[Hi] Rekening Abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 1.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 21:39
Ik heb sinds 20 April een Hi abonnement (2jaar) van 20 Euro (Hi20) i.c.m. met een Siemens S65.
Nu heb een maand geleden de 1ste rekening gehad, nu was deze boven de 20 euro (door nummer behoud en vrij veel bellen) en moest ik extra betalen (12 euro extra).

Nu heb ik zojuist de rekening over de 2de periode, en ik zie dat ik van de vorige een dikke 30 euro mee heb genomen naar deze periode.

Deze maand heb ik voor 5 euro weggebelt, en ik neem nu 40 euro mee naar de volgende maand, ongebruikt tegoed staat nu op "71,56", en mn abonnement loopt pas 2 maanden ...

Asl ik dus nu goed reken kom ik op het volgende:

Nieuw bundeltegoed: 45,38 (beide rekeningen begint het hiermee, ondanks dat het Hi20 is)
Laten we zeggen dat ik elke maand 20 euro gebruik en ook betaal (rekening deze maand is ook gewoon 20 euro, niets meer).

Dan krijg ik dus: (1ste 2 maanden niet meegeteld)
22 x 45,38 = 998,36 Euro

En betaal ik: (1ste 2 maanden niet meegeteld)

22 x 20 = 440,00 Euro

Dan zou ik dus ruim 550 euro meer krijgen als waarvoor ik betaal?

Ik snap er niks van, maar hier schijnen meer personen te zijn met een Hi abonnement, ben ik de enige met zulke wazige rekeningen?

Ter verduidelijking screenshot van Telefoonrekening Online:
Afbeeldingslocatie: http://www.easydev.nl/hi.png*klikbaar*

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of een netwerk actie ... (eerste maanden extra?)

of je hebt gratis het verkeerde abbonoment gekregen .. :S

• Tys
Blasterxp schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:55:
Of een netwerk actie ... (eerste maanden extra?)

of je hebt gratis het verkeerde abbonoment gekregen .. :S
Nee, en nee, rekening (voorkant) vermeld gewoon Hi20, 20 Euro, dus verkeerde abbo is het niet, daarbij staat er niets op het netwerkcontract over een actie, en kan ook niets terug vinden over een netwerkactie die van die "wazige" bedragen afgeeft, verdubbeling zou kunnen, maar een actie die je ineens "45,38" per maand geeft i.p.v. 20 Euro, lijkt me stug, zal eens bellen naar KPN, liever geld teveel als te weinig, maar straks komen ze het terug vragen :P

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb het ook (HI 20 sinds november vorig jaar). Iedere maand betaal ik 20 Euro en krijg in 25 euro aan beltegoed. 8)7

Living the American Dream

Verwijderd

Klopt, vanwege 'technische redenen' krijg je een hogere bundel dan dat je eigenlijks betaald, erg wazig allemaal. Je moet ook net iemand bij de klantenservice treffen die het goed uit kan leggen.

Verwijderd

Ik heb nog nooit mijn rekening begrepen van Hi. Meest wazige rekeningoverzicht allertijden als je het mij vraagt

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Is het niet zo dat het bedrag gelijk staat aan zoveel belminuten?
Hi 20 is 125 belminuten, per minuut betaal je (buiten je bundel om) 24ct per minuut.
125*24 = 3000ct, oftewel 30 euro. Dus normaal heb je een beltegoed van 30 euro per maand, terwijl je maar 20 betaald.
Ze zullen het dus op je factuur als 30 euro noteren en niet als 20, zodat het systeem geen onderscheid hoeft te maken tussen bundelminuten en normale minuten.
En als er dan nog een actie is vand eerste maanden 50% extra belminuten (ofzo) dan zit je dus op 45 euro tegoed.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ga er vanuit dat de 45,38 ex btw is (altijd ex. btw op KPN facturen, het bundeltegoed, dat houd het lekker "overzichtelijk" :+. Dus je krijgt 54 euro beltegoed per maand, wat je moet delen door de prijs die je voor jou abbonement buiten de bundel betaald, en dat is dan je aantal belminuten. En het zal inderdaad wel eerste paar maanden X extra minuten zijn, waardoor het zo hoog uitvalt.

• Tys
nhimf schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:16:
Hi 20 is 125 belminuten, per minuut betaal je (buiten je bundel om) 24ct per minuut.
Contract vermeld: Hi e20 (200min)
Geen 125 zoals jij zegt ...
Kippenijzer schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:25:
Ga er vanuit dat de 45,38 ex btw is (altijd ex. btw op KPN facturen, het bundeltegoed, dat houd het lekker "overzichtelijk" :+. Dus je krijgt 54 euro beltegoed per maand, wat je moet delen door de prijs die je voor jou abbonement buiten de bundel betaald, en dat is dan je aantal belminuten. En het zal inderdaad wel eerste paar maanden X extra minuten zijn, waardoor het zo hoog uitvalt.
Eerder deze dag naar KPN gebeld en gevraagd in welke fase ik viel, ik zit gewoon in de standaard factureringsbox, namelijk dat van mn abbo, niks gratis, een actie van 50% extra was niet bekent daar.

Vreemd, maargoed, als het zo blijft vind ik het best :)

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het volgende zal wel het geval zijn:

bron: Timo002 in het KPN/HI Eindelijk huidige saldo opvragen topic
Timo002 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:35:
Ik kan niet eens een SMS versturen naar 1244. De telefoon (Samsung D500) probeert de sms te versturen maar zegt dan even later: FOUT, opnieuw?
Ligt de dienst er momenteel uit ofzo?

