Dit topic is min of meer een vervolg van Dit topic in NOS, aangezien het steeds meer een linux probleem word dan een echt NW probleem.
Ik heb nu een nieuwe Wlan kaart aangeschaft met PCI 2.1 ondersteuning
, de US robotics USR805416. WIFI ging probleemloos in 2 keer (eerste keer NDISWRAPPER geprobeert, werkte niet) de lucht in, via de ACX driver. Het enigste probleem tot nu toe is dat ik maar 12 Mbit haal, maar dat weet ik zelf nog wel es op te lossen, voorlopig niet eens zo erg(toch alleen voor inet).
Configuratie server:
Eth0 Via draad verbonden met router Geen IP Bridge0
Wlan0 Zonder draad verbonden met laptop Geen IP Bridge0
Bridge0 Brug tussen eth0 en wlan0 10.0.0.10
Config laptop, meerdere interfaces, allemaal gedisabled behalve de wlan, voorzien van winXP.
Config pc-client, simpelweg andere pc verbonden met de router, gebruik ik voor wat testjes.
Iedereen (server,laptop,pc-client) is in staat om 10.0.0.10 te pingen.
De pc-client en de server zijn in staat om 10.0.0.2 te pingen.
De laptop is niet in staat om 10.0.0.2 te pingen...
Ik heb al geprobeert via iptables masquerading op eth0 aan te zetten(wie weet helpt het), maar dat hielp uiteraard ook niet.
Ik heb nu een nieuwe Wlan kaart aangeschaft met PCI 2.1 ondersteuning
Configuratie server:
Eth0 Via draad verbonden met router Geen IP Bridge0
Wlan0 Zonder draad verbonden met laptop Geen IP Bridge0
Bridge0 Brug tussen eth0 en wlan0 10.0.0.10
Config laptop, meerdere interfaces, allemaal gedisabled behalve de wlan, voorzien van winXP.
Config pc-client, simpelweg andere pc verbonden met de router, gebruik ik voor wat testjes.
Iedereen (server,laptop,pc-client) is in staat om 10.0.0.10 te pingen.
De pc-client en de server zijn in staat om 10.0.0.2 te pingen.
De laptop is niet in staat om 10.0.0.2 te pingen...
Ik heb al geprobeert via iptables masquerading op eth0 aan te zetten(wie weet helpt het), maar dat hielp uiteraard ook niet.