the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Post eens een plaatje / schema van hoe je hebt aangesloten, en geef eens aan welke setjes het zijn. Misschien kunnen we dan meer, want zo is het eigenlijk alleen maar gissen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is een creative setje (type weet ik niet percies) en een no-name "chinees setje".The_Eagle schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:46:
Ik denk dat die setjes (ligt er ook aan hoe je e.e.a. middels de splitters aangesloten hebt) een loop ontstaat waardoor er stroom oid komt te staan op je onboard geluidskaart. En daar kan zo'n ding niet echt goed tegen
Post eens een plaatje / schema van hoe je hebt aangesloten, en geef eens aan welke setjes het zijn. Misschien kunnen we dan meer, want zo is het eigenlijk alleen maar gissen
Achter op het moederbord zitten gewoon 3 van deze splitters:

Splitter voor front, 1 voor rear en 1 voor sub en center. Die 6 draden gaan dus naar de 2 versterkers toe.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Wat je (bedenk ik me ineens) ook nog zou kunnen proberen is de autosensing van die C-media uit zetten. Als ik me niet vergis hebben die dingen een systeem waarbij ze kijken wat er precies op de uitgangen aangesloten is, om zo "het leven voor de gebruiker makkelijker te maken". Maar ja, als er al een setje aan staan en hij krijgt ineens weer een impuls van het andere setje, dan kan ik me best voorstellen dat het ding over zijn nek gaat. Ik zou d'r persoonlijk als software ook een beetje vreemd van opkijken
En prrobeer anders eens te splitten NA de sub van de creative (die zal denk ik beter zijn als die van de no name). Heb je wel andere splitters nodig, maar dan kun je het hele zaakje in zijn geheel aansturen met 1 sub als je mazzel hebt
Rest nog steeds de vraag: waarom wil je in 's hemelsnaam 2 5.1 setjes aan 1 PC hangen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij de software kan ik dat niet terug vinden.The_Eagle schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:15:
Mja, van die Creative kan ik me niet voorstellen dat ie stroom terug zou geven aan de PC. Ik heb d'r zelf ook 1 en die is op zijn fronts gesplitst richting TV; nergens last vanIk denk dus dat je no name ergens last van heeft
Die zal waarschijnlijk ergens een lekstroom oid hebben die die dan ook weer terug stuurt (al dan niet via de creative) naar je mobo.
Wat je (bedenk ik me ineens) ook nog zou kunnen proberen is de autosensing van die C-media uit zetten. Als ik me niet vergis hebben die dingen een systeem waarbij ze kijken wat er precies op de uitgangen aangesloten is, om zo "het leven voor de gebruiker makkelijker te maken". Maar ja, als er al een setje aan staan en hij krijgt ineens weer een impuls van het andere setje, dan kan ik me best voorstellen dat het ding over zijn nek gaat. Ik zou d'r persoonlijk als software ook een beetje vreemd van opkijken
En prrobeer anders eens te splitten NA de sub van de creative (die zal denk ik beter zijn als die van de no name). Heb je wel andere splitters nodig, maar dan kun je het hele zaakje in zijn geheel aansturen met 1 sub als je mazzel hebt
Rest nog steeds de vraag: waarom wil je in 's hemelsnaam 2 5.1 setjes aan 1 PC hangenKan me nauwelijks voorstellen dat het geluid er beter van wordt, zeker als ze tegelijk aan staan.
Hoe bedoel je na de de sub van creative. Je bedoel dat ik de output (dus de draadjes naar de creative boxen) gebruik om door te lussen naar die no-name. Dat lijkt me geen goed idee, omdat het signaal dan versterkt uit de creative komt, wat met niet goed lijkt voor het no-name setje. Plus dat er iets aan vertraging is. Of bedoel je andere boxen ook aansturen met de creative. Maar dat is niet goed voor de creative versterker denk ik.
Het geluid word er stukken beter op, veel voller en overal geluid rondje. (lichtelijk overdreven
Verwijderd
hij bedoelt de sub van creative het geluid laten versterken en dat versterke geluid naar alle 10 boxen sturen..dus dat je eigenlijk maar 1 sub hebt volgens mij..DaMightyWackO schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:04:
[...]
Bij de software kan ik dat niet terug vinden.
Hoe bedoel je na de de sub van creative. Je bedoel dat ik de output (dus de draadjes naar de creative boxen) gebruik om door te lussen naar die no-name. Dat lijkt me geen goed idee, omdat het signaal dan versterkt uit de creative komt, wat met niet goed lijkt voor het no-name setje. Plus dat er iets aan vertraging is. Of bedoel je andere boxen ook aansturen met de creative. Maar dat is niet goed voor de creative versterker denk ik.
Het geluid word er stukken beter op, veel voller en overal geluid rondje. (lichtelijk overdreven)
ik denk zelf eerlijk gezegd dat die no-name het geluid alleen maar minder mooi maken door hun slechtere kwaliteit
als je geen software van je geluidschipje hebt, dan staat het bij windows in geluidsinstellingen->instellingen van de luidsprekers->geavanceerd en ze daar op 5.1 zetten..
Nee dat heb ik wel, maar die optie van autosensing niet.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:40:
[...]
als je geen software van je geluidschipje hebt, dan staat het bij windows in geluidsinstellingen->instellingen van de luidsprekers->geavanceerd en ze daar op 5.1 zetten..
Gebeurt het dan wel? Zit er ergens een breuk of kapotte kabel in dat setje
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 30-06-2005 15:41 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hmmz, dat is dus niet het geval. Het is een oud huis van voor de oorlog zonder geaarde stopcontacten.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:28:
AARDEN die PC!!!
Zou het daar echt aan liggen?