Wat betreft die vage rekeningen van Hi, ik weet niet of ze hier al eens uitgelegd zijn, maar hier komt ie nog eens.

Stel je hebt een H25 abo. Dit is een bundel van 175 eenheden. 1 minuut bellen kost 1 eenheid en 1 sms kost 0,5 eenheid. Omdat de KPN het handig vind werken hun met een vaste prijs per eenheid, en wel 20 cent. Dit komt er dus op neer dat ik geen bundel heb van 25 euro maar van 35 euro (175 * 0,20). Bellen kost dan per minuut 0,20 en sms'n per sms 0,10. Op de Hi site wordt vermeld bellen 0,14 en sms 0,07

Hier volgt een klein rekensommetje zoals de KPN het doet:

Eenheden: 175
Stukprijs: € 0.20

Totale bundel € 35,00
200 sms € 20,00 -
------------------------------------------
Blijft over: € 15,00

Met deze 15 euro kan nog:
€ 15,00 / € 0,20 = 75 min gebeld worden
€ 15,00 / € 0,10 = 150 sms verstuurd worden.

Dan nu het rekensommetje zoals je het verwacht.

Prijs sms € 00,07
Prijs bellen € 00,14

Totale bundel € 25,00

200 sms € 14,00 -
Blijft over: € 11,00

Met deze 11 euro kan nog:
€ 11,00 / € 0,14 = 78 min gebeld worden
€ 11,00 / € 0,07 = 157 sms verstuurd worden.

Op deze manier hebben ze maar 1 tarief, de persoon aan de helpdesk had wel 3 pogingen nodig voordat ik deze zeer rare manier van berekenen begreep.
Persoonlijk vind ik dit een vage manier van factureren, blij dat ik bij duidelijk Vodafone klant ben :)

Verwijderd

Heb die laatste berekening nu een aantal keren overgelezen, maar snap hem nog niet voor de volle 100% 8)7

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:57
Is gekomen toen ze bij Hi de bundels op gingen hogen (zomer vorig jaar dacht ik). Maar in plaats van het minuut/sms tarief te verlagen, wat voor iedereen wel zo logisch is, vond kpn het wel handig om alle bundels op te hogen, en het oude bel/sms tarief aan te houden. Vandaar dat nu iedereen met vage bundels zit volgens mij.
Heb zelf ook een Hi25 abo, maar je hebt idd geen flauw idee waar je aan toe bent als je aan het einde van de factuurperiode je rekening ontvangt...

Verwijderd

Rickbv schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:06:
Is gekomen toen ze bij Hi de bundels op gingen hogen (zomer vorig jaar dacht ik). Maar in plaats van het minuut/sms tarief te verlagen, wat voor iedereen wel zo logisch is, vond kpn het wel handig om alle bundels op te hogen, en het oude bel/sms tarief aan te houden. Vandaar dat nu iedereen met vage bundels zit volgens mij.
Heb zelf ook een Hi25 abo, maar je hebt idd geen flauw idee waar je aan toe bent als je aan het einde van de factuurperiode je rekening ontvangt...
En vandaar dat je dan ook via de sms alleen maar het aantal procenten van je bundel kan opvragen in plaats van het echte bedrag waarschijnlijk :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 21:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:08:
[...]

En vandaar dat je dan ook via de sms alleen maar het aantal procenten van je bundel kan opvragen in plaats van het echte bedrag waarschijnlijk :/
Als je een sms terug krijgt. Is bij mij nog nooit gelukt

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:38:
[...]

Als je een sms terug krijgt. Is bij mij nog nooit gelukt
Ja, dat snap ik nou ook niet. Ik vind het toch wel erg belangrijk om te weten hoe het er voor staat met mijn bundel, dan zorg je toch dat het werkt :/ Maar goed, ga alweer off-topic.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:42:
[...]

Ja, dat snap ik nou ook niet. Ik vind het toch wel erg belangrijk om te weten hoe het er voor staat met mijn bundel, dan zorg je toch dat het werkt :/ Maar goed, ga alweer off-topic.
Kan je idd, beter hier op ingaan: KPN/HI Eindelijk huidige saldo opvragen topic

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En om het nog ingewikkelder te maken: voor sommige mensen geldt dat ze de helft betalen (10,-) maar wel een Hi20 abonnement hebben :)

Daarnaast ook nog eens het feit dat voor trouwe klanten (ik zit nu 4 jaar bij Hi ofzo), er nog iets bijkomt :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:15
KPN heeft een actie op alle 2jarige abo's
Je krijgt 200 punten extra, 100 per maand.

Ik neem aan dat het hiermee te maken heeft.
Anders ff naar je contract nakijken. hieropt staat je abonnement EN de gratis minuten.
anders2 ff naar een kpn verkooppunt gaan om in het KPN systeem (MOL) na te kijken af het goed is gegaan.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:55

Dido

heforshe

Heel toevallig dat 45,38 precies 100 oude guldens is?

Wat betekent mijn avatar?

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:15
Dat zal niets meer dan toevallig zijn. Ik heb net mijn rekening er ff bijgepakt en ik heb ook meer tegoed dan dat ik betaald heb. Je kan ervan uitgaan dat het de vaste actie betreft.
Wel lullen, niet betalen ;)
Pagina: 1