[XHTML] Tekst loopt niet door in iFrame zonder scrollbar(IE)

Pagina: 1
Acties:

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 14:18

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Hallo

Ik ben voor het moment bezig aan een eigen website. Het is de bedoeling dat, wanneer je op een link klikt, de desbetreffende pagina wordt geopend in een iFrame. Deze iFrame bevindt zich binnenin een div. Nu, wanneer de inhoud van de gevraagde pagina beperkter is dan de beschikbare ruimte in het iFrame, wordt in zowel IE als FireFox de verticale scrollbar verborgen. Maar in IE wordt nog altijd de ruimte voor een scrollbar open gehouden, met het resultaat dat het lijkt of mijn iFrame niet deftig werd gecentreerd. In FireFox wordt de ruimte van de scrollbar, die er dus niet is, wel benut en oogt alles wel gecentreerd. Kan dit worden gefixed?

Alvast bedankt :) !

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Geen iframe gebruiken lost het op. Verder is dit inderdaad standaard gedrag van IE. Er is niet veel aan te doen volgens mij behalve er rekening mee houden en eventueel wat CSS gebruiken die je voor IE wat specifieker maakt. Je geeft IE dus een speciaal stukje CSS mee waardoor het toch klopt.

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 14:18

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Mja, ik zou het ook liever zonder iFrame doen, maar is het volgende dan ook op een ander manier realiseerbaar: worldofbeauty.tk

Zoals je kan zien, wil ik dat de pagina die je oproept wordt weergegeven in een deel van de pagina (hier dus nog een iFrame). Als het op een andere manier te doen valt, dan veronderstel ik dat dit met een div zal zijn. Maar het zou dan wel moeten mogelijk zijn van te scrollen wanneer nodig zonder dat de achtergrond eigenlijk beweegt, doorloopt of wat dan ook. Want het handige van die iFrame is dat ik hem transparant kom maken en de tekst als het ware over de layout kon laten "vliegen".

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je kan mss ook een pagina inlcuden in een tabel. Ongeveer hetzelfde effect, alleen een als de tekst langer is dan de tabel zal de tabel uitrekken en geen scrollbars geven.