Toon posts:

[XP] Huh? Bestanden 2 dagen weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een erg vreemd probleem (gehad?) met mijn Windows XP.

Het zit zo: Afgelopen vrijdag heb ik nog gewoon lekker achter de pc gezeten, alles werkt, geen problemen. Mijn broertje heeft even onder zijn account ge-MSN'd etc. De PC wordt afgesloten zoals het hoort.

De dag erna probeert mijn broertje de computer weer aan te zetten, echter kan hij zich niet aanmelden; de computer blijft hangen nog voordat hij zijn bureaublad te zien krijgt. Na een tijdje komt er een error over een INF-bestand waarvoor geen ruimte is oid (heb niet precies gezien wat het was), en wordt hij teruggestuurd naar het login-scherm.

Toen ik mezelf aan probeerde te melden, kreeg ik echter wél resultaat; Ik werd in een "schone", nieuwe gebruikersaccount geduwd. Die echter wel mijn naam en wachtwoord had! Een hele snelle blik leerde mij dat alles in de map Documents & Settings\Gebruikersnaam\ ingericht was naar de "standaard" gebruiker. Dus: Alle documenten weg, Outlook leeg, Start Menu standaard, geen snelkoppelingen meer op het bureaublad. Paniek, want ik heb geen backups van die data ;) :(. Omdat ik weg moest heb ik de pc weer uitgezet en vanochtend pas weer aangezet.

Dus ik kom wederom bij het login-scherm. Ik voer mijn wachtwoord in, ram op enter en.. Huh? Mijn wallpaper is weer terug ipv het standaard Windows-blauw? Outlook is weer vol? Met andere woorden: Alles is weer zoals het was. Vreemd maar wel prettig.
Na een zoektocht naar wat het probleem zou kunnen zijn, zag ik dat er een account gemaakt was met de naam TEMP, en dat er ook een map TEMP.$COMPUTERNAAM in Documents & Settings staat. Ook is het account van mijn ouders beschikbaar in de vorm OUDERS.$COMPUTERNAAM. Dit was voorheen niet zo.

Mijn eerste ingeving was dat ik getroffen zou zijn door een virus, echter kan ik op Google geen informatie vinden over een virus dat dergelijke dingen doet. Ook zou ik het heel vreemd vinden dat een virus deze data weer terug zou zetten...?

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand is met mijn pc?

Hier zijn mijn specs te vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nette topicstart :Y)

Vermoedelijk kon je profiel niet geladen worden toen je aanlogde - dit is meestal een teken om éérst die belangrijke backup te maken en daarna pas door te gaan zoeken :P

De oorzaak kan op een aantal punten liggen: slecht geheugen, slehcte harddisk, of 'gewoon' een corrupt profiel. Geheugen en harddisk kan je testen, maar ik zou eerst een backup maken :)

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Oh ja...
Ik had je instellingen even nodig.. Ik heb ze even geleend..
Was wel zo netjes geweest als ik even een briefje had achtergelaten. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:46:
Nette topicstart :Y)

Vermoedelijk kon je profiel niet geladen worden toen je aanlogde - dit is meestal een teken om éérst die belangrijke backup te maken en daarna pas door te gaan zoeken :P

De oorzaak kan op een aantal punten liggen: slecht geheugen, slehcte harddisk, of 'gewoon' een corrupt profiel. Geheugen en harddisk kan je testen, maar ik zou eerst een backup maken :)
Dank je :)

Hmm, de backup is er nu. En ik doe idd ook niks belangrijks meer omdat ik dan weer een nieuwe backup moet maken ;)

Een corrupt profiel zou toch niet "zomaar" ineens kunnen? Het waren alledrie de profielen die niet werkten, en toen ik mezelf afmeldde (enige administrator-account) werkte alles nog naar behoren. Een "normale" gebruiker kan toch nooit mijn profiel corrupt maken? :P

/me gaat maar eens kijken naar een harddisk en memory-testje :)
GeRtOn schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:25:
Oh ja...
Ik had je instellingen even nodig.. Ik heb ze even geleend..
Was wel zo netjes geweest als ik even een briefje had achtergelaten. ;)
GeRtOn voor GoT-ers, "TEMP" voor vreemden ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:01:
Een corrupt profiel zou toch niet "zomaar" ineens kunnen?
Klopt - dat kan normaal gesproken niet zomaar tenzij je bv. tijdens het uitloggen je PC uitzet net op het verkeerde moment (en zelfs dan :P ), maar meestal is de oorzaak terug te vinden in je eventlog (daar staat dan in waarom je userprofile niet geladen kon worden) :)
Een "normale" gebruiker kan toch nooit mijn profiel corrupt maken? :P
Op NTFS niet nee :)