: Dus 2 devices. maar ik heb 4ide devices(2x hdd en 1xdvd en 1x CD-brander)! aaaah dus dat moederbord kan niet. Op zoek naar andere dan. Weet iemand een benchmark van aantal moederborden?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb goede ervaringen met Azerty , ben er ook wel eens langs geweest enzo :)

Maar goed, waarom geen survey door de shopsurvey alvorens dit topic te openen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:21:
Ik heb goede ervaringen met Azerty , ben er ook wel eens langs geweest enzo :)

Maar goed, waarom geen survey door de shopsurvey alvorens dit topic te openen? O-)
Ik wil ook weten of ik niet beter andere dingen kan kopen. En zoals ik al ben achter gekomen moet ik een ander moederbord kopen omdat de huidige geen 2 IDE aansluitingen heeft. En dat heb ik wel nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclaes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 22:22
Ik zou toch niet voor dat geheugen gaan, CL3 is wel traag voor DDR400 en het is geen dual chan.

Neem iets zoals de Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit voor 87€

Dan ben je wel twee plaatsen kwijt, maar het is een hoop sneller!

If force doesn't work, apply more force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mclaes schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:55:
Ik zou toch niet voor dat geheugen gaan, CL3 is wel traag voor DDR400 en het is geen dual chan.

Neem iets zoals de Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit voor 87€

Dan ben je wel twee plaatsen kwijt, maar het is een hoop sneller!
hee oke bedankt :D en het is ook nog is voordeliger. ik denk dat ik jullie advies over het geheugen maar volg.
Nu zit ik wel alleen met me moederbord probleem. Dat ASUS moederbord kan niet vanwege de beperkte IDE mogelijkheden :(
Op zoek naar een andere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclaes
Volgens mij zitten er toch 2 IDE poorten op dat bord (zie tekening op http://www.asus.com/produ...3=0&model=375&modelmenu=1)

Daar kan je normaal gezien toch je 4 drives op installeren.

Waar heb je trouwens gezien dat er geen 4 IDE appareten worden ondersteund?

Welke HDD's ga je erin gooien? Geen SATA?

Heb je trouwens al eens naar de ASUS A8N-E gekeken? Is zo'n 40€ geodkoper. Hij heeft wel geen SLI, maar hij zit wel aan revision 2, dus volgens mij minder problemen. Zoals reeds hierboven opgemerkt is, is het geen goede zaak om nu een SLI bord te kopen om pas binnen een jaar een tweede videokaart erbij te zetten. Het moeten exact dezelfde kaarten zijn (dus ook zelfde BIOS enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclaes
IVM videokaart, is 390€ voor een 6800GT niet een beetje duur? Ik heb de PowerColor R48-TVD3 (256MB, Radeon X850 XT, DDR3, 2x DVI, TV-Out, retail) gezien voor 399€ (www.snogard.de), die is een stuk sneller voor 10€ meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mclaes schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:03:
Volgens mij zitten er toch 2 IDE poorten op dat bord (zie tekening op http://www.asus.com/produ...3=0&model=375&modelmenu=1)

Daar kan je normaal gezien toch je 4 drives op installeren.

Waar heb je trouwens gezien dat er geen 4 IDE appareten worden ondersteund?

Welke HDD's ga je erin gooien? Geen SATA?

Heb je trouwens al eens naar de ASUS A8N-E gekeken? Is zo'n 40€ geodkoper. Hij heeft wel geen SLI, maar hij zit wel aan revision 2, dus volgens mij minder problemen. Zoals reeds hierboven opgemerkt is, is het geen goede zaak om nu een SLI bord te kopen om pas binnen een jaar een tweede videokaart erbij te zetten. Het moeten exact dezelfde kaarten zijn (dus ook zelfde BIOS enzo).
Ohja nu ik nog is beter kijk staat er;

Opslag/ RAID nForce4 opslag:
- 4 x SATA 3Gb/s
- 2 x UltraDMA 133/100/66/33
- NVRAID : RAID0, RAID1, RAID 0+1 en JBOD span cross SATA en PATA
Silicon Image 3114R RAID-controller:
- 4 x Serial ATA met RAID0, 1, 10, 5

Ik neem aan dat het vetgedrukte gewoon IDE is?
Ik heb namelijk 4 IDE devices: 1x DVDspeler. 1xCDbrander. 2x HDD(1 maxtor 80gb en 1maxtor 200gb). Voortaan ga ik wel SATA schijven kopen ^^

En ik heb die ASUS A8N-E vergeleken met die andere SLI moederbord, en ik ga voor de ASUS A8N-E. Waarom?:
- Toch nog redelijk lagere prijs, en zelfde mogelijkheden.
- Die sli is overbodig gebleken dus doe ik dat niet.

Ik heb nu alleen vragen over de voeding. Is degene in me huidige configuratie: Antec TrueControl 550, 550W (ATX 12v, Controle Panel) wel goed? of hebben jullie andere aanbevelingen? laat het graag horen! Want dan wordt het is tijd dat ik het begin te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclaes
Op het gebied van voedingen weet ik niet veel, maar ik heb wel al slechte ervarigen gehad met Antec (voeding doorgefikt 1 maand na garantie-periode). Ik heb er nu een be quiet! in steken, zalige voeding. Hij bestaat ook in 520Watt variant maar is wel wat duurder dan de Antec.

Aangezien je toch een stil systeem prefereert, kan ik je die voeding wel aanraden (Ik denk trouwens wel dat een 450Watt voeding ook wel voldoende is, zelf als het een SLI systeem is)

BTW: die 2x UDMA wijst erop dat er twee aansluitingen zijn. Je kan per aansluiting twee apparten connecteren in master/slave opstelling

[ Voor 14% gewijzigd door mclaes op 29-06-2005 16:14 ]

Pagina: 1