Toon posts:

Ecommerce

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben momenteel bezig met een ecommerce website! maar ik vroeg mij af of het nog wel verstandig is om nog eens een ecommerce site te maken. Zijn der al nie genoeg van die sites? Ik wil een alternatieve site maken, maar ik mis nog een beetje inspiratie. Ik heb al veel research gedaan maar al die ecommerce sites lijken zoveel op elkaar. Weet de klant nog waar te kopen.

Ik vroeg me tevens af wat de laatste ontwikkelingen zijn op gebied van Ecommerce. Betalen kan via creditcards, paypal, enz maar zijn der nog ander mogelijkheden, die makkelijker zijn. (Google zou binnekort ook met een betalingsdienst op de lappen komen.

En Hoe zit het eigenlijk nog met de beveiligingen? Is SSL 100% betrouwbaar?

Een ecommerce site houdt meer zaken in dan men denkt, geen makkelijke materie..!

Greetz
:)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

SSL beveiligt in ieder geval de communicatie, maar als je server gehackt wordt dan kan alsnog er veel fout gaan. Je moet opletten waar en welke gegevens van klanten je opslaat! In "het begin" van ecommerce gebruikte sommige websites zelfs Frontpage om klant gegevens op te slaan. Je begrijpt er veilig is dat standaard niet!

Maar heb je al gekeken naar de wetgeving kwa het hebben van een winkel etc...
En weet je ook welke klanten er al op je wachten ( het uitdenken van een concept en 4 maanden later zeggen van "maar de klanten kwamen niet" is wat zwakjes )

Wat verkoop je eigenlijk?

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik denk dat je nog een heleboel moet nadenken voordat je wat gaat beginnen.
Ecommerce zegt nog niets. Je moet duidelijk hebben wat je businessmodel wordt, ofwel hoe je geld wilt gaan verdienen.
Ga je spullen verkopen (Winkel)
Ga je mensen spullen aan elkaar laten verkopen en vraag je provisie (e-bay / marktplaats)
Ga je andere site's jou spullen laten verkopen (Amazon)
Ga je spullen van een andere site verkopen (Amazon)
Ga je veel bezoekers trekken en inkomsten uit advertenties genereren (Tweakers)

Je moet dus iets zien te vinden waar interesse voor is, en vervolgens een vorm bedenken om geld te verdienen.
Pas daarna kun je gaat denken aan "details" als beveiliging ed.

edit:
typo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 15:09 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit topic hoort niet thuis in W&L. Het zou misschien thuis kunnen horen in Stuffis Generalis, maar daartoe heb jij nog geen toegang; zie de Gathering of Tweakers FAQ voor meer informatie. Er is voor jou dus nog geen plaats op GoT om deze vraag te stellen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.