Toon posts:

[XP] Computer BSOD'ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele uren geleden is mijn computer vastgelopen. Het begon met de muis die niet meer weergegeven werd en vervolgens heb ik de computer proberen te herstarten (ging niet) waarna ik mijn computer gewoon uit heb gezet.

Nu ik hem opstart krijg ik het scherm met de verschillende opties als "veilige modus" en "normaal starten" (bij iedereen bekend neem ik aan). Ik heb hem ondertussen in alle modi op proberen te starten maar het lukt niet.

Het probleem: Na het opstartscherm van XP (dat zwarte met het XP logo en het "loading balkje") zou ik normaal het inlogscherm krijgen, echter krijg ik dán al een blauw scherm en start de computer opnieuw op waarmee het liedje van vooraf aan begint. Dit blauwe scherm is niet leesbaar gezien het verschijnt en de computer meteen (een halve seconde nadien) weer herstart.

Vraag: Wie heeft er een idee hoe ik mijn computer weer aan de praat kan krijgen? Of (indien dit niet meer mogelijk is) wie heeft er een idee hoe ik alle bestanden (ongeveer 1 gb) nog kan redden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tim Wijkman

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien handig dat ik aanvullende informatie geef: Ik denk niet dat er sprake kan zijn van een virus gezien ik een virusscanner (Norton) en ik geen mail ontvangen heb met iets van virussen erin.

Verder is mijn computer schoon van spy of adware (gezien ik de PC enkel zakelijk gebruik staat er geen "gratis" software op met dit soort troep erin).

Groetjes,

Tim Wijkman

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
hier zijn 100de topics over.
suggestie:
Check temperaturen in bios, check of de fans allemaal draaien, check je voeding, check je memory.

Waarschijnlijk is het een van deze problemen.

Daarnaast kun je je hd gewoon in een andere pc hangen en dan die bestanden kopieren

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Zoals reply hierboven mij is het nodig dat je heel wat extra informatie erbij geeft dan alleen te zeggen van ARG!!! mijn computer start niet meer op...

Wat heb je zelf gedaan?
Specificaties van je computer?
Al gezocht op GoT? (Geloof van niet)
Al gezocht op Google? (Geloof ook al niet :P)

Dat is eigenlijk wat we missen. Owja, als je de voorwaarden leest ==> Windows Operating Systems - Policy dan moet je ook in de topictitel de windows neerzetten tussen nietjes zodat we het makkelijker terug kunnen vinden.

anyway:

Enige relevante topics doe je kunt doorspitten om misschien tot een oplossing te komen :Y)

Windows Operating Systems - FAQ
Windows Operating Systems - Howto's and Guides

Anders even een zoekopdrachtje op GoT:

klik hier

Misschien even volgende keer de regels doornemen en btw welkom op Gathering of Tweakers! :)

*EDIT*

Zet even je harde schijf in een andere computer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Creegfire op 28-06-2005 16:37 ]

//Creegfire

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoewel goed bedoeld - maar zullen we het opmerken over de vorm van het topic e.d. even overlaten aan de moderators van Windows Operating Systems ?

Ik ga in ieder geval nog even het OS in je topic titel zetten - vermoedelijk bluescreened je PC en zal je dat moeten oplossen. Met bv. een Knoppix CD (Linux bootcd) kan je proberen je bestanden te redden :)

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Herstellen van Data.

Bouw de HDD in bij een andere PC als extra HDD.
Start de PC op. en brand vervolgens die ene Gig op 1DVDR(W) of 2 CDR(W)s

Tot zover de korte cursus... Hoe red ik de belangrijke data van mijn pc.

b.t.w. Hoe belangrijk kan de data zijn als je er niet eens de moeite voor hebt genomen deze regelmatig te backuppen ?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

elevator schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:48:
Hoewel goed bedoeld - maar zullen we het opmerken over de vorm van het topic e.d. even overlaten aan de moderators van Windows Operating Systems ?

Ik ga in ieder geval nog even het OS in je topic titel zetten - vermoedelijk bluescreened je PC en zal je dat moeten oplossen. Met bv. een Knoppix CD (Linux bootcd) kan je proberen je bestanden te redden :)
Understood :)

//Creegfire

Pagina: 1