Zal dat idd is proberenTommyGun schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:41:
En als je setje #1 eraan hangt. Gebeurt het dan nog? Zonee, probeer setje #2. (Alleen dus)
Gebeurt het dan wel? Zit er ergens een breuk of kapotte kabel in dat setje
[ Voor 38% gewijzigd door DaMightyWackO op 30-06-2005 19:48 ]
Als je geen geaard stopcontact hebt:DaMightyWackO schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:47:
[...]
Hmmz, dat is dus niet het geval. Het is een oud huis van voor de oorlog zonder geaarde stopcontacten.
Zou het daar echt aan liggen?
[...]
Zal dat idd is proberen
Een koperdraadje ergens aan je pc schroeven, een stukje verwarming/verwarmingsbuis schuren zodat de verf er af is.
Hier het draadje aanbinden...
Heb hier ook negatieve dingen over gehoord, het verwarmings verhaal.ixl85 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:50:
[...]
Als je geen geaard stopcontact hebt:
Een koperdraadje ergens aan je pc schroeven, een stukje verwarming/verwarmingsbuis schuren zodat de verf er af is.
Gefiliciteerd met je jaar verkering
[ Voor 9% gewijzigd door DaMightyWackO op 30-06-2005 19:56 ]
Die kortsluiting veroorzaken ofzo
[ Voor 9% gewijzigd door Maxxi op 30-06-2005 20:09 ]
Nee is gewoon 1 splitter per uitgang.Maxxi schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:09:
heb je niet te veel van die "split" stekkers achter elkaar?
Die kortsluiting veroorzaken ofzo
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat vroeg ik mij ook af. Maar dat zou toch niet uit moeten maken. Want hij hoeft alleen iets door te geven. De versterkers van de 2 setjes regelen de rest wel lijkt me. Dus mn onboard geluidskaart moet gewoon evenveel geven. Of er nou 1 of 100 dingen aanhangen, de geluids kaart hoeft zelf niks te versterken.MAX3400 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:26:
Vindt de geluidskaart het wel leuk om een dusdanige hoeveelheid aan te sturen, en dan hebben we het over de Ohm-waarden?
ik zal het nog maar een keer zeggen, DIT MAG JE NOOIT DOEN.ixl85 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:50:
[...]
Als je geen geaard stopcontact hebt:
ps sorry voor de caps
dit is zeer gevaarlijk, op et moment dat je pc kortsluiting maakt met de case staan al je verwamingen onder spanning, dus ook de douche en de verwarmings ketel.
dus gewoon niet doen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
DaMightyWackO schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:55:
[...]
Heb hier ook negatieve dingen over gehoord, het verwarmings verhaal.
offtopic:
Gefiliciteerd met je jaar verkering
Thnx
Owkee... het scheelt ook dat je het al 3 keer tegen me gezegt heb...kippy schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:45:
[...]
ik zal het nog maar een keer zeggen, DIT MAG JE NOOIT DOEN.
ps sorry voor de caps
dit is zeer gevaarlijk, op et moment dat je pc kortsluiting maakt met de case staan al je verwamingen onder spanning, dus ook de douche en de verwarmings ketel.
dus gewoon niet doen.
Maargoed, misschien dat die ergens in een faq moet staan dan, want ik heb echt super vaak gehoord dat het zo moet... en ik hang hier al een tijdje rond....
Maar toch bedankt voor de tip (ook @ poster boven me)
Of zie ik het verkeerd?
Er gaat een 230v stekker je computer in, dus er is een mogelijkheid dat dit op de kast komt te staan.DaMightyWackO schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:02:
Nu komt het overigens toch zelden voor dat je case onder stroom staat. Hoogstens 12v van je voeding, als je is perongeluk er tegenaan komt met iets. Dus persoonlijk zou ik er niet zo bang voor zijn. En als mn case onder spanning staat, staat mn bureau ook onderspanning en kreeg ik die optater toch wel
Of zie ik het verkeerd?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Doet geen pijn, voel je niet veel van, echter moet je niet met je ene hand je kast vasthouden, en de andere bijvoorbeeld de coaxkabel ofzo...
Klopt voel je idd, als je kast vast pakt en verwarming.TimothyW schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:09:
Oh, volgens mij staat je computer onder 110 volt als deze niet geaard is...
Doet geen pijn, voel je niet veel van, echter moet je niet met je ene hand je kast vasthouden, en de andere bijvoorbeeld de coaxkabel ofzo...
Idd gaat 220 in, maar dat komt toch eigenlijk niet voor dat dit op je kast komt. En als dit zo is dan gaat het toch wel goed fout (neem ik aan )
[ Voor 16% gewijzigd door DaMightyWackO op 01-07-2005 20:02 ]
Het blijft maar weer terug komen. Gij zult fatsoenlijk aarden!
Verwijderd
het is niet de spanning die een mens pijn laat lijden maar de stroomsterkte..
12V met 5A is veeel gevaarlijker dan 230V met 0,02A..
je moet je computer niet aarden omdat er spanning op je kast kan staan, maar omdat er een kleine spanning op je kast kan staan en die je geluidskaart niet helemaal top laat werken..
Als er geen spanning zou zijn, heb je wellicht ook geen amperage?
Och, spanningen lopen hoog op...
Verwijderd
Ik weet niet van welk materiaal jouw bureau is, maar de mijne is niet van staalDaMightyWackO schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:02:
Nu komt het overigens toch zelden voor dat je case onder stroom staat. Hoogstens 12v van je voeding, als je is perongeluk er tegenaan komt met iets. Dus persoonlijk zou ik er niet zo bang voor zijn. En als mn case onder spanning staat, staat mn bureau ook onderspanning en kreeg ik die optater toch wel
Of zie ik het verkeerd?