[IIS] wel htm geen asp

Pagina: 1
Acties:

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19
Hallo,

Ik heb iis draaien en vreemd genoeg pakt hij wel htm bestanden maar geen asp bestanden.
Verder heb ik Norman antivirus, win2k.
Ik heb toegang tot scriptbron aanstaan evenals lezen en de basismap staat goed.
Ik zit er nu al uren mee te klooien maar vind niets.
Iemand een tip?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Execute scrips zoals ISAPI staat ook aan?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

toegang tot scriptbron is niet nodig, wel scripts only bij execute permissions.. Krijg je verder een foutmelding, of een leeg scherm :? al geprobeerd of het wel werkt als je virusscan uit staat :?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat bedoel je moet "pakt geen asp bestanden". Zie je de source van de bestanden, zie je niets, zie je een foutmelding?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wat voor foutmelding geeft ie weer dan als je het asp script aanroept? En in de log staat ook niets?

Misschien is je asp script niet goed?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Harribo
Melding in ie: de pagina kan niet worden weergegeven, daarna standaard verhaal eronder zoals dat je moet refreshen en daaronder dns-fout.

In de isapi filter lijst staat bij mij helemaal niets (eigenschappen website).
Als ik wat toe wil voegen dan moet ik een naam en een bestand kiezen ?(asp.dll?)
j_du_pee schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:27:
toegang tot scriptbron is niet nodig, wel scripts only bij execute permissions.. Krijg je verder een foutmelding, of een leeg scherm :? al geprobeerd of het wel werkt als je virusscan uit staat :?
waar staat "scripts only" bij "execute permissions"?

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 28-06-2005 13:37 ]

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Harribo schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:35:
Melding in ie: de pagina kan niet worden weergegeven, daarna standaard verhaal eronder zoals dat je moet refreshen en daaronder dns-fout.

In de isapi filter lijst staat bij mij helemaal niets (eigenschappen website).
Als ik wat toe wil voegen dan moet ik een naam en een bestand kiezen ?(asp.dll?)

[...]

waar staat "scripts only" bij "execute permissions"?
Ik denk echt dat een standaard installatie de paden voor asp.dll al goed heeft hoor ;) blijf daar dus even vanaf. Zet eerst eens in IE bij geavanceerde internet opties "toon vriendelijke http errors" UIT. Je krijgt dan wellicht een melding die meer zegt over het probleem.

scripts only, of alleen scripts staat op de eerste pagina van de properties van je site of virtual dir :) Welke versie van IIS heb je?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Harribo
ik heb versie 5.0, dat heb ik gecheckt inde logfiles, elders kon ik het niet vinden.
Ik heb verder op computernivo oa een isapi geinstalleerd van aspx.net framework, zie er geen asp.dll tussenstaan, ook niet op het nivo van de website zelf.
In mijn logfile zie ik dit : GET /login.asp 200
Dus ik zou zeggen dat het gelukt is?
Als ik rechtsklik op mijn website->eigenschappen dan zie ik geen vinkjes van scripts only oid...
alleen toegang tot scriptbron/lezen/schrijven etc..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is ASP wel op de server geïnstalleerd?

IIS is geen Windows OS, dus ik verplaats even je topic naar Software Algemeen. Zou je de uitgebreide details die in de vervolgposts staan voortaan in de topicstarts willen opnemen? Dat maakt het iets overzichtelijker. Lees daarover Software Algemeen - Beleid nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Harribo
Mijn excuses, Ik weet nooit waar precies alles hoort, dus zoek ik op asp en dan
zie ik wel waar anderen het gepost hebben. Jullie toelichting is te omslachtig helaas (voor mij althans).

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
Ik heb een screenshotje gemaakt, misschien dat dat je verder helpt ?

Afbeeldingslocatie: http://download.kennisdelen.net/iis.jpg

Als je klikt op configuration zie je het onderste schermpje, daar staat .asp als extension bij, die wordt geparsed door asp.dll

• Harribo
He hardstikke bedankt voor de moeite!
Ik heb de nederlandse versie, maar dat is hetzelfde.
In de logfiles geeft hij ook een code 200 bij de pagina wat dus OK is ,maar ik zie niets, erg raar.

• Harribo
Ik heb het opgelost!
Ik heb iis opnieuw geinstalleerd en hij werkt nu.
Ik weet bijna wel 100% zeker dat die ellende ontstond doordat ik .net sdk en zo geinstalleerd heb.
Daarvoor werkt het nog. Heb eerst .net gedeinstalleerd en daarna iis.
Pagina: 1