Toon posts:

ISO 3166.2 vs. ISO 639.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag.

Niet echt een coding vraag, maar ik verwacht hier de grootste kans te hebben.

Ik ben bezig met een multi-taal cms. Daarbij moet standaard een taal gededuceerd worden uit IP/browser taal.

De lijst met landen is in de pocket, evenals de lijst met talen, zelfs de database ip2country. Alleen weet ik helaas niet uit mijn hoofd in welke landen "Adygei; Adyghe" gesproken wordt en welke taal men op de "ÅLAND ISLANDS" hanteert.

Jullie kennen vast wel de ISO standaarden voor landen en talen. Beide lijsten zijn niet moeilijk om aan te komen.
In user-agents ( env. var. HTTP_ACCEPT_LANGUAGE ) duiken vaak codes op als: nl-nl, en-us, nl-be, fr-be, enz.

Voor zover ik weet heeft ISO geen lijst van welke talen in welke landen gesproken wordt.

Weet iemand of er een standaard(lijst) bestaat?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik weet niet zeker of het een veel gebruikte standaard is, maar ik kwam wel wat tegen over MARC 21.
Zie bv http://www.loc.gov/marc/languages/langhome.html , daar bestaat iig een hele lijst met talen en codes. Dit lijkt wel meer te komen uit de bibliotheek-hoek dan uit de programmeer-hoek.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Het komt in de buurt. Helaas zijn de regio's waar ze naar verwijzen geen echte landen:

Akatek
Assigned collective code [myn]
(Mayan languages)
UF
Acateco
Kanjobal, Western
San Miguel Acatán Kanjobal
Western Kanjobal

Verwijderd

Topicstarter
Verder helemaal niemand een idee? :/

• ACM